Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

andro_patje

andro_patje

• Lid sinds 20 december 2015
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 20 december 2015
  • 12:10

Hallo Allen!

Ik ben nu ongeveer al drie weken aan het "klooien" hoe ik mijn HTC M8 weer goed krijg. Ik zal de handelingen, mits ik ze nog allemaal goed weet, hieronder beschrijven.

Gegevens toen M8 nog status officieel had en dus nog stock was:

Android versie 5.0.1
HTC Sense-versie: 6.0
Softwarenummer: 4.19.161.3

M8_UL PVT SHIP S-ON
HBOOT-3.19.0.0000
RADIO-1.25.214500021.06G
OpenDSP-v48.2.2-00564-M8974_FO.1211
OS-4.19.161.3
eMMC-boot 2048MB
Aug 4 2015,21:56:12.14319

In oktober heb ik mijn HTC voor het eerst voorzien van cyanogenmod versie 12.X.

De M8 heb ik dus unlocked, geroot, TWRP recovery erop en vervolgens de rom erop gezet. Dit werkte allemaal prima totdat de simkaart ongeveer drie weken erna de niet meer werd herkend.

Na veel zoekwerk op het internetm blijkt dat vele mensen hier problemen mee hadden en dat dit vaak lag aan de simtray of simkaart. Beide uitgesloten dat daar een defect aan zat en ben verder gaan "googlen". 

Ben toen terug gegaan naar een stock ROM, om te kijken of het probleem was verholpen. Helaas was dit niet het geval en het "klooien" ging verder. Uit eindelijk wilde ik de radio updaten en heb de teledoon S-OFF gemaakt, vervolgens radio geüpdatet.  Ik weet zo niet meer waar deze vandaan kwam.

M8 voorzien CM13.x en de SIM deed 't nog niet….. Toen drukte ik op het scherm bij het gedeelte waar de simkaart achter zit en wat denk je, "ontgrendel SIMkaart" komt in beeld!! YES, hij deed het weer!!!  Maar voor korte duur….

Omdat ik mijn telefoon onlangs ook heb laten vallen en het scherm een mooie barst heeft, verwacht ik dat deze val wellicht iets te maken heeft met het simkaart probleem. Daarom wil ik hem aanbieden voor reparatie en hem helemaal terug zetten naar stock.

Ik heb de stock rom en recovery voor CID VODAPE17 gedownload via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701376 en een lock uitgevoerd, vervolgens alle OTA geinstalleerd. Toen zag ik dat de telefoon S-Off was met de status "Relocked". Dat laatste wilde ik aanpassen naar Locked en heb toen via thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708571, deze methode gevolgd:

2)reset your "lock status flag"

to LOCK your bootloader,enter the following:

adb devices
adb shell
su (if needed to get a # prompt)
echo -ne '\x00\x00\x00\x00' | dd of=/dev/block/mmcblk0p2 bs=1 seek=33796 
(i would very strongly recomend you copy/paste this)
exit
(exit a second time if you need to to get back to a normal > prompt)
adb reboot bootloader

Omdat ik geen # promt kreeg en deze op $ bleef staat, kon ik hier niets mee. Daarom de telefoon weer geunlocked via HTCDev en weer geprobeerd maar werkte nog niet.

Huidige situatie:
- TWRP recovery geflashed en geeft tijdens dat proces geen error aan. Booten in recovery geeft een triangel met rode uitroepteken.
- SuperSU geeft aan "er is geen SU binary geinstalleerd……" 
- Stock recovery geflashed (had ik  met de ROM gedownload ).

huidige info:
(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 3.19.0.0000
(bootloader) version-baseband: 1.25.214500021.06G
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main: 4.19.161.3
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-OFF
(bootloader) serialno: SHxxxxxxxx
(bootloader) imei: xxxxxxxxxxxx
(bootloader) imei2: Not Support
(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) product: m8_ul
(bootloader) platform: hTCBmsm8974
(bootloader) modelid: 0P6B10000
(bootloader) cidnum: VODAPE17
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 0mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: off
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: 255f41e7
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0
all: Done!
finished. total time: 0.107s

Wie kan mij op weg helpen hoe ik op zijn minst weer een werkende recovery op  de telefoon kan krijgen? Liefst natuurlijk stock rom, met status locked en S-on ivm reparatie verzoek maar ik wil ook weer niet gelijk teveel vragen

Tnx alvast

Bewerkt (4 januari 2016 20:48) | typo's

HTC M8

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 december 2015
  • 11:55

ik ken de procedures niet zo van de HTC toestellen, maar komt er geen stock recovery mee als je een RUU installer gebruikt om een stock ROM te flashen?

andro_patje

andro_patje

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 21 december 2015
  • 17:53

ik ken de procedures niet zo van de HTC toestellen, maar komt er geen stock recovery mee als je een RUU installer gebruikt om een stock ROM te flashen?

Heb na installatie van stock rom ook de stock recovery geïnstalleerd. Die werkte toen ook gewoon. Vervolgens TWRP erover geflashed en sindsdien krijg ik geen enkele recovery werkend!

HTC M8

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2015
  • 20:04

ik zie dat je toestel s-off is en dat is helemaal ideaal gewoon wat naders zegt zoek een RUU installer voor jou cid en mid nummer, zet je toestel in fastboot mode en run de ruu als admin of zoek een factory.zip bestand voor jou toestel (mid en cid) en flash hem handmatig terwijl het toestel in ruu mode staat.

maar zorg eerst dat je jou m8 goed geroot krijgt om hem weer status s-on te krijgen.

kun je geen ruu vinden zet dat een nandroid backup terug, kijk daarvoor hier even, let wel op! dat de volgorde belangrijk is en dat je de juiste stock recovery bij de firmware zoekt.

verder als je hier zoekt bij htc one m8 kom je ook genoeg tegen.

op xda developers is ook genoeg te vinden, klik daarvoor hier even.

Bewerkt (21 december 2015 20:25) | screenshot toegevoegt
andro_patje

andro_patje

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 21 december 2015
  • 20:28

ik zie dat je toestel s-off is en dat is helemaal ideaal gewoon wat naders zegt zoek een RUU installer voor jou cid en mid nummer, zet je toestel in fastboot mode en run de ruu als admin of zoek een factory.zip bestand voor jou toestel (mid en cid) en flash hem handmatig terwijl het toestel in ruu mode staat. maar zorg eerst dat je jou m8 goed geroot krijgt om hem weer status s-on te krijgen kun je geen ruu vinden zet dat een nandroid backup terug, kijk daarvoor hier even, let wel op! dat de volgorde belangrijk is en dat je de juiste stock recovery bij de firmware zoekt. verder als je hier zoekt bij htc one m8 kom je ook genoeg tegen. op xda developers is ook genoeg te vinden, klik daarvoor hier even.

Linkjes allemaal bekend, die hebben mij afgelopen weken al goed geholpen! Enige wat niet in je topic vermeld stond, omdat daar ook niet naar werd gevraagd, was het relock verhaal! Omdat ik hem lock wilde hebben, is er denk ik na wat "experimentjes" iets niet goed gegaan….

Maar ik ga ff een flinke bak koffie zetten en zo maar eens verder "hobbyen"!

Tnx, zal voortgang posten.

HTC M8

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2015
  • 20:55

even kijken of we op dezelfde lijn zitten, jij wilt jou toestel helemaal stock rom hebben en zowel de bootloader gelocked en het toestel weer van s-off naar s-on zoals hij nieuw uit de winkel kwam..

dan denk ik waar het bij jou verkeerd gaat om de status s-off naar s-on te krijgen is dat je toestel goed geroot moet zijn anders kun je het comando adb shell en dan su om superuser te krijgen niet uitvoeren en daarmee kun je onmogelijk de comando's uitvoeren om van s-off naar s-on te gaan..

het beste is om even om de stock nandroid terug te zetten via twrp recovery en dan deze superuser.zip op je toestel te zetten (niet uitpakken) en vervolgens in twrp flashen zodat je toestel goed root acces heeft, als dat eenmaal oke is kun je dit hier weer doen om s-off naar s-on te krijgen, let wel op zodra je het su comando in adb geeft moet je die accepteren op je telefoon, je krijgt als het goed is een popup van superuser.

er is ook een manier wat sneller gaat door je toestel eerst te debranden dwz het mid en cid aanpassen naar een nl toestel om daarna  een stock zip bestand op de sd kaart te zetten en te booten in de bootloader waarna het zip bestand de rest doet.

voor debranden  kun je hier terecht en het terug zetten na het debranden hier, let op! doe dit laatste absoluut niet met een branded toestel,vodafone/tmobile enz je krijgt er een gebricked toestel voor terug je bent gewaarschuwd.

effe of toppic voor de moderator waarom kom ik toch elke keer bij de verkeerde pagina uit als ik op de link van een tutorial klik of ik kom ergens middenin of aan het eind van de tutorial, er klopt echt niets meer van, ik doe het dan maar via google dat gaat 10x sneller.

Bewerkt (21 december 2015 21:27) | extra info toegevoegt.
andro_patje

andro_patje

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 21 december 2015
  • 22:19

even kijken of we op dezelfde lijn zitten, jij wilt jou toestel helemaal stock rom hebben en zowel de bootloader gelocked en het toestel weer van s-off naar s-on zoals hij nieuw uit de winkel kwam.. dan denk ik waar het bij jou verkeerd gaat om de status s-off naar s-on te krijgen is dat je toestel goed geroot moet zijn anders kun je het comando adb shell en dan su om superuser te krijgen niet uitvoeren en daarmee kun je onmogelijk de comando's uitvoeren om van s-off naar s-on te gaan.. het beste is om even om de stock nandroid terug te zetten via twrp recovery en dan deze superuser.zip op je toestel te zetten (niet uitpakken) en vervolgens in twrp flashen zodat je toestel goed root acces heeft, als dat eenmaal oke is kun je dit hier weer doen om s-off naar s-on te krijgen.

We zitten helemaal op dezelfde lijn

Enige is dat ik wel eerst recovery moet kunnen starten om verder te kunnen, anders is het zo lastig om een nandroid terug te zetten, toch…? 

Maar goed, inmiddels heb ik de werkende downloads gevonden van Peter87 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=63854379#post63854379) en onderstaande gedownload:

OTA 4.19.161.2->4.19.161.3: https://mega.nz/#!3UE1Db6B!_ksos8UV_...OVASmgOkgQaIU0

TWRP 4.19.161.3 Nandroid backup: https://mega.nz/#!mI03AYqY!bG5SsbuGB...ASJH1uYbXQNCy8
Untouched 4.19.161.3 Firmware: https://mega.nz/#!DVU2gYYa!dJ1BAu-4i...epy_evfXAM3GnM
Stock 4.19.161.3 Recovery: https://mega.nz/#!3U8hmQBT!nxY_ZG-5P...Sy8VZ7VtazWFzw

Ik heb als eerste de firmware opnieuw geflased en vervolgens de recovery. Recovery start weer en telefoon is nu weer gestart in de bootloader. Android is nu bezig met "upgrading" van 265 apps…. Zometeen wil ik de TWRP 4.19.161.3 Nandroid erop zetten.

Na dit ga ik checken of ie geroot is en zo niet dan dat eerst voor elkaar maken. Vervolgens de status LOCK geven en daarna S-ON maken.  Am I missing something? 

Ben in iedergeval blij dat recovery weer start, ben ik weer wat flexibeler!

Dank voor de goede richting op wijzen! Zag dat je uit Doetinchem kwam, was anders de auto ingestapt 

HTC M8

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2015
  • 23:01

dat s-off verhaal naar s-on klopt wel alleen de status relocked/locked heb ik zelf nog nooit zo gedaan dat was er toen nog niet op die manier, ik heb mijn m8 al een poosje niet meer anders had ik het wel geprobeerd.

die andere bestanden zijn ook oké.

anders mag je wel langkomen in doetinchem als het niet lukt.

andro_patje

andro_patje

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 21 december 2015
  • 23:08

dat s-off verhaal naar s-on klopt wel alleen de status relocked/locked heb ik zelf nog nooit zo gedaan dat was er toen nog niet op die manier, ik heb mijn m8 al een poosje niet meer anders had ik het wel geprobeerd. die andere bestanden zijn ook oké. anders mag je wel langkomen in doetinchem als het niet lukt.

Het lukte niet om TWRP te starten…… Net AIO toolkit van Hasoon2000 binnengehaald en via dat tooltje TWRP geflashed… Die start wel! Snap 't niet maar vind 't prima! FF de backup naar telefoon kopieren en installeren…. 't is ff klooien maar vooralsnog gaat t goed!

HTC M8

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2015
  • 23:14

comando voor het flashen van twrp recovery is fastboot flash recovery naamrecovery.img  er moet dan zoiets als sending/oke/writing/oke in het cmd venster komen te staan.

en de bestanden die je wilt gaan flashen moeten in de folder staan waar de adb en fastboot files staan.

even een tip! als je op een lege plek met de cursor in de fastboot folder gaat staan en je houdt shift ingedrukt en rechtsklik met de muis en kies dan open opdrachtvenster hier dan wordt cmd meteen in het juiste pad geopend. scheelt je een boel getik ;-)

Bewerkt (21 december 2015 23:22) | extra info toegevoegt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren