Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nielezz

nielezz

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2013
  • 21:09

Ik weet niet of er al een soort gelijk topic is, ik kon deze niet zo snel vinden. Ik kan mij als htc one x gebruiker voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, Er zijn zoveel custom roms en de een de zegt nog beter te zijn dan de ander. Een hoop wordt verteld in engels en worden er termen gebruikt die voor sommige mensen moeilijk kunnen zijn. Voor elke rom zijn er bepaalde dingen nodig om deze optimaal te kunnen gebruiken, etc. Dus bij deze wil ik vragen aan alle mensen die een htc one x hebben en er een custom rom op hebben geinstalleerd: welke rom gebruiken jullie wat zijn de voor en tegens van deze roms. Wat hebben jullie verder geflashed om deze rom optimaal te laten draaien (Radio, clockwork etc) En misschien kunnen jullie ook aangeven welke apps en tweaks jullie gebruiken om de rom nog beter te maken. Alvast bedankt. Niels

Bewerkt (21 mei 2013 13:52)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2013
  • 22:33

Op het moment draai ik geen custom ROM, maar wanneer ik dit weer ga doen word het 1000% zeker [URL="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087443"]HTC One X > [ROM] 03 03 Team > XDA[/URL] Dit is toch wel de meest geweldige ROM voor de One X die in omloop is, ik heb altijd de ICS versie gebruikt die was erg goed en heeft/had geen nadelen, eigenlijk alleen maar voordelen. Je kan het zo gek niet bedenken en deze Rom heeft het, erg veel themes, wallpapers, lockscreens, icons en een soort van 'webshop' (VenomHub) waar je de themes, lettertype en dat soort dingen kan weghalen...enz. enz. Super, echt de moeite waard! JB is nog redelijk vers voor deze ROM, kwam uit op 7 januari 2013, en zijn dus nog steeds erg in ontwikkeling maar draait zonder problemen en er komen alleen maar meer verbeteringen en ook upgrades. Supersnel en gewoon een erg mooie ROM! Radio's en kernels zijn te flashen als ik me niet vergis, maar ook hier zijn ze nog druk mee aan het ontwikkelen. Tweaks... heb hierboven al een aantal genoemd, verzin iets en ze hebben het wel, hebben ze het niet, stel het voor en misschien is het er dan de volgende update, deze (updates) gaan overigens OTA. De ROM, eenmaal geroot en voorzien van custom recovery, is heel eenvoudig te flashen d.m.v. de aroma installer. Ik zou zeggen, niet meer verder zoeken en deze ROM op je X zetten ;) Succes! EDIT: Zie net dat je ViperX 2.7.0 al kent, dan weet je waar ik het over heb ;)

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2013
  • 09:34

Ik draai geen custom rom meer heb een tijdje verschillende geprobeerd en de beste was toen android revolution hd, hier ging me batterij het langste mee en niet te veel poes pas erin maar dit is al een tijdje terug weer. [url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603]HTC One X > [ROM] Android Revolution HD > XDA[/url] Ik draai nu al een tijd de stock rom weer bevalt me prima en eigenlijk beter batterij verbruik dan met custom roms.

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2013
  • 14:10

Ik heb ViperX ook gedraait en zeker 1 van mijn favoriete sense romsVooral de makkelijke customization vind ik fijn aan deze rom!

Ik heb Paranoid android gedraait die was ook heel vet, vooral de optie om apps in tablet modus te draaien is een favoriete optie!

Op het moment draai ik CM10.1 super stabiel en een aantal fijne opties zoals wanneer je je scherm (na 30 idle) uit gaat, je niet direct je password weer in hoeft te voeren als je je scherm direct weer aanzet. Swipe 2 wake is ook een fijne functie waarbij je je scherm aan/uit zet met een swipe over de softkeys onder je scherm. Fast recharge via USB is chill. Het uitzetten van de lichtjes achter je softkeys. etc.

Ik gebruik clockwork mod omdat ik daar sinds het begin der tijden mee werkTWRP schijnt ook een goede te zijn voor recovery.
Deze app gebruikte ik toen ik nog niet in rom kon aangeven dat ik die lichtjes achter me softkeys uit wilde hebben.
Titanium backup uiteraardno need to explain

De rest van de roms die geprobeerd heb (en dat zijn er behoorlijk wat), ben ik geen fan van geworden.

Bewerkt (21 mei 2013 13:55)
Veldscholte

Veldscholte

• Lid sinds 08 maart 2013
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2013
  • 16:09

Ik heb mijn HTC One X al bijna een jaar en zolang als ik hem heb maak ik gebruik van LeeDroiD en de bijbehorende app ‘LeeDrOiD Tweaks’ om hem helemaal aan te passen aan mijn wensen. Ook heb ik CWM geinstalleerd.
Android: 4.0.3
Sense: 4.0
Kernel: Stock

Bewerkt (21 mei 2013 13:57)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2013
  • 18:24

F-energy;388367
Ik heb ViperX ook gedraait en zeker 1 van mijn favoriete sense romsVooral de makkelijke customization vind ik fijn aan deze rom!

Ik heb Paranoid android gedraait die was ook heel vet, vooral de optie om apps in tablet modus te draaien is een favoriete optie!

Op het moment draai ik CM10.1 super stabiel en een aantal fijne opties zoals wanneer je je scherm (na 30 idle) uit gaat, je niet direct je password weer in hoeft te voeren als je je scherm direct weer aanzet. Swipe 2 wake is ook een fijne functie waarbij je je scherm aan/uit zet met een swipe over de softkeys onder je scherm. Fast recharge via USB is chill. Het uitzetten van de lichtjes achter je softkeys. etc.

Ik gebruik clockwork mod omdat ik daar sinds het begin der tijden mee werkTWRP schijnt ook een goede te zijn voor recovery.
Deze app gebruikte ik toen ik nog niet in rom kon aangeven dat ik die lichtjes achter me softkeys uit wilde hebben.
Titanium backup uiteraardno need to explain

De rest van de roms die geprobeerd heb (en dat zijn er behoorlijk wat), ben ik geen fan van geworden.

Dit

en een aantal fijne opties zoals wanneer je je scherm (na 30 idle) uit gaat, je niet direct je password weer in hoeft te voeren als je je scherm direct weer aanzet.

Is gewoon een standaard android optie heeft niks met cm10 te maken zit zelfs in de stock rom

Bewerkt (21 mei 2013 13:57)
F-energy

F-energy

• Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 16:04

@Carlos: Lol prima, tis meer dat ik mij herinner dat ik die optie niet had in de Stock ROM.

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)
Jhie

Jhie

• Lid sinds 09 maart 2012
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 14 maart 2013
  • 00:30

Hallo,

Ik weet inmiddels dat voor dat ik een rom flash ik de boot.img eerst moet flashen via de pc.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de ViperX rom en een aantal JB ROMS. Ik heb hboot 1.39.
Maakt dit nog wat uit, om een ics of jb rom te flashen of kan ik gewoon de boot.img flashen via de pc en dan de rom via custom recovery.

Alvast bedankt!

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)
F-energy

F-energy

• Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 12:03

Je moet wel even kijken of de rom en/of boot.img geschikt zijn voor jou Hboot (soms moet je een aparte boot.img gebruiken). Bijna alle JB Roms zijn dat wel, wat betreft ics roms weet ik dit niet. Maar van de meeste ICS roms zijn al JB versies dus ik zie geen probleem

Bewerkt (21 mei 2013 14:01)
Jhie

Jhie

• Lid sinds 09 maart 2012
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 19:20

F-energy;390574
Je moet wel even kijken of de rom en/of boot.img geschikt zijn voor jou Hboot (soms moet je een aparte boot.img gebruiken). Bijna alle JB Roms zijn dat wel, wat betreft ics roms weet ik dit niet. Maar van de meeste ICS roms zijn al JB versies dus ik zie geen probleem

Ok, bedankt!
Dus ik hoef niks meer te doen met mijn HBOOT. Ik kan gewoon de juiste boot.img flashen en daarna de rom via cwm recovery toch?

Bewerkt (21 mei 2013 14:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren