Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Koen72

Koen72

• Lid sinds 24 december 2014
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 december 2014
  • 13:34

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een HTC one S t-mobile branded (tmob003)

Omdat ik erg veel last had van het “Home button issue” wilde ik een andere rom flashen omdat ik had gelezen dat ik in de Viper rom de home button komt uitschakelen.

- Ik heb de One s unlocked via HTC dev. geen probleem.
- telefoon geroot met windroid toolbox geen probleem
- hierna Viper rom 3.2.0 geflashed probleem: na bootscherm komt er een scherm van Viper rom One s , en blijft hierin hangen.

- hierna handmatig de boot.img geflashes met fastboot, ging goed, maar probleem is niet verholpen,
blijft hangen in het startscherm van viper.

Hierna nog cm11 geflashes, hierna start telefoon helemaal niet meer op, als ik de startknop ingedrukt houd, gaan de 3 lampjes knipperen van de home button en de 2 ernaarst.

na een volume down en powerbutton kon ik wel weer in de recovery, en na reboot start de tel wel weer,
maar alleen het startscherm quietly briliant"en hangt hierin.

Ik kan gewoon in fastboot usb, recovery, en kan het interne geheugen benaderen via de laptop,
maar wat ik ook probeer met rummrunner, moonshine of firewter, ik krijf de tel niet s-off.

ik vraag me af wat ik over het hoofd zie

Ik heb een paar bescheiden vragen:

- kan ik aan de tel hardware zien of ik een S3 of S4 processor heb ? (ik heb geen werkende rom, dus kan niet naar de frequentie kijken)
- wat moet ik doen om alsnog de viper rom aan het werk te krijgen ?

een beetje info:

***TAMPERED***
***UNLOCKED***
VLE PVT SHIP S-ON RL
HBOOT-2.15.0000
RADIO-111.50.05.28
Open-DSP-v31.1.2.45.0815
eMMC-boot
Dec 14 2012,17:10:57:-1

Het is een heel verhaal geworden, maar hopelijk zijn er op dit forum mensen die weten wat ik verkeerd heb gedaan :-)

bedankt voor het meedenken, en prettige feestdagen

Koen72

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2014
  • 13:42

Heb je voordat je de Viper ROM ging flashen een backup van de originele ROM gemaakt zo ja zet die even terug en kijk of het probleem is opgelost.

En voordat je ROM gaat flashen altijd een wipe cache dalvik cache doen of een Factory reset in de custom recovery.

En s-off lukt alleen als het toestel op een werkende stock ROM draait.

Bewerkt (24 december 2014 13:44)
Koen72

Koen72

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 december 2014
  • 13:53

Hoi,

Ik heb een wipe van cache en dalvik vooraf gedaan.

ik had en back-up, heb deze terug gezet, starte ook op, maar liet daarna vast, en kreeg reboot.

kort hierna in recovery een wipe gedaan, en hiermee ook de back-up gewist.

Ik heb ook al gekeken naar een stock rom/nand/hboot, maar dat is een giga lijst en ik weet niet welke ik moet hebben, en hoe dit precies werkt.

Groeten

KOen

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2014
  • 14:05

Ik ben over een klein uurtje thuis ik zal je dan wel verder helpen.

Koen72

Koen72

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 december 2014
  • 14:15
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2014
  • 15:45

daar was ik weer

allereerst ik bezit zelf geen one s maar wat ik zoal gezien heb werken de meeste roms alleen met s-off, maar we komen er wel uit

om even op je vraag terug te komen of je een s3 of s4 cpu hebt alle tmobile one s zijn s4 cpu kijk even hier voor info.

S3 models are 1.7GHz staat op de doos van het toestel.

om meer info over je toestel te krijgen instaleer eerst even dit tooltje op je c drive en onthoud waar je map neerzet die heb je later nodig zet ook een snelkoppeling naar je bureablad.

zet je toestel in fastboot mode, ik neem aan dat je weet hoe dat moet open vervolgens de tool met de snelkoppeling en type in het venster fastboot getvar all nu heb je iig meer info over je toestel.

voordat we verder gaan welke custom recovery staat er nu op je toestel clockworkmod/twrp en versie nummer?.

en omdat de one s geen micro sd kaart slot heeft gaan we de rom pushen naar je one s met het tooltje.

het lijkt me dan verstandig om deze rom op je toestel te zetten maar plaats eerst even hier de info van wat er nu op je toestel staat en dan gaan we wel verder.

Koen72

Koen72

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 december 2014
  • 16:18

ik ga er direct mee aan het werk.
ik kom zsm door met meer info.

alvast bedankt

Koen72

Koen72

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 december 2014
  • 16:58

daar gaan we weer,

in bijlage een dump van getvar all

ik draai op philz recovery6.19.3
dit is een speciale versie voor one s op basis van CWM 6.0.4.7

Bijlage:

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2014
  • 17:25

oke dan wordt het niet die rom wat ik voorstelde die werkt niet met hboot 2.15.0000

maar wat de viper rom voorsteld is 4EXT recovery of twrp en daar kan het wel eens fout gaan bij jou, ik stel voor dat je hier de laatste twrp recovery download en plaats hem in de map van de tool en flash hem door de tool te openen met de snelkoppeling, vervolgens je telefoon in fastboot mode te zetten en in het venster het comando fastboot flash recovery naam recovery.img in te geven druk op enter en de recovery wordt geflashed er moet oke/writing/sending/oke komen te staan.

boot nu in twrp recovery doe een wype cache dalvik en flash de viper rom opnieuw wellicht heb je nu wel succes.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2014
  • 17:35

ik nog wel een punt wat van belang kan zijn je hebt toch wel het md5 nummer van de viper rom.zip bestand gecontroleerd zodadelijk heb je een corrupt bestand gedownload en dan gaat het ook verkeerd.

het md5 nummer van het rom zip bestand kun je met dit progje controleren het md5 nummer staat bij de download van viper rom die hoef je alleen maar even te kopieren en te plakken in het progje als het een match is dan kun je er van uitgaan dat het bestand niet corrupt is is het geen match dan weet je dat de rom nooit zal booten.

Bewerkt (24 december 2014 17:37)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren