Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

svensel

svensel

• Lid sinds 24 januari 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 18:32

ik vraag me af hoe je van rom kunt wissellen heb nu ARHD als ik een ander wil instaleren blijft hij hangen

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 21:03

Als je de instructies volgt moet het Gewoon werken, Misschien kan je wat meet info geven.

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
svensel

svensel

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 10:27

mij lukt het niet om de rom .img te flashen

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 12:29

roms zijn geen img files roms zitten in zip files die je op je telefoon moet zetten en dan moet flashen met clockwork recovery ofzo

Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 14:45

Hopelijk kan ik je hiermee op weg helpen, je had misschien ook de zoek-functie kunnen gebruiken, dan had je ongetwijfeld wel iets gevonden wat je had kunnen helpen (hierbij voorbeeld: & HTC One X

Hieronder mijn uitleg gehaald uit het draadje van hierboven. (Weet niet of de links nog up-to-date zijn)

Succes!

1. Download de fastboot.img vanaf (even zoeken waar je de fastboot vandaan moet halen) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1745176
  2. Download de ROM] hier
  3. De ROM is een ***.zip-file, open het met de file manager die je graag gebruikt en pak de boot.img uit, deze staat in de root van de rom zip, je kan hem niet missen.
  4. Pak de gedownloade fastboot.zip uit naar CAndroid
  5. Kopieer ViperX_xx.zip naar je One X
  6. Open CMD (op je laptop of computer uiteraard) en tik in

cd C:\Android\fastboot
  7. Verbind je toestel met USB aan je computer WEES ER ZEKER VAN DAT JE HTC Sync HEBT GEÏNSTALLEERD, je hebt de drivers nodig om gebruik te kunnen maken van de fastboot
  8. Sluit je telefoon helemaal af (uitzetten dus)
  9. Druk volume omlaag en de powerknop in tot je het scherm ziet met hboot menu, druk op de powerknop om naar fastboot te gaan.
  10. Ga naar je CMD scherm en er zou nu, want daar was je immers al.

C:\Android\fastboot
    moeten staan.
  11. Typ

fastboot flash boot boot.img
    in je CMD scherm en druk op enter.
  12. Typ

fastboot erase cache
    in je CMD scherm en druk op enter.
  13. Als de commando's succesvol zijn, druk op power om terug te gaan naar hboot
  14. Navigeer met de volume knoppen naar “Recovery”.
  15. In Recovery kies ‘install zip from sd -> kies de zip-file en navigeer met je volumeknop naar de gedownloade ROM, druk op de powerknop en bevestig met ’yes'.
  16. De Aroma installer zou moeten beginnen, als je touch recovery hebt kan je op het scherm tikken om te navigeren anders gebruik de volumeknoppen en bevestig met de powerknop
  17. BELANGERIJK: Wanneer je van een andere ROM komt kies ‘FULLWIPE’
  18. Na het configureren, herstarten en klaar is Kees.

Denk eraan maak een nandroid backup voor het geval het mis gaat, ik kan je geen ondersteuning geven, wanneer je problemen ondervind… dit is de letterlijke vertaling en de links.

Succes!

O ja daarna moet je nog even je software updaten, gewoon zoals je normaal ook zou doen.

Bron: XDA-Developers

svensel

svensel

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 16:25

thnx voor de hulp is me gelukt

Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 16:32

Geen probleem en graag gedaan!
Veel plezier met ViperX (beetje reclame) WAT EEN ONTZETTEND GOEIE ROM!

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 16:45

Hey Raffie vraagje,

Ik heb eerst ARHD geflasht, die werkte prima en kon al wat dingetjes aanpassen wat ik altijd leuk vindIk vond het alleen iets te weinig dus ben ik voor de ViperX ROM gegaan. Deze is best uitgebreid in het customizen wat ook prima werkt maar ik merk dat hij wat hapert en af en toe lag vertoont. Ik zit op versie 2.6 met stock Kernel. Weet iemand of het met de andere Kernel sneller werkt, of een andere versie? Ik vind hem op het moment iets te traag.

Wouter85

Wouter85

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 16:52

Dat trage zal je mee moeten leven, ligt aan Sense, Sense zal nooit lagloos zijn, net zoals Touchwiz op een Samsung ook nooit lagloos zal zijn.

Ik zou voor een AOSP/AOXP/AOKP rom gaan.

Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 16:59

F-energy;339901
Hey Raffie vraagje,

Ik heb eerst ARHD geflasht, die werkte prima en kon al wat dingetjes aanpassen wat ik altijd leuk vindIk vond het alleen iets te weinig dus ben ik voor de ViperX ROM gegaan. Deze is best uitgebreid in het customizen wat ook prima werkt maar ik merk dat hij wat hapert en af en toe lag vertoont. Ik zit op versie 2.6 met stock Kernel. Weet iemand of het met de andere Kernel sneller werkt, of een andere versie? Ik vind hem op het moment iets te traag.

Ik draai ook stock kernel en ben erg tevreden hiermee, batterij gaat met gemiddeld gebruik ongeveer een 20 uur mee (lijkt me ruim voldoende) Faux kernel schijnen veel gebruikers lyrisch van te zijn…

Lags heb ik tot nu toe nog niet vernomen, misschien komt dat omdat de ROM nog even een beetje moet ‘settelen’, na een 3-tal oplaadbeurten zou de batt redelijk optimaal moeten zijn. Dus geen de ROM nog ff een dagje of wat de tijd en trek je conclusies nog eens

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren