Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jww

jww

• Lid sinds 21 november 2013
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 14:14

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.
Gisteren geprobeerd mijn m8 te rooten (met doel bloatware te kunnen verwijderen).
De instructie's die ik gevolgd heb zijn van de site van theunlockr.com, maar deze zijn hetzelfde als op "telefoonrooten.nl etc.
Alles exact gedaan zoals in het filmpje met dit verschil dat fastboot uitzetten bij mijn (android 6.0) niet in het batterijmenu stond. Alles liep wel goed.
Alleen als ik de su wil starten krijg ik de melding "er is geen su binary geinstaleerd etc etc." (wel bekend hier denk ik).
Ik heb daarna de app root checker geinstalleerd en deze geeft aan dat het apparaat niet geroot is. Vandaag heb ik de app "root all devices" gedownload en deze geeft aan dat het apparaat al geroot is.
Ik kan echter (wat ik dus wil) niet de voorgeinstalleerde app's verwijderen. Iemand nog een idee?
Vast hartelijk bedankt!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 14:44

ik heb een kanaal en heb een filmpje gemaakt hoe je mobiel root zonder computer.

rooten:
https://youtu.be/bNeeOPeWMs4

maar dan krijg je kinguser (is geen verkeerde). als je supersu als rootmanager wil kijk dan dit filmpje die ik ook gemaakt heb:

kinguser naar supersu:
https://youtu.be/tvUAlQn8NuA

GerKuijn

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 februari 2016
  • 15:01

houdt wel in de gaten dat op een m8 eerst de bootloader unlocked moet worden voor dat je ook maar iets zoals je telefoon rooten kunt toepassen.

om de bootloader te unlocken ga daarvoor eerst naar htc.dev door hier te klikken een account aanmaken om vervolgens op die site begin unlock bootloader te selecteren om vervolgens de instucties verder te volgen.

daarna kun je eventueel een custom recovery flashen en een superuser.zip in die custom recovery te flashen, en dan het je een geroote htc one m8.

of daarna de voorstellen van @gerKuijn toe te passen ;-)

verder zou je deze handleiding ook nog kunnen volgen, heb ik zelf nooit geprobeerd maar lijkt me wel een handige al in one tool.

Bewerkt (19 februari 2016 15:10) | link toegevoegt
jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 16:20

Beide bedankt voor de reactie!

@Gerkuijn Als het echt niet lukt dan wil ik dat wel proberen. Ik lees echter wel wat negatieve ervaringen met kingroot.
@Gizmobinky, De bootloader is unlocked (staat ook op unlocked in beginscherm). TWRP is succesvol geinstalleerd (in recovery, start het op).

Ik heb 2 verschillen in handleidingen gevonden om su te installeren. De ene gaat via de toolkit (welke het volgens mij op de sd kaart plaatst, waarna ik het met TWRP via de telefoon moet installeren) en de andere plaatst eerst de supersu.zip in het telefoongeheugen en installeert het vandaar via TWRP. Maakt dat verschil denk je?

Een andere vraag. Is het mogelijk om evt. super su weer ongedaan te maken en bijvoorbeeld opnieuw te installeren en dan direct de nieuwste versie? of om bijvoorbeeld superuser van een andere ontwikkelaar te gebruiken?

Laatste vraag, ik kan toch gewoon wel de originele rom blijven gebruiken (ik krijg geen update's), of moet er een custom rom geinstalleerd om supersu werkend te krijgen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 februari 2016
  • 16:38

allereerst een toestel waarvan de recovery is veranderd op een standaard rom kun je niet updaten als er een officiele update komt van htc  je zult eerst weer de stock recovery terug moeten flashen en de bootloader locken en ik kan je nu al zeggen dit is niet eenvoudig als je dat nooit gedaan hebt.

het volgende is dat je altijd kunt unrooten en over kunt stappen naar een ander superuser, die optie zit meestal (unrooten) in de superuser app.

wat ik begreep is de bootloader al unlocked en staat er een custom recovery (twrp) als je nu wilt rooten download dan even deze supersu.zip en plaats hem op je toestel (niet uitpakken) boot vervolgens in twrp recovery en maak nu eerst een backup van de huidige rom door backup te kiezen dit is als vangnet mocht er iets verkeerd gaan kun je die weer terug zetten, als de backup klaar is ga dan naar install zoek de superuser.zip klik erop en je toestel wordt geroot als het klaar is start je toestel en check met een root checker appje of je toestel goed geroot.

het bovenste werkt op elke rom of het nu een stock of aangepast rom is.

Bewerkt (19 februari 2016 16:43) | extra info toegevoegt
jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 16:57

[quoteank je weer voor het snelle antwoord!
gizmobinky]allereerst een toestel waarvan de recovery is veranderd op een standaard rom kun je niet updaten als er een officiele update komt van htc je zult eerst weer de stock recovery terug moeten flashen en de bootloader locken en ik kan je nu al zeggen dit is niet eenvoudig als je dat nooit gedaan hebt. >>Niet een vraag voor nu, maar zo'n stock recovery, is dat iets wat je dan weer kunt vinden op internet??, ik heb namelijk wel dat overschreven met TWRP, maar daarvoor niets als backup opgeslagen… maar goed…. komt evt. later.

het volgende is dat je altijd kunt unrooten en over kunt stappen naar een ander superuser, die optie zit meestal (unrooten) in de superuser app. >> Ok da's mooi, alleen is dat niet de bedoeling en als dat wel de bedoeling is dan moet ik eerst wel superuser kunnen worden, dat lukt nu niet.

wat ik begreep is de bootloader al unlocked en staat er een custom recovery (twrp) >> Klopt

als je nu wilt rooten download dan even deze supersu.zip en plaats hem op je toestel (niet uitpakken) boot vervolgens in twrp recovery en maak nu eerst een backup van de huidige rom door backup te kiezen dit is als vangnet mocht er iets verkeerd gaan kun je die weer terug zetten, >>1 vraag, deze backup kan zeker alleen naar de SD kaart. Moet ik hiervoor een lege gebruiken want ik had ergens gelezen dat het op een bepaald partitietype (ext4 ofzo) moest?

als de backup klaar is ga dan naar install zoek de superuser.zip klik erop en je toestel wordt geroot als het klaar is start je toestel en check met een root checker appje of je toestel goed geroot. het bovenste werkt op elke rom of het nu een stock of aangepast rom is.>> Ok ik ga dat proberen, is het nog noodzakelijk (mogelijk) om eerst de andere supersu te verwijderen? want die is -ondanks dat dit niet succesvol is gelukt- nu ook geinstalleerd. Vast bedankt

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 februari 2016
  • 17:28

die stock recovery's zijn te downloaden op internet, wat ook goed werkt is een RUU installer (rom update utility) zie ook hier een uitleg op droid wiki die zijn ook overal te downloaden.

een backup of ook wel genaamd (nandroid) hoef je niet persé een micro sd kaart voor in je in je toestel te hebben maar is wel handig omdat zo'n nandroid veel geheugen in beslag neemt (afhankelijk van hoeveel apps/bestanden enz… op je toestel staan) en het kaartje moet! geformateerd zijn in fat-32, de indeling ex4 werd eerder gebruikt om een rom op de micro sd kaart te laten draaien, dat is nu niet nodig twrp slaat dat zo voor jou op dat deze nadroid gewoon weer terug gezet kan worden met restore in twrp.

en de vorigen superuser app die nu op je toestel staat kun je gewoon verwijderen door hem te uninstalleren bij instellingen/apps, kun je hem niet verwijderen dat maakt niet uit want je toestel was toch al niet geroot er is dus niets veranderd aan je toestel, gewoon in twrp booten en de zip installeren hij wordt gewoon overschreven.

als je nog eens terug wilt naar de stock rom of andere rom/root/mod enz… kun je het beste even naar deze pagina gaan daar staat alles wat er maar te krijgen is voor jou m8 ;-)

Bewerkt (19 februari 2016 17:36) | link toegevoegt
jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 20:47

die stock recovery's zijn te downloaden op internet, wat ook goed werkt is een RUU installer (rom update utility) zie ook hier een uitleg op droid wiki die zijn ook overal te downloaden.>> Ok

een backup of ook wel genaamd (nandroid) hoef je niet persé een micro sd kaart voor in je in je toestel te hebben maar is wel handig omdat zo'n nandroid veel geheugen in beslag neemt (afhankelijk van hoeveel apps/bestanden enz… op je toestel staan) en het kaartje moet! geformateerd zijn in fat-32, de indeling ex4 werd eerder gebruikt om een rom op de micro sd kaart te laten draaien, dat is nu niet nodig twrp slaat dat zo voor jou op dat deze nadroid gewoon weer terug gezet kan worden met restore in twrp.>> Ok thanks, heb ik gedaan zowel op device als op SD (gelukkig, zie later)

en de vorigen superuser app die nu op je toestel staat kun je gewoon verwijderen door hem te uninstalleren bij instellingen/apps, kun je hem niet verwijderen dat maakt niet uit want je toestel was toch al niet geroot>>Kon idd niet bij app's

er is dus niets veranderd aan je toestel, gewoon in twrp booten en de zip installeren hij wordt gewoon overschreven. als je nog eens terug wilt naar de stock rom of andere rom/root/mod enz… kun je het beste even naar deze pagina gaan daar staat alles wat er maar te krijgen is voor jou m8 ;-)>> Ik heb de nieuwe super su geprobeerd maar telefoon liep vast bij opstarten, gelukkig backup. Deze gerestored, maar nog steeds geen root :-(

Bewerkt (19 februari 2016 20:48)
jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 21:04

even dacht ik dat ik door de backup veilig was maar niets blijkt minder waar. Na het testen met een andere su wat niet werkte, backup terug gezet en nu start het apparaat wel weer op maar is het nog steeds onbruikbaar. Na het opstarten geeft hij de melding "sense home is onverwachts gestopt" melding is niet weg te klikken te negeren of wat ook en telefoon is dus onbruikbaar

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 februari 2016
  • 21:38

je moet wel eerst een factory reset doen in twrp recovery voordat je de nandroid terug zet anders blijft er oud spul op staan en dat willen we niet hebben.

dus in twrp booten dan naar wipe en dan onderaan swipe to factory reset doen,voor de rest niets veranderen aan de instellingen  je kunt daar namelijk ook het hele os wissen en daarmee ook de nandroid niets veranderen dus.

en wat het rooten betreft hoe lang heb je gewacht met het opstarten kan soms wel 5 tot 10 minuten duren voordat hij voorbij het htc logo komt.

maar wat ik me afvraag heb je onlangs een update gehad?  kan zijn dat er op een andere manier geroot moet worden of dat er nog geen root mogelijk is na de resente update.

ik kan wel even voor je kijken waarom het rooten niet lukt maar dan heb ik wel het android versie nummer bij nodig.

en niet onbelangrijk heb je de laatste versie twrp erop staan? kun je hier downloaden.

om twrp te installeren kun je het beste even dit tooltje installeren op de c-drive van je computer en onthoudt waar je de map neerzet en zet ook een snelkoppeling naar je bureablad.

kopieer de gedownloade twrp.img in de map van de tool (minimaal and adb) zet vervolgens je htc one m8 in fastboot mode door in de bootloader te booten en fatsboot te selecteren (fastboot moet rood worden met usb erachter) open nu het tooltje met de snelkoppeling en type in het venster fastboot getvar all zo heb je ook meteen alle info over jou toestel.

om de twrp recovery te flashen type fastboot flash recovery naamrecovery.img druk op enter en de recovery wordt geflashed, er moet zoiets als oke/sending/oke/writing/oke komen te staan.

ik hoor het wel weer.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren