Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Qevin

Qevin

• Lid sinds 28 juli 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2013
  • 17:52

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn HTC One X te voorzien van een custom rom. Ik hou er van om precies te weten wat ik doe, dus omdat ik een totale noob ben op dit gebied heb ik de afgelopen maand talloze pagina's op XDA gelezen om maar proberen te begrijpen hoe dit nou precies werkt.
Maar steeds als ik dacht dat ik het begreep, werden mijn ideeen weer tegengesproken op andere topics. Ik hoop dat jullie wat dingen voor mij kunnen ophelderen.

Ik heb de specs van zo'n beetje alle custom roms bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat de rom van Android Revolution HD mij het meeste aanspreekt. Het ziet er hetzelfde uit als een stock-rom, maar wel met een hoop verbeteringen onder de motorkap. I like!

Dus om hier aan te beginnen moet ik:

- Mijn bootloader unlocken. {Hoe dit moet is mij helemaal duidelijk}
- Een custom recovery (CWM) installeren. {Hier beginnen de eerste vragen. Ik ben een hoop links tegen gekomen op XDA waar je dan een versie van CWM kan downloaden, maar hij staat ook gewoon in de Play Store. Via de links op XDA moet ik hem installeren via fastboot, maar de man in het filmpje in de Play Store zegt dat ik hem gewoon als een app moet installeren. Wat te doen?}
- Vervolgens moet ik een backup maken van mijn huidige rom via CWM. {Is me ook duidelijk}
- En tot slot moet ik de custom rom van Android Revolution HD installeren. {Hier zijn een hoop dingen die ik niet begrijp:

Op de XDA-pagina van ARHD staat:

You need:
HTC One X unlocked with htcdev.com (S-ON) or S-OFF
Custom recovery
Firmware package from here
Proper HBOOT version for Jelly Bean based ROM - How To change Hboot

Ik moet een firmware pakket downloaden de past bij mijn CID-nummer. Dat is in mijn geval VODAP_102. Ik kom dan uit op 1.36. Als ik het goed begrijp verander ik hiermee ook mijn hboot versie naar 1.36. Maar als ik mijn telefoon opstart met volume omlaag + power zie ik dat ik hboot 1.39.0000 heb. Betekend dit dan dat ik mijn hboot versie moet downgraden? En was het niet zo dat dat nou juist niet kan met S-ON?

Ik neem aan dat een “Proper HBOOT version for Jelly Bean based ROM” automatisch wordt verkregen als ik dat firmware pakket heb geinstalleerd?

En als ik op de link “How to flash Jelly Bean ROM” klik, zie ik staan:

1) Before you start, make sure your CID is on the list, if not
DO NOT ATTEMPT TO FLASH!

cidnum: HTC__001
cidnum: HTC__E11
cidnum: HTC__203
cidnum: HTC__102
cidnum: HTC__405
cidnum: HTC__Y13
cidnum: HTC__A07
cidnum: HTC__304
cidnum: HTC__M27
cidnum: HTC__032
cidnum: HTC__016
cidnum: HTC__J15

Your CID has to be HTC_xxx. Please don't even ask about O2_xxx, VODAxxx, TMOBxxx, only HTC_xxx works.

Moet ik dan hieruit opmaken dat ik uberhaupt deze rom niet kan flashen? Ik snap niet dat ze pas op dit moment zouden zeggen dat deze rom niet compatible is met mijn telefoon, terwijl mijn CID-nummer wel in de lijst staat met firmware.

Sorry voor de lange post, maar zoals je ziet zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Kevin

Bewerkt (21 juli 2013 17:55)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5990
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 22 juli 2013
  • 07:27

ik kan je alleen met je 2e punt advies geven. CWM moet je via de fastboot installeren zoals vermeld op XDA. Dat wat je ziet op de Google Play Store is enkel een manager app waarmee andere firmware/software kan installeren via CWM, maar is niet CWM zelf.

CWM is een verandering van je besturingssysteem. Dit kan (gelukkig) niet plaatsvinden via een app (en dus via de play store waar je enkel apps mee installeert)

Bewerkt (22 juli 2013 07:33)
Qevin

Qevin

• Lid sinds 28 juli 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2013
  • 19:53

Bedankt voor je reactie Nanders! Weer wat geleerd

Iemand anders nog een idee over mijn vragen over de ARHD-rom?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren