Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ginoduin

ginoduin

• Lid sinds 22 maart 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2016
  • 12:19

Beste mensen,

Helaas werkt een tijdje al mijn camera niet op mijn HTC M8. Erg zonde natuurlijk. En ik als technische nietsnut kom er niet meer uit..

Als ik het foutrapport bekijk als de app weer niet opstart zie ik staan: Vastloper, uitzonderingsklassenaam java.lang.NullpointerException.

Wat ik al geprobeerd is diverse andere camera app's gedownload waaronder ook een alleen front camera, meerdere malen een soft reset maar ook een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen). Helaas heeft dit allemaal niet geholpen?

Wie o wie is de held van de dag en kan me helpen?

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6513
  • Reputatie 250
  • 22 maart 2016
  • 12:49

Probeer eens de gegevens en het cache geheugen te wissen van de camera  bij instellingen/apps/camera. 

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 22 maart 2016
  • 13:01

Verplaatst naar One M8-forum

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6513
  • Reputatie 250
  • 22 maart 2016
  • 13:21

of ik geef je een link naar de losse camera apk die je dan vervolgens kunt downloaden naar je one m8 om hem te installeren, je moet dan wel eerst onbekende bronnen aanzetten bij instellingen/beveiliging/onbekende bronnen.

en ik moet weten op welke android versie en sense versie jou toestel draaid kun je vinden bij instellingen/info of about/softwareinformatie.

ginoduin

ginoduin

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2016
  • 13:34

Bedankt voor je reactie. Cache verwijderen helpt niet. Ik wil graag je tweede oplossing proberen. Draait momenteel op Android versie 6.0 en Sense versie 7.0.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6513
  • Reputatie 250
  • 22 maart 2016
  • 13:51

oke, klik hier om de htc camer aapk te downloaden eenmaal op je toestel klik erop en de installatie begint als er wordt gevraagt wil je deze vervangen voor die ander doe dat dan.

zorg wel dat onbekende bronnen aanstaat.

ik hoor wel of het lukt.

ginoduin

ginoduin

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2016
  • 14:14

Geprobeerd! De camera werkt heel even maar alleen de 'Selfie functie' dus voor camera. Helaas stopte deze na een minuut en krijg nu weer de melding Camera Gestopt en de app sluit zichzelf… Ook na een paar keer opstarten werkt dit helaas nog niet.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6513
  • Reputatie 250
  • 22 maart 2016
  • 14:30

Als je onlangs een upgrade hebt gehad lijkt het me dan een Bug in de software misschien dat er nog een update voor komt. 

Verder zou je het toestel een poosje in safemode kunnen zetten zo sluit je uit dat apps van derden het probleem veroorzaken, zie YouTube filmpje hoe in en uit safemode te booten. 
Ik raad je optie 2 in het filmpje aan om in safemode te booten. 

Verder zou je nog contact op kunnen nemen met HTC en je probleem voorleggen, klik Hier om naar HTC Nederland te gaan. 

Bewerkt (22 maart 2016 14:33) | info toegevoegt
ginoduin

ginoduin

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2016
  • 14:41

In Safe modus werkt de camera wel, tenminste alleen de Selfie modus. Enig idee hoe ik er achter kom welke apps de camera tegenwerken? Bedankt voor je hulp.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6513
  • Reputatie 250
  • 22 maart 2016
  • 14:49

Als alleen de selfie camera werkt dan is het eerder een software probleem of de camera is stuk. 

Ik zou toch even contact opnemen met HTC en aangeven wat je allemaal al geprobeerd hebt om het probeem op te lossen misschien dat zij een oplossing hebben want ik weet het verder ook niet meer. 

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren