Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Baz

Baz

• Lid sinds 28 november 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 november 2013
  • 19:52

Heey allen.
Ik ben van plan mijn One X te gaan rooten, maar zit met een paar probleempjes;
- Blijven foto's en muziek bewaard?
- Wat zijn de overige risico's?
- Mijn mobiel geeft een vodafone scherm bij het opstarten en afsluiten, geeft dit problemen mee?
- Op dit moment hoef ik nog geen custom ROMs, alleen rooten om te kijken hoe het is met de extra mogelijkheden etc.
- Op dit moment iets minder dan 8GB aan opslagruimte op mn mobiel, is dit erg?
Graag antwoord op deze vragen, alvast hartelijk bedankt!

- Bas.

Bewerkt (28 november 2013 20:01)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 28 november 2013
  • 22:32

rooten alleen heeft geen effect bij het verlies van data enz.. het unlocken van de bootloader wel{heb je nodig om een custom rom te draaien}je toestel wiped dan alles.
rooten alleen geeft geen problemen met het opstarten en afsluiten ook niet met het unlocken van de bootloader.
custom rom's kunnen je mobiel instabiel maken, dwz de custom rom zelf, bugs enz..
de extra mogelijkheden met een custom rom's zijn betere performance,tweaks,kernels, bijv swipe to wake, swipe to sleep, overclocken van de cpu.
je kunt je toestel ook nog s-off maken dan kun je in principe alles veranderen aan de software van je toestel.
minder dan 8 gb maakt niet zo veel uit.
in het allerergste geval kun je de telefoon bricken, dan heb een duur en mooi onderzettertjemaar dan moet je het wel heel bont maken, is in de meeste gevallen ook nog wel te herstellen.
hier een link naar xda developers voor tutorials rom's enz.. http://forum.xda-developers.com/htc-one-x
of de howto van de one x hier op androidworld.
hier nog een one click root progje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1644167

tip!! zorg altijd voor dat je aan zoiets begint voor een voldoende opgeladen accu en maak altijd een backup van je data.

ik hoop dat je hier voldoende aan hebt.
succes met je one x

Bewerkt (28 november 2013 23:09)
tim687

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 29 november 2013
  • 13:02

Beste Baz,

Alles gaat van je mobiel verwijderd worden.
MAAR:
Je kan al je apps+de data daarvan backuppen en later weer terug zetten!!
Op die manier heb ik mijn HTC One X geroot met suc6!
Hij draait al een paar maandjes soepeltjes met de SU van jawel een Nederlandse ontwikkelaar (sorry kon het niet laten het ff te zeggen :-P)

Je moet de foto's en video's (eigenlijk alles wat op je SD Kaart staat ZELF backuppen!)

LET OP! Als je de linken hieronder gaat volgen, DOE HET IN DE VOLGORDE WAARIN ZE STAAN!!
Het is ook heel belangrijk om een backup te maken voor je iets installeert of flasht! Als het op het ene apparaat werkt is het niet 100% zeker dat het op die van jouw werkt. Hou dat in gedachte!!

Deze guide heb ik gevolgd:

How to backup HTC One X with ADB
How to unlock HTC One X Bootloader
How to root the HTC One X

Nog even als laatst:
het is op eigen risico

Suc6
Tim

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren