Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

reeky301

reeky301

• Lid sinds 04 januari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 20:27

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum maar ik heb wel hulp nodig met het volgende:

Ik had een custum rom geinstalleerd nadat ik de bootloader unlocked had alles volgens de beschrijving gedaan maar met opnieuw opstarten bleef het toestel in de opstart hangen hij liep niet door

Nu heb ik van alles geprobeerd maar volgens mij is ie helemaal leeg kan niks meer vinden, tevens start het toestel niet door zodat ik ook niet bij de sd kaart kan komen van het toestel en dus niks kan installeren,

wie heeft er voor mij een goede uitleg om het toestel weer aan de praat te krijgen

mvg

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
helitrexfly

helitrexfly

• Lid sinds 23 mei 2012
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 20:34

Kun je nog wel in HBoot komen? (Vol down + Powerbutton)
Zo ja, heb je de standaard recovery er nog op zitten of heb je ClockWorkMod er al op zitten?

reeky301

reeky301

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 20:44

hoi

Ik kan wel in hboot komen volgens mij heb ik nu de standaard recovery hoe kan ik zien of ik clockworkmod er nog op zit

helitrexfly

helitrexfly

• Lid sinds 23 mei 2012
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 20:53

Zoals ik nu een beetje lees heb je er niet echt veel verstand van en heb je je niet echt verdiept in het rooten en flashen enz.. Maar goed

Als je dit erop had zitten had je het denk ik wel geweten.
Je zou dan een bestand gedownload moeten hebben, Clockworkmod dus, en toen de naam naar recovery.img veranderd hebben en die vervolgens geflashed hebben.
Misschien komt het doordat je de boot.img al heb geflashed van je custom rom terwijl je die nog niet heb geïnstalleerd.
Zou je misschien duidelijk kunnen uitleggen van wat je tot nu toe gedaan hebt?

reeky301

reeky301

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 21:04

zoals je al zegt heb ik er ook niet veel verstand van.

Het volgende heb ik gedaan,

Ik heb de files fastboot gedownload, de bootloader geunlocked via htc dev dit ging allemaal goed, toen clockworkmod geinstalleerd, daarna heb ik de rom cm-10 20130104 nightly endeverou op de storage van de telefoon gezet en geinstalleerd vervolgens bleef ie constant hangen op cyanogenmod logo ronddraaien toen heb ik verschillende dingen gewist en nu start ie op tot het logo van htc quietly blilliant

deze gegevens staan nog bovenaan het scherm
endeavoru pvt ship S-on rl
Hboot 1.36.0000
CPLD none
Mircop none
Radio 5 1204.164D.30
emmc bootmode disabled
cpu bootmode disabled
HW secure boot enabled
Modem Path : off
nov 16 2012 18.32.39

helitrexfly

helitrexfly

• Lid sinds 23 mei 2012
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 23:57

Oh dan was je aardig op weg! Ik denk dat je dan 1 ding gemist hebt en dit was het flashen van de boot.img.
Dit is laat maar zeggen een bestand dat je telefoon nodig heeft om te weten wat er allemaal opgestart moet worden.

Je hebt in ieder geval CWM nog op je telefoon dus ga naar HBoot en dan naar recovery. Je komt dan in CWM. Doe daar dan een Full wipe/cache en installeer daarna opnieuw Cyanogenmod 10. Nadat je dit gedaan hebt doe je opnieuw een Full wipe/cache. Ga daarna meteen vanuit CWM naar Hboot (Dus power button en vol down). Nu moet je ervoor zorgen dat je de boot.img van de rom, CM10 in jou geval, in je rooting mapje op je PC hebt staan. Dit doe je door de rom die ook op je telefoon staat te openen op je pc met WinRar en daarna het bestand boot.img naar je root mapje te slepen. Zorg dat je in Hboot fastboot hebt geselecteerd en flash dan boot.img op je telefoon.

Dit zegt de handleiding van CM10 eroverHTC One X - CyanogenMod 10 Nightlies -4.1.2|SOD&lowpower freqs fixed - xda-developers )
boot into boot loader (adb reboot bootloader).
Use fastboot and ‘fastboot flash boot boot.img’ through usb to have the correct kernel/boot image.
Otherwise it won’t work/boot.

Als het goed is zou je telefoon nu normaal moeten opstarten..!

(Mocht je de custom rom nou hebben verwijderd, dan kun je in CWM onder het kopje ‘advanced’ USB storage aanzetten zo uit mn hoofd en dan is de telefoon een schijfsstation en kun je hem even naar je telefoon slepen)

Mocht dit niet werken, download dan op internet de officiële RUU van je HTC One X en dan kun je hem zo met de computer terug zetten naar de standaard software.
Er zijn ook mensen op het forum die deze in hun dropbox hebben. Dus mocht het niet lukken dan moet je even vragen of mensen zo aardig willen zijn en je de link van hun dropbox willen geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik vind het in ieder geval een goede duidelijke uitleg tot zo ver :) )

reeky301

reeky301

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2013
  • 10:30

dank je wel voor de duidelijke uitleg alles lukt tot nu toe alleen als ik de boot img in mijn mapje van fastboot sleep en hem dan wil flashen zegt de fastboot cannot load boot img

helitrexfly

helitrexfly

• Lid sinds 23 mei 2012
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2013
  • 10:39

Hmm dat is raar, meestal zou dit gewoon moeten werken.

Je hebt het boot.img bestand uit je custom rom gehaald, wat een .zip bestand is, en die dan naar je fastboot mapje gesleept.
Heb je wel in cmd de goede locatie opgegeven. Dus bijv.' C: /fastboot '?

reeky301

reeky301

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2013
  • 10:45

jep ik heb de rom uitgepakt op de pc de boot img eruitgehaald en in de map van fastboot gestopt als ik dan vandaaruit de boot img wil flashen zegt ie cannot load boot img

helitrexfly

helitrexfly

• Lid sinds 23 mei 2012
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2013
  • 11:47

Erg raar dat dat niet lukt dan.

En als je die stap nou eens even helemaal opnieuw doet.
Je maakt meteen in je eerste map op je harde schijf een nieuw mapje aan genaamd ‘ hox ’.
Sleep dan opnieuw het boot.img bestand vanuit winrar naar het mapje. (je moet boot.img dus niet uitpakken maar erheen slepen)

Dan typ je in cmd: cd /hox
Als het goed is zie je dan de letter van je harde schijf met daarachter de map.
In mijn geval staat er nu: C:\hox>

Doe daarna je telefoon in HBoot en druk vervolgens op fastboot.
Typ dan in cmd achter de regel die we net hadden: ‘ fastboot flash boot boot.img ’.
Het zou nu gewoon moeten werken..

(Als dit niet werkt, zou je eventueel de naam van boot.img even kunnen aanpassen naar 12boot.img ofzo. Dan moet je wel de regel aanpassen naar ‘ fastboot flash boot 12boot.img ’)

———- Update van bericht ———-

Mocht dit nu allemaal niet lukken, dan kun je op deze site je originele RUU downloaden.

http://www.htcruu.com/?dir=Endeavor

Helemaal naar onder scrollen en dan de nieuwste Europese RUU downloaden.
Middels dit filmpje kun je zien hoe dit werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=SZuAjz4PIjU

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren