Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

levir3

levir3

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2013
  • 14:32

Schermbeschermfolie wordt veel gebruikt. Ik lees of hoor echter zelden iets over lensbescherming. Ik merk in het dagelijks gebruik van mijn hox+ dat de lens vaak wazig is door “vingervet”. Als ik er aan denk voor het nemen van een foto veeg ik het eraf, maar vaak vergeet ik het ook gewoon, met alle gevolgen van dien (onscherpe foto's). En als ik er wel aan denk denk ik dat het risico maken van krassen door het snel even met de mouw of zakdoek vegen (te) groot is.
Sowieso ben ik een beetje bezorgd over krassen op de lens. De lens steekt uit en is het meest kwetsbare punt aan de achterzijde. Bij plat op de rug neerleggen en los dragen in zakken/tas (zeker bij gebruik zonder hoesje) is dit vragen om moeilijkheden.
Martin-Fields levert een lens-beschermfolie (klein rondje) dat je net als een schermbeschermfolie op de lens plakt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er ook andere merken die zoiets hebben? Beinvloedt het de fotokwaliteit (minder licht?).
Heeft iemand betere tips hoe de lens altijd gemakkelijk schoon en krasvrij te houden? Liefst zonder hoesje; ik draag mijn hox in een riemtasje en twee hoesjes vind ik wat te veel van het goede.
Vegen op het grote voorscherm of zelfs krassen vind ik ook minder leuk, maar daarmee kan ik leven. Een vieze lens of - erger nog - krassen op de lens verpesten echter je fotootjes. Krassen voor altijd.

Bewerkt (21 mei 2013 13:38)
Arieblabla

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2013
  • 20:45

Gebruik anders een brillendoekje. Die zijn ervoor bedoeld om glas schoon te maken.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 09:29

Zelf al wat krasjes op me lens zitten en je ziet het echt niet op de foto's, verder waarom draag je je telefoon in een riemtasje ?

levir3

levir3

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 12:14

Omdat ik een telefoon in mijn broekzak niet prettig vind. Bovendien is de kans op beschadiging door bijv. sleutels bij het dragen in broekzak aanmerkelijk groter.

Carlos0_0;379523
Zelf al wat krasjes op me lens zitten en je ziet het echt niet op de foto's, verder waarom draag je je telefoon in een riemtasje ?

———- Update van bericht ———-

Begrijp ik, maar die moet je dan altijd bij je hebben. Voorkomen is beter dan genezen. Ik zoek gewoon een oplossing die vet worden of het ontstaan van krassen voorkomt. Ik vind de HOX+ een prachtig apparaat, maar de “verhoogde” plaatsing van de cameralens niet echt gelukkig.
Mijn oude Sony mobieltjes hadden een makkelijk open en dicht te schuiven schuifluikje voor de lens. Perfect. Maar dat kan er bij Htc (en andere merken) kennelijk niet meer van af bij een apparaat dat nu nieuw bijna EUR 600 kost. Htc claimt een goede camera in te bouwen. Daar wil ik in mee gaan. Het was voor zelfs een van de redenen om voor de Hox+ te gaan. Maar dan moet je er ook voor zorgen dat de gebruiker altijd over een schone en krasvrije lens kan beschikken. Gedoe met doekjes en hoesjes vind ik niks. Het kost tijd om je toestel gereed te maken en het leuke van een smartphone is nu juist dat je onmiddellijk kunt “schieten” zodra je iets ziet dat de moeite waard is. Er moet toch een simpeler manier zijn om dat voor elkaar te krijgen? Iets wat alleen de lens beschermt.

helitrexfly

helitrexfly

• Lid sinds 23 mei 2012
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 16:08

Je maakt er wel een heel moeilijk probleem van hoor. Als er krassen op zitten zie je hier inderdaad niks van op de foto's zoals Carlos al zei. En die vettigheid veeg je er toch zo met 1 simpele veeg vanaf? Op je scherm zit ook vettigheid en dan kun je daar net zo goed een probleem van maken.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 21:48

Ik heb lens van camera sowieso nog niet eens vet gezien aangezien je daar toch niet komt met je vieze vingers steeds.

nepdance

nepdance

• Lid sinds 17 maart 2011
  • Berichten 156
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 23:17

Even ter verduidelijking: De lens zélf blijft schoon zolang je het toestel niet sloopt... Hij zit namelijk achter een glaasje dus zit er wel dégelijk een 'beschermkapje' voor de lens. Je moet het wel heel bont maken wil je wazige foto's krijgen door krassen op het glaasje voor de lens. Heb het getest door het glas overdreven vies te maken met m'n vingers en foto's te maken. Vervolgens het glas schoon gemaakt en wederom foto's gemaakt. Conclusie: Geen tot zeer weinig verschil.

levir3

levir3

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2013
  • 13:02

Mijn lens wordt wel vet. Na één vingeraanraking al. En ik zie wel verschil (soort mist over de foto).
En krassen op mijn lens wil ik niet, want ook die zie je. En of de kras nu op de lens zelf zit of op een “glaasje” ervoor doet er voor mij niet toe.
Maar kennelijk ben ik de enige die hier problemen mee heeft. Dat is fijn voor het gros van de happy hox gebruikers en jammer voor mij.

Maar gelukkig heb ik op een amerikaans forum waar gek genoeg veel meer mensen dezelfde vragen worstelen een werkbare oplossing gevonden.

Ik dank iedereen voor de feed-back.
Draadje kan gesloten worden.

Bewerkt (21 mei 2013 13:39)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2013
  • 14:29

Misschien makkelijk om de oplossing te delen als iemand anders ook dit zoekt ?, maar je zegt met 1 vinger afdruk is glaasje vet je moet ook niet je vingers op glas zitten van je camera :P. Maar je ziet het echt niet je stelt het trouwens ook in htc one x topic, er is een apart topic voor htc one x + misschien deze er wel last van hebben. De camera van de htc one x + is iets anders dan van de gewone htc one x, misschien deze iets ander glas heeft of iets.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 6 februari 2013
  • 15:04

Met terugwerkende kracht (o_O) verplaatst naar HTC One X+ (plus)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren