Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mischa72

mischa72

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2014
  • 22:27

Hallo,

Ik heb besloten mijn HTC One S (met S4 processor) langer te houden dan gepland en er een sim-only abonnement bij gepakt. Ik merk echter dat mijn telefoon wat kwa snelheid inlevert, waarschijnlijk omdat de apps bij elke update zwaarder worden. Ik wil daarom kijken om hem te rooten (iets wat ik nog nooit gedaan heb) en er een lichte rom op te zetten. Ook ben ik op zoek naar een goeie tutorial met betrekking tot het rooten (en eventueel unlocken). Ik doe in principe geen zware spellen, heb volgens mij ook geen zware apps in gebruik en ben een lichte telefoongebruiker (accu gaat bijna 2 dagen mee). Zaken als mij Sygic navigatie zou ik wel graag nog kunnen gebruiken.

Hebben jullie tips welke kant ik op moet zoeken? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Kan ik ooit ook weer terug naar de originele rom?

Groeten,
Mischa

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6592
  • Reputatie 250
  • 29 augustus 2014
  • 11:54

hallo Mischa ik wil je helpen maar houdt in de gaten dat het unlocken van de bootloader dat moet gebeuren als je wilt rooten of een custom rom wilt draaien je dingen kunt vernielen of je toestel onherstelbaar beschadigen zodat je aan het eind met een dure onderzetter blijft zitten je doet dit op eigen risico.

en ja je kunt altijd terug naar de orginele rom al is het met een hoop gedoe als je dit voor het eerst doet.

normaal geproken kun je sygic navigatie gewoon gebruiken met custom rommen maar houdt in de gaten custom rom's zijn niet altijd stabiel of zonder bugs.

dat je toestel langzaam wordt probeer eerst de boel op te schonen met dit appje voor dat je besluit te rooten en te unlocken.

volg het onderste om de booloader te unlocken een custom recovery te flashen en te rooten

allereerst download en instaleer even deze tool op je c-drive onhoudt waar je de map neerzet heb je later nodig zet tevens een snelkoppeling naar je bureablad.

meld je aan hier bij htc dev dat moet gebeuren anders kun je de bootloader niet unlocken.

vervolgens ga hier naar toe bij select your devices kies all other supported models en begin met het unlocken van de booloader.

begin met stap 1 tot en met stap 3 sla stap 4 over je hoeft niets te downloaden let op! kun je niet in het bootloader menu komen zet snelopstarten dan uit in instellingen/energie/snelopstarten er kunnen ook nog drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af, ga door naar stap 5

open nu de tool Minimal ADB and Fastboot met de snelkoppeling en type in het venster fastboot oem get_identifier_token kopieer de tekst in het venster zoals bij stap 6 staat afgebeeld en kopieer het onderaan de pagina bij My Device Identifier Token en submit de code bin wordt nu verzonden naar je mail.

open nu de map Minimal ADB and Fastboot op je c-drive die ik zij die je moest onthouden en kopiéér de code bin die je via de mail gekregen hebt in de map Minimal ADB and Fastboot, sluit de map.

type nu in het venster fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin als je nu naar je htc one s kijkt heb je nu de optie om de bootloader te unlocken kies ja en je toestel start opnieuw op let! op je bent alles kwijt foto's/muziek enz.. wat op je toestel staat met het unlocken wordt het toestel compleet gereset naar factory instellingen maak een backup!

je toestel heeft nu een unlocked bootloader.

om te rooten of een custom rom te draaien moet! je eerst een custom recovery flashen.

download hier de twrp recovery.img voor jou type one s {de s4} en plaats/kopiéér hem in de map Minimal ADB and Fastboot verander de naam in recovery sluit de map {download aub de laatste twrp recovery}.

zet je telefoon in fastboot is het zelfde als stap 1 tot en met stap 3 zoals bij het unlocken van de bootloader.

open de tool met de snelkoppeling en type in het venster fastboot flash recovery recovery.img druk op enter en de recovery.img wordt geflashed er moet oke plus een aantal karakters komen te staan.

je toestel heeft nu een unlocked bootloader met een custom recovery, voor dat we verder gaan wil ik eerst weten wat je precies wilt een custom rom of alleen rooten.

ik bezit geen htc one s ik zou dus echt niet weten welke custom rom ik je zou kunnen aanraden.

hier een lijst met custom rommen voor de htc one s.

hier complete forum xda developers hier kun je alles vinden voor de htc one s.

ps

als je problemen ondervind dat je toestel niet gezien wordt in fastboot door je computer bekijk en pas het eerste gedeelte toe wat in dit filmpje wordt gedaan.

heb je nog steeds problemen zet dan usb-foutopsporing aan bij instellingen/opties voor ontwikkelaars.

heb je geen opties voor ontwikkelaars ga dan naar instellingen/info/software-informatie/meer en tik herhaardelijk op build-nummer tot dat je ziet je bent ontwikkelaar nu je heb je de optie voor ontwikkelaars wel en kun je verder gaan met het tweede gedeelte van het filmpje.

instaleer ook HTC Sync Manager even is hier te downloaden

rooten htc one s met twrp recovery

om te rooten hoef je alleen maar in de custom recovery te booten dat doe je door in de bootloader te booten en recovery te selecteren navigeren door het bootloader menu doe je met de volume knoppen, selecteren met de powerknop.

eenmaal in de custom recovery maak eerst een backup van de stock rom mocht er iets fout gaan kun je altijd de backup terug zetten een backup maken doe je door backup te selecteren dit kan even duren.

vervolgens ga terug naar het beginscherm en selecteer reboot je krijgt nu een optie om te rooten bevestig of selecteer dat, je toestel reboot nu weer op eenmaal in het beginscherm wacht tot dat je een melding in de notificatiebalk krijgt om superuser te instaleren doorloop alles je toestel zal rebooten in twrp recovery en start daana gewoon weer op en je hebt nu een geroote telefoon.

om te controleren of je root hebt instaleer en run de app Root Checker

krijg je om wat voor een reden geen root wil een reboot van het toestel wel eens helpen als je daarna nog geen root hebt download dan even dit zip bestandje en plaats hem op je toestel niet in een map en niet uitpakken boot in de de custom recovery selecteer install zoek het zip bestandje klik erop en het wordt geinstaleerd, reboot het toestel als het goed is heb je nu wel root toegang.

let op! krijg je een officiële update van htc kan deze niet doorgevoerd worden met een custom recovery je toestel moet eerst weer standaard gemaakt worden

wil je een rom zoek dan niet verder maar ga dan even hier naar toe er staat vast wel een leuke rom tussen.

let op bij sommige rom's/niet allemaal/ moet er nog een andere boot.img geflashed worden anders boot de telefoon niet op

succes.

Bewerkt (3 september 2014 22:06) | als extra boot.img er aan toegevoegt
mischa72

mischa72

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2014
  • 13:02

Damn, wat een uitgebreide uitleg. Grote dank hiervoor. Ik ga deze als ik iets meer tijd heb dan nu doorlopen.

Op je vraag betreffende wat ik ermee wil: Ik wil gewoon dat mijn One S nog een jaartje mee kan, dus lichter gaat draaien en ik overtollige apps die standaard geïnstalleerd zijn en niet verwijderd kunnen worden eraf kan gooien om ruimte te sparen. Als ik dit kan bereiken met unlocken kan het daarbij blijven, als er meer voordelen kleven aan rooten wil ik die stap er ook nog bij zetten. Het toestel moet wel redelijk stabiel blijven, maar zoals ik al zei: ik doe er geen echt gekke dingen mee.

Groeten,
Mischa

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6592
  • Reputatie 250
  • 29 augustus 2014
  • 13:41

ook al heb je een unlocked bootloader en root dan kun je bestaande apps van het standaard systeem niet verwijderen je kun ze hooguit stop zetten in instellingen/apps, het is wel mogelijk maar dat wil ik je niet aandoen.

rooten & een custom rom heeft wel zo zijn voordelen stel je wilt een kale rom gebaseerd op stock android dat scheelt je boel geheugen en zo'n type rom draaid sneller en je kunt je toestel tweaken met root wat normaal onmogelijk is ik noem er maar een en die heet xposed framework daarmee kun je allerlij slimme tweaks {modules} toepassen in een handomdraai kijk daarvoor hier of een filmje hier met een stock google rom dit is maar een kleine greep van modules van xposed framework.

het proces van het rooten zet ik er nog wel bij.

edit: rooten zit er nu bij

Bewerkt (29 augustus 2014 19:42)
mischa72

mischa72

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2014
  • 22:48

Super, die ga ik morgen eens even op mijn gemak bekijken.

Nogmaals heel erg bedankt ! Toppie.

Gr. Mischa

mischa72

mischa72

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2014
  • 23:49

Nog een vraagje met betrekking tot de backup: Heb je een tip waarmee ik dat het beste kan doen? Is er een PC tool? Of maak ik een backup naar de interne SD-kaart (16GB bij de One S) ?

Groeten,
Mischa

mischa72

mischa72

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2014
  • 21:30

Kan ik na het rooten en het plaatsen van de nieuwe ROM nog altijd gebruik maken van de standaard Android Appstore?

Gr. Mischa

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6592
  • Reputatie 250
  • 31 augustus 2014
  • 21:59

ligt er aan wat voor een rom het is, laat ik het zo zeggen normaal staat het bij de info van de rom maker, custom sense rommen bevatten altijd de playstore.

er zijn custom rom's waar je apart een bestand {gapps} {google apps} meteen na het flashen van de rom het google apps pakket er achteraan moet flashen om gebruik te kunnen maken van de playstore hier een link naar google apps.

let er wel op welk pakket je flashed het moet overeen komen met de rom/android vesie die je gaat flashen, bijv ga niet een android jellybean google apps pakket over een kitkat rom flashen daar mee heb je kans dat je toestel niet meer op start of in een booloop komt te zitten mocht je daar niet meer uitkomen dan heb je altijd nog de stock backup die je gemaakt hebt voor het root proces en die kun je dan terug zetten

kom je er niet uit of twijfel je vraag maar raak.

Bewerkt (31 augustus 2014 22:08)
mischa72

mischa72

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2014
  • 22:03

Ik wil gebruik gaan maken van CM11. Deze heb ik van enkele vrienden aanbevolen gekregen. Ze zijn alleen niet allemaal hier aangemeld en ik wil niet ondankbaar lijken om hier niks meer te laten horen. Ik wil deze week aan de slag met mijn toestel.

Gr. Mischa

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6592
  • Reputatie 250
  • 31 augustus 2014
  • 22:12

mischa72
Ik wil gebruik gaan maken van CM11. Deze heb ik van enkele vrienden aanbevolen gekregen. Ze zijn alleen niet allemaal hier aangemeld en ik wil niet ondankbaar lijken om hier niks meer te laten horen. Ik wil deze week aan de slag met mijn toestel.

Gr. Mischa
maakt niet uit.

klik maar eens op de link van google apps van hier boven dan kom je ook bij CyanogenMod rom uit, iig de google apps voor CyanogenMod.

Bewerkt (31 augustus 2014 22:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren