Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

maximeley

maximeley

• Lid sinds 27 januari 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2013
  • 17:39

Mijn vader krijgt wanneer hij voor zijn werk in het buitenland is ontzettend veel vreemde berichtjes binnen.
Hij heeft toen om hulp gezocht en hem is verteld dat dit komt omdat hij bij zijn bel instellingen cell broadcast heeft aanstaan. Het probleem is nu dat het ons niet lukt om dit uit te schakelen.
Het is niet mogelijk om op het vinkje naast cell broadcast te klikken, om dit zo uit te zetten. Bij cell broadcast instellingen staan 2 kanalen in de kanaallijst, moeten we die eerst verwijderen en hoe moeten we dit doen?

Kan iemand helpen? Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 16:12)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 27 januari 2013
  • 17:47

Een va die kanalen kan voor NL-Alert zijn, als dat niet zo is kun je ze (even opschrijven welke het zijn) allebei verwijderen/uitschakelen, als het niet helpt, of iets anders maakt(e) er gebruik van kun je ze ook weer inschakelen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

maximeley

maximeley

• Lid sinds 27 januari 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2013
  • 18:35

De kanalen die er nu instaan zijn NL-Alert1 (919) en NL-Info (519). Wanneer ik hier op klik kan ik niets doen, dus ook niet uitschakelen.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 27 januari 2013
  • 18:41

Hoe je ze eventueel (als dat al mogelijk is) kunt wijzigen of verwijderen, is erg toestelafhankelijk. Vraag dat na in het forumdeel voor je vader's telefoon.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 januari 2013
  • 20:23

Verplaatst naar HTC One V

Rynelan

Rynelan

• Lid sinds 24 mei 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2013
  • 21:06

Ga naar je berichten (sms) en daar naar de instellingen, waarschijnlijk staat info berichten aan, dit kan je uit zetten, dit heeft geen invloed op de werking van NL-Alert

Bewerkt (21 mei 2013 13:38)
Tinusbolus

Tinusbolus

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 22:15

Ik heb precies hetzelfde probleem. Batterij is binnen een paar uur leeg.
ook ik heb een htc (one S) en een abbo bij t-mobile.
ik weet zeker dat het aan de cellbroadcast ligt, want op een andere telefoon kan ik die wel uitzetten (en daar doet de batterij weer gewoon).
Op een of andere manier kan ik op deze telefoon cellbroadcast niet uitvinken(vinkje niet aanpasbaar). Ook kan ik de kanalen niet verwijderen. Echt balen. Er is ook erg weinig info te vinden opandere fora. Heeft iemand nog een truc?

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)
wallie2

wallie2

• Lid sinds 31 juli 2012
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 17:50

maximeley;377692
De kanalen die er nu instaan zijn NL-Alert1 (919) en NL-Info (519). Wanneer ik hier op klik kan ik niets doen, dus ook niet uitschakelen.
Ik heb deze twee kanalen ook aan staan, en krijg geen enkele vreemde berichten. (net terug uit Italië)

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)
Tinusbolus

Tinusbolus

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2013
  • 21:01

Ik ontvang ook geen berichten, maar op een of andere manier slurpt het wel de batterij leeg…
dan is het mooi als je het uit kan zetten, maar dat kan bij sommige providers niet. Raaarrrr.
iemand nog een idee?

Bewerkt (21 mei 2013 14:20)
JazZeus

JazZeus

• Lid sinds 26 oktober 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 15 april 2013
  • 18:59

Ik kan helaas geen oplossing aanbieden, maar me wel aansluiten bij het rijtje mensen met een probleem. Ik zal voor de volledigheid het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te beschrijven en hoop heel erg dat iemand een oplossing heeft.

• Telefoon: HTC Desire X (niet geroot)\
  • Provider: BEN (T-mobile)
  • Probleem: Soms (onregelmatig) raakt de telefoon in een staat waarin de batterij in ongeveer 5 uurtjes volledig leegloopt. De batterij is wel goed, als het probleem zich niet voordoet gaat de batterij zo'n 3 dagen mee.
  • Op deze website wordt de link gelegd tussen cell broadcasting en het batterijprobleem. Het probleem voldoet volledig aan het signalement (HTC telefoons, T-Mobile netwerk, NL-alert dat ik net ingesteld had). Batterij snel leeg door Cell Broadcasting op T-Mobile netwerk | GSMacties.nl
  • De website meldt twee oplossingen:
  • De fix van T-Mobile die al uitgerold zou moeten zijn.
  • Het uitschakelen van cell broadcasting.

Optie 1 werkt blijkbaar niet, want het probleem bestaat nog steeds. Optie 2 werkt voor mij niet, omdat ik cell broadcasting niet meer kan uitschakelen (knop is inactief).

Ik heb zelf al het volgende ondernomen.

• Meerdere malen gebeld met HTC helpdesk. Zij snappen er eigenlijk ook niets van en verwijzen me door naar het servicepunt bij de phone house.
  • De phone house snapt er eigenlijk ook niets van en verwijst me door naar de provider.
  • BEN zegt in eerste instantie de service cell broadcasting voor me te gaan blokkeren, maar trekken dat later in een mail terug; daar schrijven ze dat dat niet kan via het netwerk, en dat dat via de telefoon moet.
  • Heb ook al een harde reset gedaan.

Mijn vragen:
  • Iemand een oplossing?
  • Weet iemand bij wie ik druk moet zetten, bij HTC of bij BEN? De telefoon is nog onder de garantie, dus als het probleem bij hen ligt dan ga ik dat opeisen. Dat kan ik natuurlijk alleen maar doen als ik zeker ben dat het probleem aan die kant ligt.

Hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt!

Bewerkt (21 mei 2013 09:52)
  • Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren