Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 10:38

Ik had al wat over dit onderwerp gepost in het Root&ROM topic maar ik wilde hier toch even een nieuw topic voor aanmaken omdat andere hier misschien ook iets aan hebben. Ik wil mijn ervaringen met poging van HTC om mijn One X te repareren even in kaart brengen zodat andere hier ook een beetje inzicht in krijgen, zeker deze mensen met een geroot toestel.

Geschiedenis:
Ik heb circa drie weken geleden mijn One X geroot met de handleiding in dit topic. Ik ben daarna overgegaan om deze MOD er op te zetten om de knop configuratie te veranderen (recente apps werd instellingen en home lang indrukken werd recente apps) en het irritante ‘3-Dot’ balkje onderaan apps weg te krijgen. Ging allemaal prima. Ik begon echter na enige tijd te merken dat ik weinig ontvangst had (Vodafone) en daarbij heb ik het over 2 streepjes en niet meer dan G-data verbinding.

Vervolgens wilde ik wat meer uit mijn One X halen en hopelijk ook het signaal kon verbeteren en ben ik overgestapt op LeeDroid (v6.0 en daarna 6.1 en 6.2). De ROM draaide prima, installeren was geen probleem maar het slechte signaal bleef. Ik kon gesprekken voeren van ongeveer 30 seconden met hele slechte kwaliteit, als ik al bereik had. Om te kijken of LeeDroid het probleem was ben ik overgestapt op Android Revolution maar ook dit mocht niet baten (beide ROMs zijn overigens geweldig, de telefoon wordt er zo waar nog beter van).

Ik heb gisteren mijn “stock” nandroid weer terug gezet door de boot.img uit de nandroid te flashen (met "fastboot flash boot boot.img“ terwijl de telefoon in bootloader op ”Fastboot USB" stond) en vervolgens de nandroid terug te zetten maar helaas weer geen verbetering. Als laatste redding heb ik uit de wiki van XDA de tip gehaald om de officiele firmware te flashen. Ik heb hiervoor mijn bootloader weer gelocked (of re-locked met "fastboot oem lock“) en de fastboot cache geleegd (”fastboot erase cache") en daarna de nieuwste firmware geflashed met de officiele RUU (1.29.401.11). Dit werkte pas toen ik de bootloader weer gelocked had, daarvoor heb ik het direct vanuit de stock nandroid (met CWM Recovery nog steeds op zijn plaats) geprobeerd maar dat werkte niet. Maar helaas, ook geen verbetering. Voor de zekerheid heb ik dan ook maar een factory reset gedaan vanuit de bootloader (ik was toch al alles kwijt) maar ook dit mocht niet baten.

Ik heb de simkaart toen uiteindelijk maar in mijn oude HTC HD2 weten te freubelen en daarbij had ik gelijk vol bereik en HDSPA-data verbinding. Dit lukte eerder niet omdat ik geen SIM-kaart adapter had. Ik heb vanmorgen dan uiteindelijk HTC gebeld (erg vriendelijke klantenservice overigens) en die wilde eerst gaan troubleshooten over de telefoon. Helaas had ik mijn telefoon niet bij de hand dus dat kon niet.

Nu ben ik erg benieuwd hoe dat zal gaan en ik zal noteren wat zij voorstellen zodat andere hier ook wat aan hebben. Daarna wil ik ook de allerbelangrijkste vraag stellen: Heeft het zin om het toestel op te sturen als de bootloader unlocked is geweest? Er staat nu in mijn bootloader bovenaan Re-locked i.p.v. Locked dus dat zien ze toch wel.
Dat heeft dan ook vooral te maken met dit geintje:

Mocht er sprake zijn van een defect buiten de garantie, dan wordt u hier door HTC per brief van op de hoogte gebracht. U hebt vervolgens de keuze tussen reparatie (indien mogelijk) tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van uw product of het ongeprepareerd retour zenden van uw producttegen betaling van onderzoeks- en verzendkosten (ongeveer €50,-).

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb het vermoeden dat het niet de software is. Ik ben een week naar Curacao geweest waar de telefoon meermaals van airco-omgeving naar 30 graden plus is gegaan met hoge luchtvochtigheid wat ook wat condens problemen gaf met mijn bril. Of het is toch een probleem dat de simkaart simpelweg niet meer goed werkt.

Ik houdt jullie op de hoogte. Mochten mensen dit niet interessant vinden dan laat ik dit gewoon achterwegen maar ik dacht van hoe meer kennis er rondzweeft in dit soort fora hoe beter

Bewerkt (24 april 2013 14:52)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 10:48

Rolanderen;302178
Of het is toch een probleem dat de simkaart simpelweg niet meer goed werkt.

Een SIM-kaart werkt, of die werkt niet, er is geen tussenweg. Dus je SIM-kaart zou het probleem niet mogen veroorzaken.

Ik ben benieuwd naar het vervolg…
Alleszins hoef je je geen zorgen te maken over de re-locked bootloader. Via HTC devs kan je nu het toestel zelf unlocken, waardoor HTC de deur openzet om dit te doen. Dan kunnen ze het niet maken dat je garantie erdoor vervalt.
Indien ze toch moeilijk doen zeg je maar dat je hem net ge-unlocked hebt om zelf te proberen deze problemen op te lossen adhv andere software.

Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 10:57

Ja dat van de SIM kaart weet ik ook stiekem wel maar je blijft hopen

En waar ik een beetje bang voor ben is dat ze zoiets zeggen (van HTCdev.com):

We strongly suggest that you do not unlock the bootloader unless you are confident that you understand the risks involved.This is a technical procedure and the side effects could possibly necessitate repairs to your device not covered under warranty.

en dat ze dus gelijk roepen van “ja maar je hebt je telefoon ge-unlocked dus daar komt het door”, ongeacht het probleem. Dat scheelt hun namelijk een hoop centjes

Edit:

z0rk;302190
Indien ze toch moeilijk doen zeg je maar dat je hem net ge-unlocked hebt om zelf te proberen deze problemen op te lossen adhv andere software.
Hier las ik even overheen, dat is misschien wel een goeie!

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 11:03

Rolanderen;302198
En waar ik een beetje bang voor ben is dat ze zoiets zeggen (van HTCdev.com):

We strongly suggest that you do not unlock the bootloader unless you are confident that you understand the risks involved.This is a technical procedure and the side effects could possibly necessitate repairs to your device not covered under warranty.

Je hebt altijd dumbo's die deze stappen gaan uitvoeren met nog 5% batterij, niet kunnen wachten tot de procedure ten einde is en op alle toetsen tegelijk gaan rammen, batterij er uit sleuren omdat hun toestel twee seconden te lang op een zwart scherm blijft (gaat niet met One X, I know) etcetera…
Daarom dekken ze zichzelf natuurlijk een beetje in, maar als ze je garantie gaan weigeren daarom kan je altijd vragen dat ze zwart op wit aantonen dat uw probleem daardoor veroorzaakt is, en dat je weigert te betalen voor reparatie zolang ze dat niet gedaan hebben.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 18 mei 2012
  • 11:37

z0rk;302190
Alleszins hoef je je geen zorgen te maken over de re-locked bootloader. Via HTC devs kan je nu het toestel zelf unlocken, waardoor HTC de deur openzet om dit te doen. Dan kunnen ze het niet maken dat je garantie erdoor vervalt.
De garantie vervalt door het unlocken via htcdev niet, maar indien ze kunnen aantonen dat er defecten zijn ontstaan doordat er bijvoorbeeld aan de software is gesleuteld zullen ze de reparatiekosten in rekening brengen.

Je wordt er niet voor niets op gewezen dat je akkoord gaat met de voorwaarden als je via htcdev unlocked.

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 12:31

Maar dan moeten ze het dus wel kunnen aantonen…

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 18 mei 2012
  • 12:35

Ja maar dat is altijd het geval met garantie.
Indien de reparateur zegt dat een defect door de gebruiker komt zullen ze dat moeten aantonen. Bewijslast ligt bij de eisende partij.

EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 21:20

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn One X op he Vodafone netwerk. Bij mij is het probleem opgelost door een nieuwe micro-sim te halen. Schijnbaar zijn bij mij die problemen veroorzaakt doordat mijn oude sim op maat geknipt was.

Sindsdien stukken beter!!

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 23:06

Die tip kreeg ik na mijn tweede telefoontje ook. Ik ben nu naar The Phone House gestuurd waar er een ‘Engineer’ aanwezig schijnt te zijn die met HTC telefoons overweg kan. Eerst even nieuwe sim-kaart halen en dan langs The Phone House. Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.

Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2012
  • 09:40

Even een update:
Ik heb een nieuwe SIM-kaart gehaald bij Vodafone. Mijn signaal schoot gelijk naar vol en de HDSPA verbinding was weer terug. Echter toen ik thuis was het weer hetzelfde liedje en kon ik alsnog niet bellen (met mijn HTC HD2 wel). Dus ik ben toen doorgelopen naar The Phone House, naar “The Geek Squad”, een soort Apple Genius Bar maar dan anders. Werd daar vriendelijk geholpen door iemand die eigenlijk gelijk zei dat de telefoon opgestuurd moest worden omdat het probleem waarschijnlijk in de antenne zat (al had ik dat zelf inmiddels ook al wel bedacht). Dus zo gezegd zo gedaan. Ik kan over ongeveer anderhalve week bericht verwachten.

Hij wist mij te vertellen dat het unlocken van de bootloader geen probleem is voor de reparatie bij HTC. Samsung schijnt daar moeilijker over te doen. Wat hij ook vertelde is dat het voor heel veel reparatie bedrijven niks uitmaakt. HTC huurt hun in om reparaties te doen en zij factureren door aan HTC. Aangezien zij alleen geld krijgen voor gerepareerde telefoons gaan ze deze echt niet terug sturen als de bootloader ge-unlocked is en zij hem wel gewoon (hardware matig) kunnen repareren.

Bewerkt (24 april 2013 14:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren