Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 augustus 2014
  • 00:11

ik heb hier een tip! voor diegene wie van hun htc one m8 draaiend op sense een Google Edition Conversion gemaakt hebben en weer terug willen naar sense kunnen daar problemen mee ondervinden door de verschillende indeling van de partition layout van het syteem heb je kans dat je toestel niet meer boot, konstant vastloopt of andere rare dingen vertoond zo heb ik ondervonden.

in eerste instantie had ik mijn htc one m8 vodafone branded unbranded gemaakt naar HTC-Dutch HTC__E11.
daarna er een Google Edition van gemaakt vandaag zag ik dat de update sense 4.4.3 uitgerolt werd ik dacht ik zet de boel even terug naar sense met een backup bestand van stock rom philz_touch_6.48.4-m8 hier vandaan gehaald {er is nog geen RUU installer vandaar} maar wat ik ook probeerde ik kreeg hem niet meer aan de praat.

uiteindelijk heb ik dit hier maar gedaan alles ging goed totdat de melding kreeg {Type password to decrypt storage} ik heb nooit een wachtwoord of wat dan ook geactiveerd, het enigste middel om dat weer op te lossen is twrp recovery te flashen dan naar wype te gaan format data en yes in te typen daarna heb ik een willekeurige rom via sideload gepushed omdat mijn backup foetsie was eenmaal de rom geflashed ging alles prima daarna heb ik de philz_touch_6.48.4-m8 backup maar op het interne geheugen gezet {ext lukte niet meer} backup terug gezet stock boot.img geflashed, stock recovery geflashed alle updates doorgevoerd en nu zit mijn htc one m8 weer op sense 6 android 4.4.3 en draait weer als een zonnetje.

je bent dus gewaaschuwd als je van sense naar google edition wilt gaan en vise versa.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2014
  • 08:52

Wat een gedoe zeg dat root enzo en weer terug gaan, ik heb het ook wel eens gedaan nu ik dit weer lees.
Ik houd hem lekker origineel werkt die altijd geen backups maken en alles, kijk voor reserve toestel leuk uitproberen maar niet steeds bij mijn eigen toestel.

Maar is nog een aardige tip hoop dat mensen er nog wat aan hebben :-), toen ik nog S4 had heb ik hem ook eens google editie gemaakt maar dat ging makkelijker om die terug te zetten.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 augustus 2014
  • 09:32

Normaal gesproken is het geen probleem om terug te gaan als er RUU istaller voor is het probleem voor mij was dat ik mijn orgineel vodafone branded toestel unbranded had gemaakt en geen backup had van Vodafone en dan met name dat het cid & mid nummer moet kloppen de enigste backup die ik terug kon zetten was die van Nederland HTC E 11 van een bepaalde custom recovery.

Zo zie je maar weer overal staat netjes hoe je een systeem kunt veranderen maar in de meeste gevallen niet de problemen die je tegenkomt bij het terugzetten.

Ja er staat meestal je doet dit op eigen risico.

Al met al ben ik een uurtje bezig geweest om de boel weer goed te krijgen.

Trouwens Ik zie of merk maar weinig van de update naar 4.4.3.

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2014
  • 12:26

@gizmobinky
Ik heb sense en gpe gewoon door elkaar geflashed, geen probleem. De enige rede waarom je een volledige conversion wil doen is omdat je meer ruimte krijgt toch? Zo ja, hoeveel meer ruimte heb je in vergelijking met sense partities?

Bewerkt (23 augustus 2014 12:26)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 augustus 2014
  • 13:17

@F-energy als ik het goed begrijp heb jij een rom geflashed gpe of sense dat kun je ongestraft doen een complete conversie is weer een ander verhaal, je bootloader komt er anders uit te zien, zie bijlage daar overheen kun je geen sense flashen daar krijg je de genoemte problemen die ik had.

je hebt inderdaad meer ruimte met een conversie het hele sense gebeuren staat er niet op plus alle apps die je bij sense krijgt, toestel is sneller en loopt soepeler, hoeveel meer ruimte dat weet ik niet precies.

heb nu een aantal dagen sense 6 android 4.4.3 erop staan de enigste verbetering is dat de camera het beter doet ten opzichte van de vorige versie uiteindelijk ga ik ga toch maar weer terug naar gpe conversie bevalt mij stukken beter je kunt hem zelfs zo flashen dat je updates van google krijgt en kunt doorvoeren.

Bijlage:

Bewerkt (23 augustus 2014 13:22)
auryn

auryn

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 13:52

Ik probeer ook weer terug te komen in sense en daarbij volg ik de stappen in de xda-thread, maar ik loop vast bij het flashen van de firmware.
Na dat ik het “fastboot flash zip” command voor de tweede keer heb uitgevoerd uitgevoerd, blijft alles vast hangen bij “sending zip”
Wat moet ik doen?

Edit:
Andere usb poort geprobeerd en toen werkte het

Bewerkt (26 oktober 2014 14:59)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2014
  • 14:54

Je hebt wel eerst fastboot oem rebootRUU gedaan wat ik wel weet bij de tweede de zip flashen duurd het soms wel 2 minuten voordat het flashen begint gewoon even wachten.

Kan ook zijn dat je toestel niet meer gezien wordt omdat na de eerste keer flashen het toestel reboot en hij bij de tweede keer niet meer gezien wordt.

Doe je het volgens deze tutorial.

Bewerkt (26 oktober 2014 14:56)
auryn

auryn

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 15:03

Ja via die tutorial gedaan, maar het is al gelukt.
Alsnog bedankt voor het reageren.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren