Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mathijsmp

mathijsmp

• Lid sinds 09 februari 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2016
  • 21:01

Hoi! 

Ik zit met het volgende; mijn geheugen van mijn HTC one M8 zit stampvol..
Ik heb een tijdje geleden ervoor gezorgd dat grote apps hun data (muziek, navigatie kaarten, etc) op mijn SD kaart zetten. Als ik in mijn bestandsbeheer kijk zie ik de data ook daadwerkelijk op mijn SD kaart staan maar als ik dan bij instellingen naar opslag ga dan geeft mijn telefoon aan dat al die data op het interne geheugen staat?

Het betreft o.a. spotify (offline muziek) en here maps (offline kaarten)..

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 9 februari 2016
  • 21:28

Dan zal de grootste data wel van here  maps zijn, zodra je here maps voor het eerst installeerd kun je een keuze maken om de offline bestanden naar je SD kaart te downloaden dit moet je aangeven achteraf verplaatsten kan niet bij here maps, althans toen ik mij HTC one m8 nog ik mijn bezit had was dat nog zol, kan nu weer veranderd zijn.
Het beste kun je here maps even uninstallen/verwijderden inclusief de kaarten om daarna even opnieuw te installeren en aangeven dat de gedownloade kaarten opgeslagen moeten worden naar de micro SD kaart.
Hetzelfde geld voor muziek gewoon een muziek map aanmaken op de micro SD kaart via de PC of met een app genaamd es filexplorer en de muziek daar naar toe verplaatsten dan zien de muziek apps vanzelf dat de muziek verplaatst is en kun je het gewoon weer afspelen.
Ik weet niet hoe het zit met spotify, ik gebruik tidal.

Bewerkt (9 februari 2016 21:36) | Text aangepast
mathijsmp

mathijsmp

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2016
  • 22:14

Thanks voor je reactie!

Met here maps heb ik inderdaad voordat ik de kaarten gedownload heb aangegeven dat ze op mijn sd kaart moeten staan.. En het vreemde is is dat here ook aangeeft dat ze op mijn sd kaart staan. Ik kan ze dus ook terug vinden op mijn sd kaart. En precies hetzelfde met spotify..

Vandaar dat ik dus niet helemaal snap hoe dit zit.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 9 februari 2016
  • 22:44

Dat is wel heel vreemd, als je het SD kaartje er eens uithaalt en dan kijkt wat er  staat bij/instellingen/opslag.
Heb je onlangs een update gehad misschien dat er daardoor iets gebeurt is dat het geheugen niet meer goed weergegeven wordt.

mathijsmp

mathijsmp

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2016
  • 18:30

Hij geeft nogal vreemde verschillen als ik de SD kaart eruit haal, mijn geheugen blijft vol zitten alleen verschuift de gebruikte data tussen 'apps' en 'systeem' 

Ik ben wel onlangs van lollipop naar marshmallow gegaan.. Heb nog geen reset gedaan, wellicht maar wel even doen. Heb het vorige keer ook moeten doen omdat mijn batterij binnen een paar uur leeg was. Maar ik heb er echt een gruwelijke hekel aan als ik weer dingen opnieuw moet instellen.

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2016
  • 07:13

het is helemaal niet raar:
de data staat op je sd-kaart, maar de app zelf niet. die moet je via instellingen verplaatsen

GerKuijn

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren