Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rgroen

rgroen

• Lid sinds 29 januari 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 17:37

Hallo forumleden,

Hier een aantal vragen.

Ik heb bij Studentmobiel gister mijn HTC One X ontvangen bij het afsluiten van een T-Mobile abonnement. Tot mijn verbazing zie ik een Vodafone logo bij het opstarten van de telefoon. De T-Mobile sim-kaart ging er wel in dus hij is wel simlock vrij. Alles doet het (bellen/sms/mms/internet) maar het toestel is dus wel voorzien van een softwarelaag van Vodafone.

Natuurlijk belde ik direct met Studentmobiel om dit te melden, aangezien ze op de website vermelden dat alle toestellen simlockvrij en unbranded zijn tenzij anders is vermeld.

Ik kreeg de reactie dat er een te lange levertijd van het toestel zou zijn en dat ze dus een deal hebben gemaakt met Vodafone.

Aangezien mijn oude HTC Desire precies vorige nacht niet meer oplaadde (contactpunt nu echt verrot) heb ik geen zin om nog een aantal weken op een nieuw unbranded toestel te moeten wachten.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om het toestel de rooten, originele unbranded rom erop en vervolgens weer unrooten (i.v.m. garantie)? De volgende vraag is of het Vodafone logo tijdens het opstarten dan ook verdwijnt of zit deze gebakken in de bootloader o.i.d.?

Mocht bovenstaande kunnen, krijg ik dan wel automatisch de updates die HTC uitrolt of moet ik dan alsnog iedere keer zelf de geupdate rom flashen?

Nou ja, ik hoop niet al te stomme vragen te hebben gesteld.

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 14:53)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 18:16

Je weet nog niet of die branded is ik had ook met me sensation xe een vodafone logo tijdens het starten, Vodafone had nog niks er aan veranderd verder omdat ze net nieuw waren ik kreeg ook gewoon de update direct.

Je telefoon heeft bepaalde code dan kan je zien of die branded is of niet

rgroen

rgroen

• Lid sinds 29 januari 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 18:23

Ja, hij is zeker branded. Er staat een hoop meuk op van Vodafone (Applicaties e.d.) welke ik wel al uit heb geschakeld. De laatste update is nog niet beschikbaar. Dit toestel loopt twee updates achter dus ik ben er 99,9% zeker van dat dit toestel gebrand is.

Android-versie: 4.0.3
HTC Sense-versie 4.0
Softwarenummer: 1.28.161.9
HTC SDK API-niveau: 4.12
HTC uitbreidingsversie: HTCExtension_403_1_GA_7
Kernel-versie: 2.6.39.4-g86aa44d root@AMB004 #1 SMP PREEMPT Sat Apr 14 07:22:44 CST 2012
Smalbandversie: 1.1204.103.14
Build-nummer: 1.28.161.9 CL56522 release-keys
Browserversie: WebKit/534.30

Wie weet dat iemand wat over bovenstaande gegevens weet.

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 19:23

Ja die firmware is van vodafone.
Als je stock gaat krijg je inderdaad de normale updates van htc en de bootscreen en splashscreen zijn dan ook standaard.
Voor garantie moet je het toestel naar hun toe sturen toch niet naar htc, dus als jij dan een stock rom erop zet en die vraagt te repareren zien ze juist dat je ermee heb gekloot, dus dan zou je er juist weer vodafone firmware op moeten zetten.

EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 22:41

Als ik je een advies mag geven… Ik zou hem persoonlijk direct terugsturen!! Branded toestellen hebben naast de onnodige en irritante software ook vaak bugs, dit heb ik met meerdere branded toestellen ondervonden.

Bewerkt (24 april 2013 14:54)

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren