Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bicoroom

Bicoroom

• Lid sinds 22 oktober 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2014
  • 19:09

goedenavond mensen van dit forum,

allereerst weet ik niet of het gebruikelijk is maar ik zal mij eigen even voorstellen.
mijn naam is Rico ben 20 jaar woon bij leiden, en ik heb op dit momemt een htc one m8 gold van vodafone.

hier komt mijn probleem ik heb mijn htc geroot en bootloader unlocked toen de viper rom erop gezet dit werkte allemaal prima naar behoren tot ik in het news zag dat de 3.0.0 en de dag later 3.0.1 versie uitkwamen. deze heb ik uiteraard gedownload en geflasht toen kwam ik er al vrij snel achter dat ik geen wifi meer kon gebruiken,

ben wezen opzoeken en lezen en inderdaad je had je firmware moeten upgraden voordat je de nieuwe rom erop zetten anders een ‘broken wifi’. nou goed ik alles opgezocht en geprobeerd via de s-off manier blijkt dat mijn telefoon nog in de s-on stond, dus ik probeerde de firewater en kwam tot de melding golden rule never take a ota blabla your out of luck.

oke goed ik dus proberen op de uitleg van venom via de s-on manier met het opzoeken van je mainver enz en dan via de mr hoffman zoiets thread je nummer laten matchen die te downloaden te flashen up te daten en daarna de viper er over heet te gooien.

komt probleem 2 mijn mainver dingen zijn vodape17 en 2.22.161.6, dat 2.22.161.6 klopt wel met andere voda's maar mijn vodape17 is niet te vinden en dus ook niet een 100% matchende stock backup, dus ik probeerde gewoon een voda met het 2.22.161.6 nummer (2 verschillende zelfs) en toen probeerde ik het te restoren en toen zei mijn twrp E : no partitions selected for restore, dus toen heb ik geprobeerd op mijn sd kaart nieuwe partities te maken en op mijn telefoon ook ( volgens mij lukte dat niet helemaal ) maar dat werkte ook niet.

op dit moment zit ik dus vast ik krijg mijn telefoon niet in s-off door de standaard geïnstalleerde ota kan hem ook niet met een oudere versie van android voorzien omdat mijn partities niet meewerken, en mijn wifi doet het nogsteeds niet.

nu weet ik niet wat ik moet doen ik zou mijn telefoon graag weer origineel zien dat ik ook weer ota kan downloaden of met custom roms maar dan wel met wifi, ik heb er 3 hele dagen aan gewerkt en kom er niet meer uit.

ik hoop dat er mensen zijn die dit allemaal lezen bedankt voor de moeite alvast, misschien dat er nog een oplossing is voor dit.

groeten Rico

Bewerkt (22 oktober 2014 20:44)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 22 oktober 2014
  • 21:59

als ik het zo al lees ben je van kwaad tot erger gegaan.

hoe heb je nieuwe partities aangemaakt, waarmee en hoe?

wat doet je m8 nu nog wel of start hij helemaal niet meer op.

kun je nu nog een custom rom flashen of gaat dat ook niet meer.

Bewerkt (22 oktober 2014 22:01)
Bicoroom

Bicoroom

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 09:27

Bedankt voor je reactie, ik heb zoon programmaatje gedownload Task batch en daar zat zoon tool in toen kreeg ik dit scherm ( zie plaatje ) En daar heb ik toen nummer 22 gedaan weet ook niet zeker of dat überhaupt partities maken is.

Voor der rest heb ik nog wel weer alles kunnen fixen in de zin van ik gebruik mijn telefoon gewoon en heb viper rom 3.0.1 en de twrp geüpgraded naar 2.8 geloof ik, Alleen nog steeds zonder WiFi

Bijlage:

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 23 oktober 2014
  • 13:55

ik heb zelf ook een htc one m8 toestel van vodafone met cidnummer VODAPE17 en laat ik daar nou een nandroid backup van hebben ik zal je wel een mail met de link sturen naar mijn dropbox dan kun je hem downloaden ik heb de nandroid backup wel ingepakt even uitpakken met winrar of iets dergelijks.

het enigste wat je hoeft te doen is het rar bestand even uipakken en open het bestand en ga naar TWRP\BACKUPS\FA43PWM00909 en hier zit de nandroid backup met de naam:stock sense 6 CID VODAPE17 kopieer het bestand stock sense 6 CID VODAPE17 naar jouw one m8 in de backup folder van twrp als je nu in twrp recovery boot kun je backup terug zetten, ik heb er ook de twrp recovery.img bijgedaan waarmee ik de nandroid backup gemaakt heb als je problemen ondervind met een ander buildnummer van twrp recovery zou je het met die nog kunnen proberen.

als je problemen ondervind met het restoren van de backup en je krijgt een fout met de verificatie van de md5 {MD5 MisMatch} doe dan even wat in dit filmpje gedaan wordt.je hebt hier voor wel root nodig.

helaas heb ik niet de stock recovery {om de ota door te voeren} van deze nandroid backup die kun je het beste even hier of hier vandaan kunnen halen bij de laatste site staat tevens een system dump die zou je ook nog kunnen proberen let er wel op dat je de boot.img appart moet flashen van die system dump anders boot hij niet.

wil het helemaal niet lukken probeer dan een andere custom rom misschien lost dat het wifi probleem op.

let op! maak wel een backup naar je micro sd kaart van je huidige rom viper in twrp recovery mocht het niet werken dan heb je een backup achter de hand

succes.

Bewerkt (23 oktober 2014 20:00)
Bicoroom

Bicoroom

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 11:18

Hee binky, sorry voor de late reactie ik heb het gister allemaal gefixt alles werkt naar behoren met de nieuwe viper rom en WiFi.

Bedankt voor alle moeite en je reacties

Gr Rico

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 24 oktober 2014
  • 12:34

Ik heb wel een tip! Als ik jouw was zou ik hem s-off maken en de cid veranderen naar nl of iig de backup downloaden die ik je gestuurd heb anders zit je dadelijk met het probleem dat je geen updates meer kunt doorvoeren of je telefoon helemaal weer origineel kunt maken.

Succes verder met je HTC one m8.

Bewerkt (24 oktober 2014 12:36)
Bicoroom

Bicoroom

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 15:12

S-off maken heb ik geprobeerd met firewater alleen na de eerste bottle zegt hij golden rule never take a ota, your out of luck? Heb gelezen dat dat komt door een op de telefoon al standaard zittende ota waardoor je dat niet voor elkaar krijgt

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 24 oktober 2014
  • 19:15

A oke dat wordt dan niets misschien later wel weer.

Maar ik hoop voor je dat je geen problemen krijgt dat je niet meer de originele rom kunt updaten naar bijvoorbeeld Android 5.

Bicoroom

Bicoroom

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 19:30

Hoe bedoel je? Op de manier hoe ik het nu heb gedaan was via orignele Back-up plus rom van Vodafone en daarna de ota gedaan van 4.4.4, op deze zelfde manier zou je toch naar Android 5 kunnen ? En daarna viper over heen wipen

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 24 oktober 2014
  • 19:58

normaal gsproken wel maar ik heb een keer meegemaakt dat door een te hoge bootloader ik mijn backup niet meer terug kon zetten wat ik ook probeerde, nu was mijn geluk dat mijn toestel toen s-off was en ik het zo weer terug kon draaien en daarmee bedoel ik dat het niet altijd goed gaat.

dat is eindelijk wat ik bedoelde.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren