Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Roeland87

Roeland87

• Lid sinds 08 augustus 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 14:29

Heb sinds gisteren mn HTC One X. Ik vind dat de batterij echt absurd kort mee gaat. Ik hoorde wel dat het niet het sterkste punt was maar dat bij gemiddeld gebruik het toch zo een 15 uur moet mee gaan…

Nou mn tel gaat nu zo een 5-7 uur mee… Enige wat ik dan doe is beetje whatsappen en af en toe FB spelletje (SongPop enzo) en browsen.

Wat me nu opviel, ik zat beetje te wappen en na 1,3 uur staat de tel op 100%, dan na 2 uur staat tel op 80%, enige wat ik dus deed is wappen die hele tijd, eerste 45min wappen nog 100% en dan na nog een uur 80%, klopt toch niks van?

Ik heb echt veel uitgezet, gebruik WiFi en 3G is dan uit, gebruik laagste brightness, geen auto sync, geen bluetooth of gps, kill alle apps zodra ik ze niet gebruik, na 30s gaat scherm auto uit.

79%
2h16m37s on battery
Screen: 71% Time On: 1h14m20s
Whatsapp: 5%
Android OS: 4%
Wi-Fi 4%
Mediaserver 4%
Android System 4%
Cell Sstandby: 3%
voice calls: 3%
phone idle: 2%

Dus gewoon het scherm aan hebben zuigt die hele batterij super snel leeg… op deze manier moet ik gewoon mn tel 3x per dag gaan lopen opladen…

Nu las ik dat bij een nieuwe tel de batterij nog moet worden ‘getrained’ ofzo? Dat die steeds langer mee gaat? Klinkt beetje als onzin in mijn oren, normaal worden accus juist slapper na gebruik.

Zit echt te denken om te kijken of ik deze nog kan terugsturen en een Samsung Galaxy S3 kan nemen. Leuk hoor een HTC ziet er echt super mooi uit maar je hebt er geen flut aan als je de hele tijd de kabel erin moet hebben…

Is er iets mis met mijn tel of hoort dit zo?

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 15:08

wil hem wel ruilen tegen een oude nokia hoor, als je hem zat bent.
maar zoals je zelf al aangaf duurt het bij een nieuwe telefoon/batterij gemiddeld zo'n 3 á 4 keer opladen voordat de batterij gesetteld is.
kan je wel denken dat dat onzin is, maar lees eens goed rond en probeer de materie te snappen.
het wordt echt beter, geloof me maar.
verder moet je van een telefoon met zo'n enorm scherm natuurlijk niet wonderen verwachten wat betreft batterijduur.
wel zijn er een heleboel tips die je batterij langer mee laten gaan.
als je je daar een beetje aanhoudt gaat de batterij zeker wel een dag mee bij normaal gebruik.

g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 20:20

Klopt i.d.d. dat de accu even in moet komen, daarmee word bedoeld dat je deze een paar keer goed moet opladen en leeg gebruiken alvorens deze op volle kracht werkt.
Je kan het zien als onzin…….ik zie het als onwetendheid.

En spelletjes zijn opzeker accu drainers…..je scherm staat continue aan, zal met de SIII echt niet anders zijn.

Roeland87

Roeland87

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 21:01

Ik zeg niet dat het per definitie onzin is maar zo klonk het voor mij omdat het ergens op een obscure website stond, onwetenheid idd. Maar goed…
Nu zo een 3x opgeladen..

Einde van de dag:
6,5uur: 4% over
Screen: 70% on time: 2,5 uur.

Dus in principe kun je de HTC One X maar max 3,5 uur gebruiken (met scherm aan dus) voor de batterij helemaal leeg is? Klopt dit voor iedereen, dit is normaal?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 21:56

Ik haal me telefoon in de ochtend rond uur of 7 van de lader en doe hem rond uur of 12 in avond er weer aan en dan is die nog niet eens leeg.

Spelletje gespeeld onderweg na me werk eventjes coindozer tot me muntjes op zijn weer.
Radio via internet gestreamt
Whatsapp berichten lopen versturen
apps als androidworld/tweakers/nu.nl checken dit zowel op heen als terug weg
Scherm percentage rond 85% ofzo denk ik
Ik gebruik verder 3G/H en wifi op me werk en thuis.

Verder heb ik ook geen gps aan of bluetooth en auto sync uit vind ik niet nodig en kan soms nog tot de ochtend erna er mee doen, Verder is je 1ste fout al dat je al je apps kilt die je afsluit dit vreet batterijen.

Android gaat het weer openen dan als android geheugen nodig heeft sluit die zelf iets af, Taskillers zijn batterij vreters die moet je niet gebruiken, Maar het klopt wel dat de batterijen van tegenwoordig in mobiels eerst moet opladen aantal keren dat ze beetje wakker worden zeg maar klopt wel.
Ik zal wel even kijken vanavond hoeveel uur dat is en hoe ver me batterij is dan.

Beyond_Life

Beyond_Life

• Lid sinds 05 augustus 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 14:16

Wat Carlos zegt. In de ochtend om zes uur van de lader en in de avond om 12 uur er aan, dan heb ik meestal nog een percentage of 30 a 40 over. En dat na een dag fatsoenlijk gebruiken, vooral Google Drive, Camscanner en Maps. Dus wifi en gps staan meestal aan op kantoor en onderweg. Ik neem niet meer de moeite om het steeds aan en uit te zetten.

Toen k mijn telefoon kreeg heb ik veel moeite gedaan om de eerste aantal dagen de batterij compleet leeg te maken en daarna pas op te laden. Dat heeft bij mij veel gescheeld. En het tussendoor even aan de lader leggen doe ik ook niet meer. Dat deed ik wel bij mijn vorige sgs en dat bleek niet echt goed te zijn.

Voor dat ik de telefoon aan de lader hang in de avond speel ik er vaak nog ff mee om er nog wat energie uit te persen. Ruzzle, youtube, of andere games. En dan is het ding zo leeg en schakelt zichzelf uit.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 14:32

@Beyond_Life

Even als toevoeging je batterij helemaal leeg halen is ook weer niet goed meer bij deze batterijen, Op de paar laatste percentages er aan hangen is beter.

booze

booze

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 151
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 21:02

Ik vind de batterij ook nog niet echt “je van het” zeg maar. Ik dacht dat het wel iets beter zou zijn dan mijn oude Desire maar de eerste dagen dat ik de HOX had wilde ik m eigenlijk terug brengen. Nu heb ik m twee weken en vind het nog niet geweldig…..

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 00:35

Ik heb nog gekeken hoeveel me batterij is hij is nu 17 uur en 15 min van de lader en heb nog 40% over van me batterij.
Hierbij een screenshot

https://dl.dropbox.com/u/47517921/2012-08-24_00-33-48.png

edit:

Nu nog steeds is me telefoon niet leeg.

https://dl.dropbox.com/u/47517921/2012-08-24_08-59-43.png

Het ligt er denk ik echt aan hoe je je telefoon gebruikt, Als je steeds om de 10 min je telefoon unlockt en gaat kijken overal of er wat is ja dan is die snel leeg.
Ik kan hem gerust 2 uur laten liggen zonder er na te kijken.

Roeland87

Roeland87

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 18:32

Maar wat is je Screen-on time? Als je op screen klikt. Ik kan daar maar 3uur krijgen vaak!

Bewerkt (24 april 2013 15:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren