Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2016
  • 14:18

heb je htc sync ook al geinstalleerd want dat zijn de juiste drivers. of kijk even op deze post en neem dan de htc naked drivers, pak het vervolgens uit en rechtsklik in apparaatbeheer op htc apparaat wat niet herkend wordt en kies update kies vervolgens laat mij kiezen en selecteer de zojuist gedownloade htc naked drivers. om een custom recovery te installeren heb je fastboot bij nodig dit kan echt niet op een andere manier, tenminste in jou geval, een rom zou je eventueel nog op een micro sd kaart kunnen zetten als je het toestel niet kunt mounten. en je moet uiteraart wel op fastboot gaan staan en selecteren met de powerknop zodat fastboot geactiveerd wordt.
Hey, inmiddels heb ik CWM geïnstalleerd, adb werkt prima, nu wil ik een ROM pushen, candy5 (http://forum.xda-developers.com/htc-one-s/development/rom-t2964931), maar nu krijg ik in mijn error log:
Patching system image unconditionally…
failed to open /dev/block/platform/msm_sdcc 1/by-name/system: No such file or directory
E:Error in /sdcard/candy5-release.v2.5.3-20150526-OFFICIAL-ville.zip
(Status 7)
Installation aborted.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 14:31

gewoon je toestel aansluiten terwijl je in de custom recovery zit dan zou hij moeten verschijnen in windows verkenner of kies mount in de custom recovery, vervolgens kopieer de candy5.zip (niet uitpakken) naar je toestel en kies install in de custom recovery zoek de candy5.zip klik erop en de installatie begint.

verschijnt hij niet in verkenner kopieer de candy5.zip (niet uitpakken) op de micro sd kaart en boot in de custom recovery en kies install in de custom recovery, zoek de candy5.zip klik erop  en de installalatie begint als de installatie klaar is kun je eventueel een superuser.zip flashen opdezelfde manier.

altijd de usb kabel eruit halen tijdens de installatie.

Steps:

Download Candy5.zip
Download 5.0.+ Gapps (optional)
Place Candy5.zip on phones memory or SD card
Boot into recovery (either twrp or cwm)
Full wipe (Dalvik Cache, Cache, System, Factory Data Reset)
Flash Candy5.zip 
Flash Gapps
Flash SuperSu zip (optional)
Reboot and Enjoi

Bewerkt (12 juli 2016 14:36)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 14:45

als je perse een rom wilt pushen kijk dan even hier of als je het via adb sideload wilt doen bekijk dan het onderstaand  youtube filmpje.

alle bestanden moeten in de map staan daar waar de fastboot en adb files staan , in jou geval de adb map en een custom rom.zip nooit uitpakken.

Bewerkt (12 juli 2016 14:51)
rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2016
  • 16:43

als je perse een rom wilt pushen kijk dan even hier of als je het via adb sideload wilt doen bekijk dan het onderstaand youtube filmpje. alle bestanden moeten in de map staan daar waar de fastboot en adb files staan , in jou geval de adb map en een custom rom.zip nooit uitpakken.
De rom staat er als het goed is op, echter, na het HTC logo krijg ik een zwart scherm, wat niet weg gaat. Ikzelf vermoed dus een bootloop, wat te doen? Al mijn ROM's doen dit…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 17:38

zit je toestel wel op de juiste hboot?

je kunt niet zomaar van alles gaan flashen, als er niet de juiste boot.img opstaat zal het toestel ook niet opstarten.

het wil ook wel eens voorkomen dat niet alle custom recovery's werken met een bepaalde rom, zorg daarom dat je altijd op de laatste versie zit of als de rommaker het erbij zet alleen deze custom recovery gebruiken.

alle rom"s doen dit zegt mij ook weinig.

je zou ook twrp recovery kunnen proberen ipv clokworkmod, twrp kun je hier downloaden plaats de twrp.img in de map adb, het commando voor het flashen met het toestel in fastboot is: fastboot flash recovery naamrecovery.img.

en een wipe data factory reset in de custom recovery wil ook wel eens helpen, omdat er rotzooi van een andere rom achterblijft en voor problemen kan zorgen.

Bewerkt (12 juli 2016 17:45) | extra info toegevoegt
rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2016
  • 14:33

zit je toestel wel op de juiste hboot? je kunt niet zomaar van alles gaan flashen, als er niet de juiste boot.img opstaat zal het toestel ook niet opstarten. het wil ook wel eens voorkomen dat niet alle custom recovery's werken met een bepaalde rom, zorg daarom dat je altijd op de laatste versie zit of als de rommaker het erbij zet alleen deze custom recovery gebruiken. alle rom"s doen dit zegt mij ook weinig. je zou ook twrp recovery kunnen proberen ipv clokworkmod, twrp kun je hier downloaden plaats de twrp.img in de map adb, het commando voor het flashen met het toestel in fastboot is: fastboot flash recovery naamrecovery.img. en een wipe data factory reset in de custom recovery wil ook wel eens helpen, omdat er rotzooi van een andere rom achterblijft en voor problemen kan zorgen.
Ik heb er inderdaad TWRP op zitten, in combinatie met de candy5 ROM én hboot 2.15. Echter werkt het nog steeds niet…

Het liefst zou ik dan toch maar de stock ROM terug willen zetten, hiervoor moet ik mijn toestel wel S-off'en, hoe werkt dit precies zonder het toestel te bricken?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 juli 2016
  • 14:58

Bij s-off heb je een werkend toestel nodig en het werkt niet op elke custom rom. 
En er bestaat altijd een kans op een gebricked toestel. 

Ik blijf het toch vreemd vinden dat je geen custom rom op je toestel krijgt.

Ik zal vanavond nog eens zoeken voor een juiste rom en dan zet ik de exacte procedure plus download's  hier neer. 

Bewerkt (13 juli 2016 14:59)
rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2016
  • 15:23

Bij s-off heb je een werkend toestel nodig en het werkt niet op elke custom rom. En er bestaat altijd een kans op een gebricked toestel. Ik blijf het toch vreemd vinden dat je geen custom rom op je toestel krijgt. Ik zal vanavond nog eens zoeken voor een juiste rom en dan zet ik de exacte procedure plus download's hier neer.
Hardstikke bedankt! Dit waardeer ik echt heel erg. Vriendelijk en behulpzaam!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 juli 2016
  • 20:02

hier alvast wat leesvoer.

ik kan niet zien welke htc one s jij hebt of codename ville of villeC2 dan zou je even de het fastboot getvar all in moeten geven, op de ene of andere manier heb je dat in jou eerste post wegehaald, bij product zie alleen maar staan vle.

ben nu een rom aan het zoeken, ik ga er maar van uit dat jij de normale one s hebt met codename villemet de s4 processor model Z520e/Z520n.

Processor and memory[edit]One version of the One S uses a Qualcomm Snapdragon S4 Plus MSM8960 SoC (system on chip),[6] which includes a 1.5 GHz dual-core Krait CPU and an Adreno 225 GPU, as well as an integrated HSPA+ modem,GPS/GLONASS module, Wi-Fi b/g/n radio, Bluetooth, and FM radio.[12] The One S also features a standard array of sensors, including an accelerometer, proximity sensor, and ambient light sensor. The phone provides 1 GB of RAM and 16 GB of built-in storage; however, the phone lacks a microSD slot for additional storage.In certain markets, such as Taiwan,[13] India,[14] and some European (usually Eastern European) markets, the One S uses the older Snapdragon S3 MSM8260 SoC, with a 1.7 GHz dual-core Scorpion CPU and Adreno 220 GPU.[15] In some markets, both devices are available, notably the UK. The change is speculated to be caused by a shortage of Snapdragon S4 chips.[16] The two versions have slightly different packaging, the S4 is model Z520e/Z520m and states "Processor: Dual Core, 1.5GHz"/"CPU Speed 1.5 GHZ, dual core, whereas the S3 is model Z560e and states "Processor: Dual Core". This model is codenamed "VilleC2", and is known as the One S C2.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 juli 2016
  • 20:30

je kunt ook de stock RUU tmobile rom nemen die kun je hier downloaden en dan denk ik dat je de RUU_ville_U_TMO_DE moet hebben de andere RUU_ville_TMOUS zal wel usa zijn.

je hoeft dan alleen maar de ruu te downloaden je toestel in fastboot mode zetten en de RUU exe als administrator te runnen en de RUU doet zijn werk, verder kan er niets mis gaan met een RUU ook al heb je de verkeerde dan zal hij gewoon een foutmelding geven en stoppen.

het kan zijn dat je eerst de bootloader moet locken wil de RUU slagen, het commando voor het locken van de bootloader is fastboot oem lockterwijl het toestel in fastboot mode staat.

dan heb je hem wel weer helemaal stock.

geef maar even aan of ik verder moeten zoeken naar een custom rom of dat je het toestel weer terug naar stock wilt brengen met een RUU exe?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren