Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jww

jww

• Lid sinds 21 november 2013
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 22:05

je moet wel eerst een factory reset doen in twrp recovery voordat je de nandroid terug zet anders blijft er oud spul op staan en dat willen we niet hebben. dus in twrp booten dan naar wipe en dan onderaan swipe to factory reset doen,voor de rest niets veranderen aan de instellingen je kunt daar namelijk ook het hele os wissen en daarmee ook de nandroid niets veranderen dus.>>Ok mijn (onwetendheid/beginners) fout. Heb inmiddels wipe gedaan, daarna restore, maar blijft hetzelfde. 1000 en 1 foutmeldingen van allerlei apps, links ontbreken op startscherm echt heel anders als tijdens backup. Eineglijk onbruikbaar omdat er steeds meldingen op het scherm staan (bijvoorbeeld sense home is gestopt) wat je niet of nauwelijks kan wegklikken

en wat het rooten betreft hoe lang heb je gewacht met het opstarten kan soms wel 5 tot 10 minuten duren voordat hij voorbij het htc logo komt.>> Misschien heb ik te kort gewacht, maar naar mijn menig had ik toch echt wel meer dan 5 min gewacht, evt probeer ik het nogmaals?

maar wat ik me afvraag heb je onlangs een update gehad? kan zijn dat er op een andere manier geroot moet worden of dat er nog geen root mogelijk is na de resente update. ik kan wel even voor je kijken waarom het rooten niet lukt maar dan heb ik wel het android versie nummer bij nodig.>> Klopt ik heb een vrij nieuwe update van versie Android 6.0, sinds die update van 2 weken geleden werkte ook mn tomtom niet meer (had ik ook van android 4 naar 5) androidversie nummer is 6.0 softwarenummer 6.12.401.4

en niet onbelangrijk heb je de laatste versie twrp erop staan? kun je hier downloaden. om twrp te installeren kun je het beste even dit tooltje installeren op de c-drive van je computer en onthoudt waar je de map neerzet en zet ook een snelkoppeling naar je bureablad. kopieer de gedownloade twrp.img in de map van de tool (minimaal and adb) zet vervolgens je htc one m8 in fastboot mode door in de bootloader te booten en fatsboot te selecteren (fastboot moet rood worden met usb erachter) open nu het tooltje met de snelkoppeling en type in het venster fastboot getvar all zo heb je ook meteen alle info over jou toestel. om de twrp recovery te flashen type fastboot flash recovery naamrecovery.img druk op enter en de recovery wordt geflashed, er moet zoiets als oke/sending/oke/writing/oke komen te staan. ik hoor het wel weer.>> Thanks TWRP is versie 2.7.0.2, in alle uitleg gebruikt voor deze telefoon…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 februari 2016
  • 22:51

hmm je hebt een wel hele oude versie twrp erop staan dat zorgt al voor problemen weet ik uit ervaring, ik zou eerst maar eens de laatste versie 3.0.0-0-m8 erop zetten kun je hier downloaden en kopieer hem in de map van de tool zet vervolgens je m8 in fastboot mode open het tootlje en type fastboot flash recovery twrp-3.0.0-0-m8.img druk op enter en de recovery wordt geflashed.

nu je weer up to date bent met de recovery kun je het beste of een stock geroote rom installeren of een custom rom omdat je toestel op dit momment toch niet meer gaat opstarten er is te veel aan gerommeld.

een goede custom sense rom kun hier downlaoden instucties staan een eindje naar beneden (how to flash)  boot in twrp en doe eerst een swipe to factory reset als dat klaar is ga naar install zoek de rom.zip en installeer hem je krijgt ook eerst een aroma installer daar kun je aangeven welke apps/mod's enz… mee wilt flashen, eenmaal klaar reboot je toestel en let op dit kan zo maar 10 minuten duren voordat je toestel doorstart.

en ik zie al in deze post dat er een boel veranderd is sinds marshmallow voor supersu, een voorbeeldje is zodra je voor de eerste keer op een schoon systeem in twrp recovery boot en je reboot er weer uit krijg de ingebouwde root functie van twrp als je die doorvoerd is je systeem naar de knoppen.

hier quote van die site–If TWRP tells you SuperSU is not installed, and asks you to install it, do not do it, you will break things!

ps woon je niet in de buurt van doetinchem dan doe ik het wel voor jou of via skype kan ook, zo heb ik al taloze gebruikers hier geholpen met problemen.

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 23:00

(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 3.19.0.0000
(bootloader) version-baseband: 1.29.214500021.12G
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main:
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-ON
(bootloader) serialno:
(bootloader) imei:
(bootloader) imei2: Not Support
(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) product: m8_ul
(bootloader) platform: hTCBmsm8974
(bootloader) modelid: 0P6B10000
(bootloader) cidnum: HTC__E11
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 0mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: on
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: 76df2b54
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0
all: Done!

Hier alle data imei en serial even weggelaten.
Inmiddels staat TWRP 3.0.0.0.m8 erop en daarmee de met de TWRP 2.7.0.2. gemaakte backup teruggezet. Nog maar enkele foutmeldingen (bijna niets) en alle items op het beginscherm staan er weer! Telefoon iig weer bruikbaar! Voor vanavond doel bereikt! Morgen weer verder.

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2016
  • 11:57

@Gizmobinky,

Dank je voor je hulp gisteren. Ik heb nog een paar vragen….

- Ik denk dat ik de aangepaste stock rom ga uitproberen welke in jou link staat. Is het zo dat ik zo vaak als ik wil kan veranderen? Ik kan kiezen tussen kitkat 4.4. en marchmallow 6.0. Daarnaast heb ik nog mijn eigen backup. Zoals ik het nu begrijp kan ik zonder gevolgen steeds wissellen als ik dat zou willen toch? Kan je dit bevestigen? Ik heb immers mijn eigen backup na factory reset, ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd, dus ik kan dan ook van de gemodificeerde terug naar mijn stock rom toch? Gewoon: >>TWRP starten >> Factory reset/SWIPE >> en restore de image die ik wil.

- Zijn de keuze's die ik maak bij de Aroma installer echt relevant? Als het app's zijn dan kunnen die toch ook weer achteraf verwijderd worden? of zijn ze dan -net als bloatware- niet meer achteraf te verwijderen?

- Als laatste, kan ik bij zo'n aangepaste rom ook gewoon mijn backup (van htc sync manager) terugzetten voor de persoonlijke instellingen?

Ik woon niet in de buurt, zijn er problemen dan kijk ik even of ik SKYPE kan regelen, ik heb geen cam op mn pc dus moet het met een telefoontje, ook heb ik het nergens geinstalleerd. Maar misschien dus niet nodig.
Vast bedankt weer!

Bewerkt (20 februari 2016 12:37) | vraag vergeten
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 februari 2016
  • 12:50

je kunt omdat de bootloader unlocked is en er een custom recovery opstaat elke ROM voor jou toestel de m8 flashen of het nu kikat of marshmallow is dat maakt niet uit zolang de ROM  hij maar compatibel is met jou m8

En wat de backup betreft die worden terug gezet aan de hand van jou Gmail account als het om een sense ROM gaat kun je die terug zetten met een HTC account of Gmail account.

En wat het installeren van de ROM betreft >TWRP starten >> Factory reset/SWIPE >> en restore de image (rom.zip) die jij wilt.

Je kunt eventueel achteraf apps verwijderen maar er kunnen problemen optreden als het om stock apps gaan die kunnen zomaar automatissch terug gezet worden door google je moet dus echt de apks verwijderen uit de root van het systeem daar zijn ook apps voor te vinden in de playstore,het is anders met modificaties die kun je achteraf niet verwijderen.

Bewerkt (20 februari 2016 12:52)
jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2016
  • 21:04

@Gizmobinky,

Eind van de middag heb ik Android Revolution HD 45.0 rom geinstalleerd, ging zonder problemen. Ik heb hier expres voor gekozen want dit is android 5.0. Sinds 6.0 kon ik mijn navigatie (tom tom Europe 1.4), niet meer opstarten wat ik ook probeerde. nu werkte het, met android 5.0 weer direct.
Misschien dat ik de andere ( Android Revolution HD 53.1 ), ook nog een keer erop zet.

Wat ik me nu nog afvraag, is of ik nu nog mijn backup van mijn stock rom kan terugzetten, dat zal ik ook nog een keer proberen.
Moet ik het nu zo zien dat de beste backup van mijn telefoon nu is een Backup via TWRP?

iig heel veel dank voor de aanwijzingen en links! Misschien heb ik tijdens het wissellen van Rom nog wel weer een probleem binnenkort, ik hoop dat ik me dan weer kan melden.

met vriendelijke groet,
jan-willem

Bewerkt (20 februari 2016 21:06) | schrijf fout
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 februari 2016
  • 23:37

de beste backup is inderdaad het beste maar persoonlijk zou ik die niet gebruiken vanwege dat je er toch problemen mee had, ik zou dan voor een nandroid backups gaan daar zijn er legio van voor jou toestel die het cid nummer HTC__E11 heeft is nederlands klik hier om naar de uitleg en downloads te gaan voor stock nadroid backups.

je zou ook wat ik wel eens doe bijv als je toestel niet meer gezien wordt door fastboot of de usb aansluiting is defect of andere oorzaken dat je geen verbinding meer kunt maken met de pc een RUU installer downloaden en daar de software uit halen door de RUU installer te runnen als administator zodra hij in het beginscherm zit type je in windows zoeken links onderin  %temp% vervolgens open je de file waarna je gezocht hebt en dan kom je in verkenner en zoek daar weer naar naam rom of rom.zip die file kopieer je weer naar het bureablad en veranderd de naam in wat me nu even niet te binnen schiet vervolgens kopieer je die file weer op de micro sd kaart die stop je weer terug in je toestel dan boot je het toestel in de bootloader en vevolgens gaat je toestel die file analyseren waarna je hem kunt installeren door de volume omhoog te gebruiken.

ik moet er wel bij zeggen als je verkeerde RUU gebruikt die niet bij jou toestel hoort bijv een verkeerde hboot/te lage versie omdat downgraden niet mogelijk is enz enz..  dan heb je grote kans dat je het toestel hard bricked, doe dit dan ook alleen als je niets meer met je toestel kunt.

en bij problemen of rom vragen kun je hier natuurlijk weer terecht :-)

Bewerkt (20 februari 2016 23:40) | Text aangepast

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren