Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rik11

rik11

• Lid sinds 07 december 2009
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 16:00

Wij hebben hier thuis beide een HTC one X. Wanneer de HOX aan de lader ligt maakt de lader een irritant hoogfrequent geluid. Dit heb ik hiervoor nooit met HTC-laders gehad(hiervoor een HTC Desire).
Is dit een bekend probleem bij de laders van HTC of ligt dit specifiek aan onze laders? De telefoons zijn ca. 4-5 maand na elkaar gekocht. Dit lijkt me dus niet een probleem van 1 batch.
Zijn er mogelijk andere opties die we kunnen proberen om dit irritante geluid te vermijden, of kunnen we hiervoor het beste contact opnemen met HTC.
Het probleem is met name 's nachts vervelend, aangezien de telefoons dan aan de lader liggen en wij lekker willen slapen.

Bewerkt (12 mei 2013 16:00)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 12 mei 2013
  • 18:05

Bijna alle laders hebben dat, van alle merken. De meeste hoor je echter alleen echt goed als de voeding zijn vermogen niet kwijt kan (lees: als het toestel helemaal opgeladen is). Wat je hoort is het trillen van spoelen in het hoogfrequente deel van de omvormer. Zoek maar eens naar “coil whine” of “coil noise”.

Wat kan je er aan doen? Weinig dus. Als de garantie verlopen is kan je de voeding openschroeven en spoelen volgieten met lijm uit een lijmpistool, maar dat is het dan ook wel. Dat helpt niet altijd en kan in theorie oververhitting veroorzaken dus wees er voorzichtig mee (giet niet de hele voeding vol met rotzooi!).

Bewerkt (12 mei 2013 18:05)
rik11

rik11

• Lid sinds 07 december 2009
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 18:52

Bedankt voor de reactie. Ik heb er even op gezocht en dit schijnt wel vaker voor te komen. Dit verklaard echter niet waarom dit niet bij de identieke lader van de HTC Desire plaatsvond. Daarnaast is het natuurlijk wel een gebrek.
Ik heb de webshop gemaild met mijn klacht aangezien ik nog garantie heb.

Bewerkt (12 mei 2013 18:52)
TeeJay

TeeJay

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 14:02

Als ik jou was zou ik vragen om een andere voeding, het is een tekortkoming van de voeding, wie zegt dat het niet een onderdeeltje is naast de trafo die elk moment de geest kan geven. Gewoon terug gaan en een andere voeding vragen

Bewerkt (13 mei 2013 14:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren