Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 18 oktober 2016
  • 19:35

Om in Recovery te booten zet je telefoon helemaal uit, houdt de volume Down en Power knop tegelijk ingedrukt en vasthouden totdat je in de bootloader bent, selecteer daar Recovery.

Navigeren door het menu doe je met de volume knop selecteren met de Power knop.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 oktober 2016
  • 20:39

En nog geprobeerd om de ota te gebruiken?

BA2309

BA2309

• Lid sinds 17 oktober 2016
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 5 november 2016
  • 18:05

Sorry dat ik lang niets van me heb laten horen. Ik had de laatste weken niet echt de tijd om me hiermee bezig te houden. Vandaag heb ik echter eens geprobeerd de OTA te installeren maar dit lukt alweer niet. Ik heb de zip file op intern geheugen geplaatst zonder deze in een map te zetten en zo lukt het dus niet. Er staat steeds "failed to map file". Ook als ik deze op de sd kaart plaatste werkte dit niet. Ik las ook verschillende dingen over het feit dat je zeker stock recovery moest gebruiken maar het kan toch niet dat ik dit niet heb aangezien ik mijn telefoon nooit geroot heb of dergelijke?
Iemand nog ideeën? Ik vond alleszins geen oplossingen op het net.

Groetjes

Bewerkt (5 november 2016 18:07)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 november 2016
  • 18:17

jouw toestel is stock want jij hebt toch al een keer geupdate naar een hogere versie die je niet wilde hebben maar uiteindelijk wel gedaan hebt, dus dat is wel oke'.

maar heb je die update gedaan volgens het onderstaande, en dan met name in de stock recovery booten en van daaruit updaten, en dat lukt dus niet wat ik begrijp uit jou bewoording.

First download the official flashable Marshmallow OTA Zip file from the download sectionNow connect your device to the PC and Transfer the Update Zip fileReboot your Htc One M8 to stock recoveryGo to “Install Update”, from recovery main menuNow choose the Update Zip file you have transferred previously.Now just install thatOnce installation / Flashing completed, reboot your deviceDone!! Your device should be running on latest Marshmallow OTA Update.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 november 2016
  • 18:24

installeer even dit tooltje zet vervolgens je htc in fastboot mode, open het tooltje en type in het venster fastboot devices je moet nu een nummer terug krijgen als dat oke'is type dan fastboot getvar all kopieer nu even alles wat in het cmd scherm staat hier neer, misschien zie ik de oorzaak waarom de zip niet wil installeren/updaten.

wordt je htc niet herkend in fastbootmode installeer dan dit tooltje als administrator en kies system wide, als dat klaar probeer nu of de bovenste commando's nu wel werken.

ps,  laat het imei nummer maar weg.

Bewerkt (5 november 2016 18:27) | extra info toegevoegd
BA2309

BA2309

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 5 november 2016
  • 18:27

Ja die stappen heb ik exact gedaan. Via de recovery mode en dan van daaruit gekozen voor "apply from phone storage" (aangezien ik nergens de optie "install update" heb staan). Maar ik had ook de optie niet om de file te kiezen die ik wil installeren. Vanaf ik klik op "apply from phone storage" komt er onderaan 'E: failed to map file".

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 november 2016
  • 18:32

Ja die stappen heb ik exact gedaan. Via de recovery mode en dan van daaruit gekozen voor "apply from phone storage" (aangezien ik nergens de optie "install update" heb staan). Maar ik had ook de optie niet om de file te kiezen die ik wil installeren. Vanaf ik klik op "apply from phone storage" komt er onderaan 'E: failed to map file".
dan heb je de juiste gehad (apply from phone storage)

kijk even iets naar boven daar heb ik het een en ander neergezet, als je dat even doet misschien zie ik iets geks waarom je niet kunt updaten.

BA2309

BA2309

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 5 november 2016
  • 18:37

Ik heb momenteel wel enkel toegang tot mijn macbook air. Thuis heb ik wel een pc staan.
Dit is exact wat ik dus voordien kreeg: 

E: missing bitmap oem_unlock_bg(Code -1)E: missing bitmap oem_unlock_bg_yes(Code -1)E: missing bitmap oem_unlock_bg_no(Code -1)Write host_mode successhandle_cote_install: No CW files. Skip cw installation.E: Find no match PARTITION: for package path /data/medai/0:pt.zipE: unknown volume for path []E: Can’t mountE: failed to open last_install: No such file or directoryFinding update package…Opening update package…E: failed to map update

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 november 2016
  • 18:53

dat kan inderdaad niet met een exe installer, kijk even hier voor een mac.

houdt wel in de gaten dat jij eerst ./ adb moet doen om het commando uit te voeren.

of bekijk het filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=qhYnHsmuJfo

Bewerkt (5 november 2016 18:58) | extra info toegevoegd
BA2309

BA2309

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 5 november 2016
  • 19:11

Oke, ik ben het filpmje aan het volgen maar heb momenteel dus ook geen usb kabel bij de hand aangezien ik niet thuis ben. Ik laat weten wanneer ik terug thuis ben en hier verder aan kan werken! 

Nog eens bedankt voor de moeite!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren