Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

flashingst

flashingst

• Lid sinds 21 januari 2013
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2013
  • 10:25

Hallo,

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe toestel (HTC One X zwart) gekregen en ik ben er helemaal weg van. Alleen gaat naar mijn mening de batterij wel héél snel leeg. Zo staat de energiemodus al aan, heb ik voor bijna alles de synchronisatie uitgezet en de helderheid van het scherm staat al laag. Ik heb de batterij vannacht helemaal opgeladen en vanochtend uit om 8;30 uit het stopcontact gehaald.

De batterij staat nu op 81%, met 1 uur en 52 minuten op de batterij. Nu heb ik alleen wat ge-internet, Facebook/Twitter gecheckt en wat Whatsapps verstuurd.

Is hier een oplossing voor? Ik weet ook niet of bijvoorbeeld een custom ROM zou helpen? Ik heb het toestel al geupdate naar (volgens mij) versie 3.20; Jelly Bean 4.1.1.

Alle hulp en adviezen zijn welkom!

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 20 augustus 2013
  • 10:41

Dat is normaal.
De eerste twee weken zal hij wat vlot leeg zijn maar dat word na iedere lading beter. Dit komt omdat een nieuwe accu nooit zijn volle capaciteit heeft. Dit wordt vanzelf beter.
Gewoon gebruiken en laden wanneer hij erom vraagt. Komt goed!

Bewerkt (20 augustus 2013 10:41)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2013
  • 13:38

Voor de eerste dagen is dit idd normaal en het zal beter worden!
Bij matig gebruik zal je batterij waarschijnlijk ergens tussen de 5 en 7.5% per uur kelderen, dit is althans bij mij het geval, soms zijn er dagen bij dat het meer is bijvoorbeeld omdat je een aantal apps update of omdat er veel twitter/FB updates zijn.

De mijne nu op dit moment: Bijna 5 uur van de lader en 24% verbruikt, komt dus overeen met ongeveer 5% per uur (schermtijd ongeveer een half uur)

flashingst

flashingst

• Lid sinds 21 januari 2013
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2013
  • 16:54

Het punt is dat het geen nieuw toestel is. Hij is een half jaar oud… Ik heb de 10.2 Cyanogenmod geprobeerd maar die leek net zo snel leeg te gaan.

Bewerkt (21 augustus 2013 16:55)
joelta

joelta

• Lid sinds 14 oktober 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 10
  • 24 augustus 2013
  • 18:39

Als ik het goed begrijp is je toestel geroot (anders krijg je er geen CM op). Probeer in dat geval eens een app als SetCPU. Ik gebruik het ook en het scheelt een flinke slok op een borrel. Voordeel van rooten is dat je je toestel kan overclocken, maar het tegenovergestelde kan ook: underclocken en dus energie besparen. Je kan verschillende profielen aanmaken met SetCPU. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat je toestel, wanneer het scherm uit is, maar heel weinig Mhz verbruikt, maar als je een bepaalde app opent, hij dan naar een profiel verandert, waarbij er meer Mhz gebruikt wordt, maar als het een niet zo zware app is, kan je er voor kiezen om niet maximaal vermogen te geven, maar slechts ‘iets’ meer, geheel naar jouw keuze. Kortom: je kan heel nauwkeurig bepalen hoeveel je wilt dat je CPU actief is.

Daarnaast kan je ook iets als JuiceDefender gebruiken, dit wil ook wel helpen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren