Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2016
  • 00:29

Beste mensen,

Gisteren heb ik per ongeluk mijn Android van mijn telefoon gewiped met het installeren van een andere ROM, ontzettend dom natuurlijk. Mijn One S werkt niet meer met ADB, dus dacht ik eraan om een RUU uit te voeren.

Ik ben dus op zoek naar een RUU voor de One S met CID T-MOB003.

Hier wat meer details over de telefoon, verkregen met

sudo fastboot getvar all
:
(bootloader) version: 0.5(bootloader) version-bootloader: 2.15.0000
(bootloader) version-baseband: 1.11.50.05.28
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main:
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-ON
(bootloader) serialno: FA28*****324
(bootloader) imei: 3*************4
(bootloader) product: vle
(bootloader) platform: HBOOT-8960
(bootloader) modelid: PJ4010000
(bootloader) cidnum: T-MOB003
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 4119mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: on
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: dirty-64bedd38
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0
all: Done!
finished. total time: 0.059s

De RUU wil ik dan uitvoeren d.m.v. sudo fastboot flash zip RUU.zip, mocht dit werken.

Bewerkt (12 juli 2016 00:30) | Details
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 09:37

Misschien kun je er Hier een vinden. 

Anders een nandroid backup zien te vinden en die gebruiken. 

rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2016
  • 10:09

gizmobinky schreef: Misschien kun je er Hier een vinden. Anders een nandroid backup zien te vinden en die gebruiken.
Hardstikke bedankt, echt geweldig! Ik kan hem alleen maar in .exe krijgen. Graag zou ik met unRUU de ROM willen uitpakken. Ik krijg unRUU helaas niet gecompiled.

Hier unRUU op Github: https://github.com/kmdm/unruu

Er is geen mogelijkheid om dit op Windows uit te voeren helaas, aangezien ik alleen met Linux de telefoon met fastboot kan gebruiken.

Ik heb een klein probleempje, heb ik nu de One S of de One S C2, het betreft een z520e. Nu is het voor mij dus onduidelijk welke RUU ik moet hebben, graag heb ik hem in .zip formaat.

Bewerkt (12 juli 2016 10:22) | Even citeer erbij.
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 10:40

normaal gesproken kun je de rom.zip uit een RUU installer halen door eerst de RUU te runnen, dan in windows zoeken ingeven  %temp% en zoek vervolgens naar rom, eenmaal gevonden kopieer hem naar een map of bureaublad en verander de naam van de rom.zip in bijvoorbeeld in  PB99IMG let op! die naam is type nummer afhankelijk.
plaats die rom zip op een legen micro sd kaart en boot vervolgens in fastboot, er wordt gevraagd of je wilt updaten kies ja en de rom wordt geflashed.
let op! doe je ook maar iets verkeerd of je gebruikt de verkeerde bestanden dan heb je kans dat je het toestel bricked.

hoe dit verder werkt in linux ik zou het niet weten.

en welke one s jij nu precies hebt dan zou ik daar naar moeten zoeken, heb er zelf nooit een in het bezit gehad en weet dan ook niet hoeveel types er van zijn.

misschien is een custom rom een oplossing als de stock firmware niet wil lukken.

Bewerkt (12 juli 2016 10:46) | extra info toegevoegt
rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2016
  • 12:08

normaal gesproken kun je de rom.zip uit een RUU installer halen door eerst de RUU te runnen, dan in windows zoeken ingeven %temp%en zoek vervolgens naar rom, eenmaal gevonden kopieer hem naar een map of bureaublad en verander de naam van de rom.zip in bijvoorbeeld in PB99IMG let op! die naam is type nummer afhankelijk.plaats die rom zip op een legen micro sd kaart en boot vervolgens in fastboot, er wordt gevraagd of je wilt updaten kies ja en de rom wordt geflashed. let op! doe je ook maar iets verkeerd of je gebruikt de verkeerde bestanden dan heb je kans dat je het toestel bricked. hoe dit verder werkt in linux ik zou het niet weten. en welke one s jij nu precies hebt dan zou ik daar naar moeten zoeken, heb er zelf nooit een in het bezit gehad en weet dan ook niet hoeveel types er van zijn. misschien is een custom rom een oplossing als de stock firmware niet wil lukken.
Custom ROM is nog beter, als ik adb kon gebruiken was het probleem al lang verholpen, helaas detecteert mijn Windows computer het toestel niet onder Apparaatbeheer.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 12:22

aha jij hebt dus wel de beschikking over een windows computer.

het beste kun je eerst het toestel in fastboot mode zetten en dan deze installer als administrator runnen en overal yes ingeven en system wide doen.

als dat gebeurd is zoek je even op je c-drive in verkenner naar de map adb vervolgens zet je de cursor op een lege plek in de map adb houdt dan shift ingedrukt en kies rechtklikmuis opdracht venster hier openen en type in het adb venster fastboot devices krijg je een nummer terug van het aangesloten device dan is het oke.

als dit niet lukt dan dan kun je voor de drivers het beste even htc sync installeren en als dat gebeurd is uninstall/verwijder je htc sync weer maar laat de device drivers staan en probeer het opnieuw, htc sync kun je hier downloaden.

heb je dan geen succes dan ben ik bang dat de windows versie niet meer ondersteund wordt vanwege dat de htc one s al een oud toestel is en niet meer ondersteund wordt door htc.
dit fenomeen had ik ook met een htc desire hd.

Bewerkt (12 juli 2016 12:36) | screenshot toegevoegt
rommer123

rommer123

• Lid sinds 12 juli 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2016
  • 12:37

aha jij hebt dus wel de beschikking over een windows computer. het beste kun je eerst het toestel in fastboot mode zetten en dan deze installer als administrator runnen en overal yes ingeven en system wide doen. als dat gebeurd is zoek je even op je c-drive in verkenner naar de map adb vervolgens zet je de cursor op een lege plek in de map adb houdt dan shift ingedrukt en kies rechtklikmuis opdracht venster hier openen en type in het adb venster fastboot devices krijg je een nummer terug van het aangesloten device dan is het oke. als dit niet lukt dan dan kun je voor de drivers het beste even htc sync installeren en als dat gebeurd is uninstall/verwijder je htc sync weer maar laat de device drivers staan en probeer het opnieuw, htc sync kun je hier downloaden. heb je dan geen succes dan ben ik bang dat de windows versie niet meer ondersteund wordt vanwege dat de htc one s al een oud toestel is en niet meer ondersteund wordt door htc. dit fenomeen had ik ook met een htc desire hd.
Het mooie is dat Windows niet weet wat voor een apparaat het is, dus ook niet kan zeggen van: deze drivers horen bij dit apparaat.

Dat is nu het probleem waar ik op vast zit. Is het misschien mogelijk om een recovery te installeren welke een ROM vanaf het internet pakt en die installeert? Ik kan de telefoon namelijk ook niet mounten. Ik draai Windows 7 btw.

Bewerkt (12 juli 2016 12:41)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 12:43

aha jij hebt dus wel de beschikking over een windows computer. het beste kun je eerst het toestel in fastboot mode zetten en dan deze installer als administrator runnen en overal yes ingeven en system wide doen. als dat gebeurd is zoek je even op je c-drive in verkenner naar de map adb vervolgens zet je de cursor op een lege plek in de map adb houdt dan shift ingedrukt en kies rechtklikmuis opdracht venster hier openen en type in het adb venster fastboot devices krijg je een nummer terug van het aangesloten device dan is het oke. als dit niet lukt dan dan kun je voor de drivers het beste even htc sync installeren en als dat gebeurd is uninstall/verwijder je htc sync weer maar laat de device drivers staan en probeer het opnieuw, htc sync kun je hier downloaden. heb je dan geen succes dan ben ik bang dat de windows versie niet meer ondersteund wordt vanwege dat de htc one s al een oud toestel is en niet meer ondersteund wordt door htc. dit fenomeen had ik ook met een htc desire hd.
Het mooie is dat Windows niet weet wat voor een apparaat het is, dus ook niet kan zeggen van: deze drivers horen bij dit apparaat. Dat is nu het probleem waar ik op vast zit. Is het misschien mogelijk om een recovery te installeren welke een ROM vanaf het internet pakt en die installeert? Ik kan de telefoon namelijk ook niet mounten.
dat maakt niet uit die installer installeerd de juiste drivers, heb je deze installer al geprobeerd dan.

kijk ook even een post naar boven daar heb ik het een en ander toegevoegd.

wil het dan nog niet lukken kun je handmatig installeren vanuit windows apparaatbeheer.

dit fenonmeen had ik ook met een htc desire hd, als je pech hebt wordt het toestel niet meer ondersteund en krijg je fastboot niet meer werkend.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 12:59

of een andere usb kabel of poort gebruiken zoals in deze post ook het probleem oploste.

of handmatig, zie hieronder:

je moet natuurlijk wel de juiste drivers zien te vinden waar jou windows op draaid.

Download the for Windows 8.Extract the package (ADB_Fastboot_Drivers_Win81.zip).Put your phone into bootloader mode, in HTC devices, for example, turn it off, then hold Volume down + Power keys together. Once get into bootloader mode, scroll down and choose FASTBOOT.Now connect your phone to the PC via USB cable.On your PC, run Device Manager then find the Unknown device, right click on it and choose an option to update driver, point out to a folder where you save the package from step 1. The Windows should install it automatically.Once the fastboot drivers properly installed, now test it by running a simple command below on command prompt.fastboot device

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 12 juli 2016
  • 13:13

heb je htc sync ook al geinstalleerd want dat zijn de juiste drivers.

of kijk even op deze post en neem dan de htc naked drivers, pak het vervolgens uit en rechtsklik in apparaatbeheer op htc apparaat wat niet herkend wordt en kies update kies vervolgens laat mij kiezen en selecteer de zojuist gedownloade htc naked drivers.

om een custom recovery te installeren heb je fastboot bij nodig dit kan echt niet op een andere manier, tenminste in jou geval, een rom zou je eventueel nog op een micro sd kaart kunnen zetten als je het toestel niet kunt mounten.

en je moet uiteraart wel op fastboot gaan staan en selecteren met de powerknop zodat fastboot geactiveerd wordt.

Bewerkt (12 juli 2016 13:27) | screenshot toegevoegt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren