Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

maxieboy40

maxieboy40

• Lid sinds 29 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2014
  • 22:07

Hallo lezer,

Ik heb mijn htc geroot en heb er een custom rom opgezet, die ik toch niet mooi vind.
Nu wil ik graag terug na mijn oude rom maar via een back-up lukt ie niet.
terwijl dat ik wel een back up had gemaakt van mijn normale rom.
Nu wil ik terug gaan door een rom 4.2.2 erop te zetten (nu 4.3).
Maar mijn htc wil niet verbinden als ik op usb-modus inschakelen druk.
Mijn pc ziet de htc wel in Mijn Apparaten maar ik krijg hem niet als usb apparaat te zien bij mijn computer. Via HTC Sync werkt het ook niet. en de driver apart installeren ook niet….

Wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groeten,
Max

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2014
  • 22:13

Of is er een andere manier om naar mijn ouder rom te gaan? (de officiele rom)

max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 29 januari 2014
  • 23:04

maxieboy40
Hallo lezer,

Ik heb mijn htc geroot en heb er een custom rom opgezet, die ik toch niet mooi vind.
Nu wil ik graag terug na mijn oude rom maar via een back-up lukt ie niet.
terwijl dat ik wel een back up had gemaakt van mijn normale rom.
Nu wil ik terug gaan door een rom 4.2.2 erop te zetten (nu 4.3).
Maar mijn htc wil niet verbinden als ik op usb-modus inschakelen druk.
Mijn pc ziet de htc wel in Mijn Apparaten maar ik krijg hem niet als usb apparaat te zien bij mijn computer. Via HTC Sync werkt het ook niet. en de driver apart installeren ook niet….

Wat moet ik nu doen?

Max
michien usb debuging aanzetten bij developer opties.

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2014
  • 23:08

Dat heb ik aan, heb je mischien een ander idee? Of heb je een andere manier op mijn oude rom erop te krijgen!?

Mvg, max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 30 januari 2014
  • 14:49

als je telefoon niet gezien wordt reboot je computer met de telefoon aangesloten en kijk of ie dan wel gezien wordt.
je kunt ook nog proberen je telefoon te rebooten terwijl hij is aangeloten aan de computer.
als hij nog niet gezien wordt kijk dan even bij device mannager op je computer en kijk bij android devices of daar een vraagteken staat staat er een vraagteken dan heb je niet de goede drivers voor je toestel geinstaleerd.

hier onder andere manieren om een rom te instaleren.

met adb sideload kun je een rom zip bestand pushen naar je onex hier een filmpje en het gebruik ervan http://www.youtube.com/watch?v=ZK6hYVuKNlw

instaleer deze tool http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790 en zet hem op je c drive onthoud waar je hem neerzet, zet een snelkoppeling op je bureablad download een rom zet de rom in de map Minimal ADB and Fastboot boot je htc one x in recovery {twrp of clockworkmod} ga naar adb sideload en vink aan{zet het toestel in sideload staat}
open Minimal ADB and Fastboot met de snelkoppeling type adb devices geeft terug het nummer ,plus sideloade status dit moet anders geeft hij een fout.
type adb sideloade plus het rom bestand nummer die je gedownload hebt plus .zip erachter {adb sideload ******.zip} druk op enter.
vervolgens wordt het bestand naar de telefoon gepusht en gaat verder met de instalatie op telefoon net zoals een normale rom.

vind je het bovenste te moeilijk doe dan wat hier onder staat.

met een otg kabel in recovery in combo met een usb stick: dit ding http://www.usb-otg-kabel.nl/
filmpje en een goede uitleg over het gebruik ervan http://www.youtube.com/watch?v=ZLISkavPg9U
gewoon een rom op de usb stick zetten geformateerd in fat 32 en flashen via recovery.

succes.

Bewerkt (30 januari 2014 15:35)
maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2014
  • 19:45

Als ik mijn telefoon wil zoeken ‘adb devices’ zoals in het filmpje, zie ik bij die gast een code en komt zn toestel er te staan.
Bij mijn krijg ik mijn toestel er niet te staan zelfs geen code….. hoe kan dit?

mvg, max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 31 januari 2014
  • 10:17

heb je wel fastboot geslecteerd met de powerknop op je telefoon fastboot moet dan rood worden met usb erachter.
kijk wel of je telefoon gezien word in devicemanager {apparaatbeheer} op je computer
als je telefoon nog niet gezien wordt instaleer htc syncmanager opnieuw en reboot je computer eerst voordat je de telefoon aansluit.

als je zeker wilt zijn dat je de laatste drivers hebt moet je de complete android sdk instaleren http://developer.android.com/sdk/index.html?utm_source=weibolife
download de sdk bundle pak het uit naar je c drive open de map open de map eclipse en dubble klik eclipse het paarse bolletje en wacht totdat je een venster krijgt kies de optie window bovenaan en run de android sdk manager gebeurt er niets ga dan terug naar de map android sdk en kijk of er een sdk manager toepassing staat groen android poppetje open deze wacht totdat alles geupdate is ga naar beneden en vink google usb driver aan en instaleer alles laat de rest voor wat het is {install packages} accept de licence als alles klaar is reboot je computer en kijk of je toestel nu wel gezien wordt trek niet te snel de usb stekker er uit er kunnen drivers geinstaleerd worden.
lukt dit alles niet dan is je usb aanstuiting stuk of probeer het op een andere computer.

michien ligt het aan de rom probeer het dan met een otg kabel.
andere usb kabel wil ook nog wel eens helpen.

Bewerkt (31 januari 2014 10:40)
maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2014
  • 21:18

Nu is het gelukt om weer in mijn mobiel te komen via mijn schoonmoeders laptop. Maar als ik eventjes aan het klooien ben in mijn recovery mode en mij daarna weer wil aanmelden ziet hij hem niet meer. Nu heb ik weer een andere laptop gebruikt en ziet hij hem daarna weer niet. ook niet als ik andere recovery (touch) wil installeren via CMD…… enig idee wat ik moet doen?

mvg, max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 3 februari 2014
  • 17:00

heb je wel de android sdk al op je pc gezet en geupdate naar de laatste google usb drivers.

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2014
  • 18:36

Ja ook gedownload maar helaas. na 1x in het recovery menu te zitten ziet hij hem daarna niet weer.
Bij usb modus inschakelen blijft hij maar laden/zoeken naar de pc of de pc naar de HTC…………
Heel heel erg vaag. Geen idee wat ik moet doen. Jullie?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren