Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Roewl91

Roewl91

• Lid sinds 17 september 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 10:13

Ik heb sinds een paar dagen de htc one x kunnen bemachtigen, echter heb ik een probleem met de notification bar. Ik kan deze balk alleen maar naar beneden schuiven wanneer ik mijn telefoon horizontaal houd, wanneer ik ‘m probeer te openen als ik mijn telefoon verticaal houd, gaat dit super lastig en lukt het 1 van de 10 keren maar. Ik heb er al een beetje op zitten googlen, en ik lees dat het een software fout is die bij een aantal one x’s voorkomt. een soft en hard reset werken helaas niet, al geprobeerd.
Weet er iemand of dit op te lossen is door de telefoon te rooten o.i.d? Of wordt het afwachten tot de volgende update?

Mijn telefoon draait op androidversie 4.0.4 en de sense versie 4.1

alvast bedankt
Roel.

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 10:34

Je kan indd wachten tot de volgende update om je probleem te verhelpen, maar niemand weet hoelang je dan gaat wachten…

Met rooten gaat je probleem opgelost zijn (na installatie van een andere ROM), tenzij dit natuurlijk een hardwarefout is (bepaalde delen van je touchscreen die niet goed reageren). Je vind ->hier<- de handleiding om aan de slag te gaan, en ->hier<- vind je alle ROMs. Als je een beginner bent raad ik aan om met Android Revolution te beginnen.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 12:15

Dit is geen htc probleem maar standaard android kan dit niet anders dit omdat het scherm ook niet mee draait alleen in apps zelf., Verder houd ik me telefoon nooit verticaal met typen of iets alleen met spelletje.
Maar ik heb het even getest en op zich gaat het wel, Je zou een laucher kunnen proberen of rooten + andere rom.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 12:52

Een andere launcher kan ook wel helpen. Met Apex Launcher (maar ook met Nova) is het mogelijk om ‘gestures’ oftewel gebaren te gebruiken om je notification menu naar beneden te brengen. Je veegt dan gewoon op een willekeurige plaats op je scherm naar beneden en dan komt je notification menu. Ik heb zo ook ingesteld dat naar boven vegen mijn app drawer tevoorschijn tovert, dat scheelt weer een knop minder op mijn scherm

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 17 september 2012
  • 12:59

Carlos0_0;340280
Dit is geen htc probleem maar standaard android kan dit niet anders dit omdat het scherm ook niet mee draait alleen in apps zelf., Verder houd ik me telefoon nooit verticaal met typen of iets alleen met spelletje.
Maar ik heb het even getest en op zich gaat het wel, Je zou een laucher kunnen proberen of rooten + andere rom.
Ik heb geen problemen op mijn toestellen met notificatiebalken die niet open gaan, zowel horizontaal als verticaal.. het lijkt me dus niet een algemeen android fenomeen. Dat je scherm niet meedraait op de homescreens is een ander verhaal.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 13:25

nanders;340300
Ik heb geen problemen op mijn toestellen met notificatiebalken die niet open gaan, zowel horizontaal als verticaal.. het lijkt me dus niet een algemeen android fenomeen. Dat je scherm niet meedraait op de homescreens is een ander verhaal.

Dat bedoelde ik dus je scherm draait niet dus het notificatiescherm ook niet, Dus is het misschien voor sommige mensen lastig om het opzij te trekken met 1 vinger de duim ofzo bijv.

Roewl91

Roewl91

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 14:28

Hartstikke bedankt voor de tip! Het is me gelukt om 'm te rooten en te flashen met de aanbevolen ROM. Helaas stuit ik nog steeds op hetzelfde probleem.. Ook ben ik er achter dat de notificatiebalk het wel gewoon in veilige modus doet. Iemand nog een oplossing?

———- Update van bericht ———-

Ik lees nu jullie reacties pas, ik ga eerst maar is even met Apex launcher aan de slag. Bedankt!

Het is enigzins gelukt met de aanbevolen programma's, alleen nu stuit ik weer op een probleem, in de portret-modus heb ik nog meer fouten. Ik kan namelijk heel het bovenste gedeelte niet echt makkelijk aanraken wanneer ik hier op druk. aardig vervelend als ik een site wil invullen in de browser, en ik de URL niet eens kan selecteren..
Zou dit een hardwarematige fout zijn? als ik de telefoon in landscape-modus houd, merk ik wel dat ik dat gebied wel kan indrukken. softwarefoutje dan?

jssollie

jssollie

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 19:26

Lijkt er meer op dat een deel van je touchscreen gewoon niet goed werkt…
kun je wel testen:
Instellingen - opties voor ontwikkelaars - cursorlocatie (aanvinken)
dan zie je de bewegingen o je scherm bij aanraking

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 18 september 2012
  • 00:14

Ik heb de zelfde symptomen gehad (deze werden steeds erger), tot ik uiteindelijk maar 20% van mijn touchscreen kon gebruiken. Dit was bij een hardware fout en hierbij zal je hem moeten opsturen (is dit het zelfde probleem, dan valt dit onder de standaard garantie). Ik zou hem als ik jou was unrooten/stock rom draaien en terug gaan naar de winkel. Je zal em 1 tot 3 weken kwijt zijn (ligt aan winkel etc).

Mijn softkeys deden het op een gegeven moment trouwens ook niet meer

Roewl91

Roewl91

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 september 2012
  • 10:13

jssollie;340443
Lijkt er meer op dat een deel van je touchscreen gewoon niet goed werkt…
kun je wel testen:
Instellingen - opties voor ontwikkelaars - cursorlocatie (aanvinken)
dan zie je de bewegingen o je scherm bij aanraking

Dit heb ik geprobeerd, m'n cursor tript m flink als ik deze bovenaan het scherm ingedrukt houd. Hardware probleem waarschijnlijk. Iemand enig idee of dit alleen de digitizer is, of dat het probleem dieper zit dan alleen het scherm?

F-energy;340524
Ik heb de zelfde symptomen gehad (deze werden steeds erger), tot ik uiteindelijk maar 20% van mijn touchscreen kon gebruiken. Dit was bij een hardware fout en hierbij zal je hem moeten opsturen (is dit het zelfde probleem, dan valt dit onder de standaard garantie). Ik zou hem als ik jou was unrooten/stock rom draaien en terug gaan naar de winkel. Je zal em 1 tot 3 weken kwijt zijn (ligt aan winkel etc).

Mijn softkeys deden het op een gegeven moment trouwens ook niet meer

Het probleem is dat ik 'm niet uit de winkel heb.. Dus zit ik zelf met het probleem opgescheept

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren