Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

delange85

delange85

• Lid sinds 02 augustus 2016
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2016
  • 08:52

Goedemorgen allemaal,

afgelopen dagen het hele internet al afgezocht. Kan iemand mij wellicht helpen. Wil mijn vriendin haar M8 updaten van 5.0.1 naar marshmallow.

Huidige software versie
Android versie 5.0.1
HTC Sense versie 6.0
Softwarenummer: 4.18.708.12
HTC SDK API niveau: onbekend
Meer: smalband, kernel versie

Normaliter krijg je een update van HTC automatisch als pop up maar dit gebeurd niet. Ook al handmatig update check gedaan via instellingen maar die zegt dat er geen update bschikbaar is.

Nu lees ik wel genoeg over flashen enzo maar ben daar niet zo in thuis. Wil het liefst iets van een update zonder dat ik me tel leeg moet halen.

Hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast vriendelijk bedankt voor het uitzoeken! :-)

Julien

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 augustus 2016
  • 09:20

Welk cid nummer heeft het toestel, kun je controleren met het appje cid getter door Hier te klikken kun je hem downloaden

Aan de hand van het cid nummer kan ik even nagaan of het toestel überhaupt wel een update krijgt of als er ergens een ota.Zip te downloaden is zodat je alsnog kunt upgraden. 

Verder  kun je ook updaten dmv een RUU (rom update utility) mits deze overeenkomt met het mid en cid nummer. 

Een custom rom is inderdaad ook een oplossing alleen hierbij wordt het toestel gereset .

En niet onbelangrijk zijn jullie de eerste eigenaar van het toestel het kan namelijk zijn daar de vorige eigenaar de software aangepast heeft en je daardoor nu problemen hebt 

Bewerkt (2 augustus 2016 09:22) | extra info toegevoegd
delange85

delange85

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2016
  • 09:29

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb hem nieuw gesealed gekocht paar weken geleden!

Heb meteen ff appje gedownload en CID is: CWS_001

Hoor het graag of een update mogelijk is.

Julien

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 augustus 2016
  • 10:06

Waar heb je hem gekocht dan want cid cws_001 is geen Nederlands toestel komt uit de usa als ik mij niet vergis  en als dat zo is dan is hij aangepast aan Europa.

delange85

delange85

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2016
  • 10:09

Ik heb hem via marktplaats gekocht nieuw gesealed in de doos met folie er nog op. Er is dus van tevoren software matig wel iets mee gedaan? Is dit erg dat hij uit de VS komt en dat hij aangepast is naar Europa?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 augustus 2016
  • 10:33

dan is inderdaad de software aangepast naar europa.

ik heb voor een poosje geleden hier ook iemand geholpen om zijn htc one m8 met hetzelfde cid nummer als de jouwe de boel te upgraden en dit is uiteindelijk niet gelukt.

en of het toestel geseald is wil echt niets zeggen, zo heb voor een jaartje geleden iemand hier ook geholpen was ook een toestel wat nog netjes in de verpakking zat, maar na een aantal testjes kwam ik er al snel achter dat de software wel aangepast was, uiteindelijk is hij bij mij aan huis geweest en heb ik het toestel aanpast naar de nieuwste europees software.

wat je nog wel kunt checken is in de bootloader te booten en kijken wat daar allemaal staat.

ik zal hier zo dadelijk wel even neerzetten hoe dat moet, ik ga nu eerst even met de hond wandelen, hij moet nodig.

delange85

delange85

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2016
  • 10:43

Haha ja de hond gaat voor (Y) je heb gelijk!
Ik wacht op je bericht, wederom alvast bedankt!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 augustus 2016
  • 11:14

daar was ik weer.

in fastboot mode booten doe je door het toestel eerst helemaal uit te zetten dan de volumeknop naar beneden en de powerknop allebij net zolang  indrukken totdat je in het bootloaderscherm zit.

navigeren door het fastboot menu doe je dmv de volumeknop selecteren de powerknop.

of bekijk de onderstaande youtube video hoe in fastboot te booten, in recovery heb je niets te zoeken.

en helemaal bovenaan kan staan locked/unlocked/relocked de tweede regel s-on of s-off de derde regel kan het cid nummer staan.

om het toestel weer normaal op te starten ga je dmv de volumeknop op fastboot staan en klik je eenmaal op power en kies daar reboot.

als je even hier neerzet wat daar allemaal staat dan zijn we al een stuk verder.

delange85

delange85

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2016
  • 11:29

Ik kom hier later op de middag even op terug!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 augustus 2016
  • 11:32

Ik kom hier later op de middag even op terug!
is prima.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren