Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rik11

rik11

• Lid sinds 07 december 2009
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 18:11

Ik heb sinds gister de HTC one X en heb die gister direct geroot en voorzien van de clockworkmod recovery.
Ik ben nu op zoek naar een goede Custom Rom maar heb enkele vragen.

Wat is bij XDA het verschil tussen:'Android development' en ‘Original android development’?
Wat zijn de populaire Custom Roms die stabiel werken voor dagelijks gebruik?
Ik had hiervoor de HTC Desire en ben erg blij geweest met de Custom Rom van Sanvold welke gebaseerd is op Evervolv. Is er iets vergelijkbaars?
Zijn er al Jelly Bean roms uit die de meeste functies bevatten?

Ik heb ook een Tablet (Cube U9GT2) en daarbij is wanneer er een nieuwe ROM geflashed wordt alle data van de flash partitie weg. Aangezien de One X geen SD-kaart heeft en bij de desire alles via de SD-kaart geflashed werd. Blijft mijn data in de ‘sd-partitie’ van de One X behouden bij het flashen van een nieuwe Rom?

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
SpartacusNLD

SpartacusNLD

• Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 1049
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2012
  • 19:05

adroid development: daar staan alle rom's (dus ook die niet helemaal op de source vanuit HTC gebaseerd zijn, denk aan AOKP en cyanogenmod)

Original android development: roms die op de HTC sourse zijn gebaseerd.

de populaire roms staan op de 1e pagina op het XDA forum.. maar ook in deze post: 09/07/2012 Everything HTC One X. *** Read this before posting *** Sticky Roll-Up *** - xda-developers

jelly bean is al beschikbaar maar heel erg instabiel, kwestie van wachten todat HTC de source van JB uitbrengt.

de SD partitie blijft tijdens het flashen behouden. (mits je het goed doet)

rik11

rik11

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 19:37

Bedankt voor de snelle reactie!
Eigenlijk ben ik ook op zoek naar ervaringen van mensen. Ik zie bijvoorbeeld dat de Android Revolution HD heel veel ‘views’ en ‘reacties’ heeft. Zo te lezen blijven ze zo dicht mogelijk bij de stock-versie zonder alle bloatware en met de nodige perfomance.

Wat ik er ook uit begrijp is dat de boot.img in tegenstelling to de HTC Desire via cmd geflashed moet worden omdat er nog geen S-OFF is. Vervolgens de Super Wipe om de partities leeg te maken zonder je data te verliezen en als laatste de rom zelf.

Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 21:49

Klopt helemaal. ARHD is een super goeie ROM, heb ik zelf ook een maand gebruikt en volg het draadje nog steeds. Op het moment gebruik ik Venom ViperX super ROM, met wat meer tweaks, en leuke addons.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 21:52

Android revolution hd is idd een erg fijne rom en verbruikt bij mij tot vergelijken met andere de minste batterij ook.
Verder blijven je dingen die je op de sd gedeelte heb staan gewoon erop, Je schijfje is in partities gedeeld en als je een super wipe voor een rom zal doen zal dus alleen die partitie gewist worden.

SpartacusNLD

SpartacusNLD

• Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 1049
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2012
  • 23:11

rik11;329802
Bedankt voor de snelle reactie!
Eigenlijk ben ik ook op zoek naar ervaringen van mensen. Ik zie bijvoorbeeld dat de Android Revolution HD heel veel ‘views’ en ‘reacties’ heeft. Zo te lezen blijven ze zo dicht mogelijk bij de stock-versie zonder alle bloatware en met de nodige perfomance.

Wat ik er ook uit begrijp is dat de boot.img in tegenstelling to de HTC Desire via cmd geflashed moet worden omdat er nog geen S-OFF is. Vervolgens de Super Wipe om de partities leeg te maken zonder je data te verliezen en als laatste de rom zelf.

als je zeker wil weten dat alles goed gaat zou ik de howto in mijn tread is lezenkomt alles goed!

rik11

rik11

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 13:25

Nog even voor de duidelijkheid voor ik iets fout doe:

How to flash:
  • Download ROM and place it on your virtual SD card
  • Download “Super Wipe” script & place it on your SD card (optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
  • Flash boot.img from the downloads section
  • Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
  • In main menu, select “install zip from sdcard”
  • Select “choose zip from sdcard” and browse to the location of “Super Wipe” script
  • Once again select “choose zip from sdcard” and browse to the location of Android RevolutionROM
  • After flashing process is complete, reboot the device

De boot.img moet ik flashen terwijl de device draait of door op te starten met power+volume-, verbindingen via usb(fastboot) en in cmd de command fastboot uitvoeren?
Vervolgens in de custom recovery(uiteraar eerst een nandroid backup voor je ook maar iets doet) de superwipe en de rom flashen.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 14:44

klopt helemaal ik zal alleen even wachten als je met android revolution hd bezig ben de eigenaar is nu versie 8.5.0 aan het uploaden die is gemaakt op de laatste update die htc net heeft uitgegeven.
Deze zal vandaag nog wel te downloaden zijn vanmiddag of vanavond anders flash je nu een rom kan je straks weer groot bestand downloaden en er over heen gooien

rik11

rik11

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 14:51

Carlos0_0;330346
klopt helemaal ik zal alleen even wachten als je met android revolution hd bezig ben de eigenaar is nu versie 8.5.0 aan het uploaden die is gemaakt op de laatste update die htc net heeft uitgegeven.
Deze zal vandaag nog wel te downloaden zijn vanmiddag of vanavond anders flash je nu een rom kan je straks weer groot bestand downloaden en er over heen gooien

Dus de Boot.img terwijl de OneX aanstaat of in het fastboot menu?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 18:35

de boot.img in fastboot sowieso en dan staat die toch aan.
Maar jij bedoeld aan staat als die helemaal is opgestart nee dan daar kan je helemaal niks dan gewoon met je telefoon werken.

Fastboot en dan boot.img doen zie trouwens dat die bezig is met revolution 9.0 ik dacht 8.5 nou ja goed.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren