Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marinesjeng

marinesjeng

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 8 april 2014
  • 13:48

Nog maar net uit en het is al zo ver!

hier een kleine how to om je M8 te voorzien van root, recovery en een custom rom.

VOORDAT JE BEGINT, IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR EVENTUELE SCHADE AAN HET TOESTEL DIE MET DEZE HOW TO TE MAKEN HEEFT! JE MAAKT ZELF DE KEUZE OF JE DEZE HOW TO VOLGT OF NIET!

Wat heb je nodig en wat moet je doen?

Een HTC One M8
Een map die makkelijk te bereiken is via command prompt.
ADB.
Fastboot.
Drivers.zip
een custom rom die JIJ wilt!
micro SD kaart (geformatteerd en geplaatst in je toestel).

voordat je met de eerste stap begint…
Maak een map aan op je C schijf met de naam Android (zodat je later makkelijk bij je bestanden kunt komen).

Als eerste, moet je je toestel Unlocken, dit doe je via
http://www.htcdev.com/bootloader/
Hier wordt alles stap voor stap uitgelegd wat je moet doen, je zult je ‘helaas’ eerst moeten registreren.

Als tweede, mocht je deze nog niet op je PC hebben, download ADB - Fastboot - Drivers.zip, dit doe je hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1474956 (oranje gekleurd).
Doe de gedownloade bestanden uitpakken in de gemaakte map.

Als derde download en installeer je een recovery voor op je toestel, hiervoor ga je naar:
http://androidfiles.org/?developer=M8&folder=Recoveries
download de laatste versie van de recovery (op moment van schrijven is dit 2.7.0.3)
Als deze gedownload is, plaats deze dan ook in de map C:\Android.
Hier is het gebruikelijk om het bestand te hernoemen naar recovery.img. Bij mij gaf dit tijdens het installeren problemen, maar dit hoeft niet bij iedereen te zijn. Je kunt het bestand dus hernoemen, maar het hoeft niet!

hoe te installeren;
zet je toestel uit en start deze op in de bootloader (vol. down en power button), verbind je toestel met de pc (USB) en ga in fastboot.

start command prompt en ga naar C:\Android
Voer in:
fastboot erase cache
fastboot flash recovery recovery.img …. als je het bestand hebt hernoemd…of al je deze niet hernoemd hebt;
fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.7.0.3-m8_ul_ca.img (waar 2.7.0.3 de versie is die gedownload is).

als dit gebeurd is heb je succesvol recovery geïnstalleerd.

bij het opnieuw opstarten van het toestel wordt automatisch aangegeven dat het toestel nog niet geroot is, dit kan vanuit recovery.
Door middel van te swipen (dit wordt aangegeven) wordt je toestel DEELS geroot! na het opnieuw opstarten van het toestel (dit kan eventjes duren) start je de ‘app’ Super User SU, vanuit hier kun je het toestel rooten.

De volgende stap is het downloaden en installeren van een custom ROM.
Zelf heb ik gekozen voor ViperOneM8 (versie 1.1.0), dit omdat ik meerdere custom roms van team venom op mijn oud toestel (HTC One X) had en altijd tevreden ben geweest met de ondersteuning en over the air updates (OTA). Ook zijn er een tig-tal tweaks en meerdere opties mogelijk vanuit de venom app ‘venom tweaks’. Uiteraard is de keuze vrij!

download de rom hier onder de banner FULL ROMS!:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2705292
Om het geheel overzichtelijk te houden maak een map met custom roms aan
zet het .zip bestand (ongeveer 1.1 GB) op het SD-kaart van het toestel.
herstart het toestel in bootloader en ga in recovery.

kies;
1. selecteer Mount en vink Micro SDcard aan.
2. Ga terug naar het ‘homescreen’
3. selecteer Install.
4. selecteer (Up A Level).
5. selecteer external_sd.
6. selecteer ViperOneM8_1.1.0.zip.

vervolgens is het; Swipe to Confirm Flash

confirmeer de terms of use

install ViperOne.

als de rom geïnstalleerd is ben je klaar!

Hoop dat alles gelukt is. Zo niet, wat is er misgegaan?

groetjes,

Marinesjeng

Bewerkt (8 april 2014 14:57)

HTC One M8 - S-OFF - Super CID - OS: converted to GPE 6.0 H10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 12:26

Goeie topic marinesjeng!

Indd, het customizen hebben ze al heel snel ontwikkeld gezien de korte duur dat dit toestel nog maar op de markt is.
Afgelopen zaterdag had ik mn toestel al geroot en van TWRP voorzien, en gisteren heb ik je advies voor die Venom rom maar eens opgevolgd :-)
Dit is een uitstekende rom en wat mij opvalt is dat ze direkt al heel erg veel aan tweaks, theming en customization erin hebben zitten.
Zo voor een eerste rom voor dit toestel zijn de makers al heel erg ver met de ontwikkeling.
Ik zie wel dat veel tweaks ook uit de Xposed Framework komen. Maar het fijne van dit is dat je nu deze tweaks kunt gebruiken zonder Xposed te installeren.

Kortom…VenomOneM8 is echt een aanrader!

Samsung Galaxy S8+

daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 18:16

Wat heb je nodig en moet je doen?

Een map die makkelijk te bereiken is via command prompt.
ADB.
Fastboot.
Drivers.zip
een custom rom die JIJ wilt!
micro SD kaart (geformatteerd en geplaatst in je toestel).
Een HTC One M8

Gadver!
Ik wist dat ik iets vergat!:p

Bewerkt (9 april 2014 18:16) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 23:09

Ik heb ook heel lang Venom op mijn One x staan. Inderdaad prima ROM, maar zou graag Slimkat zien of AOSPA. Tot zover nog maar even met stock aan kloten. Hoe was het rooten en flashen AVS?

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 09:01

F-energy
Ik heb ook heel lang Venom op mijn One x staan. Inderdaad prima ROM, maar zou graag Slimkat zien of AOSPA. Tot zover nog maar even met stock aan kloten. Hoe was het rooten en flashen AVS?

Kinderspel was het rooten en recovery F-energy.
Ik kom van de Galaxy S lijn toestellen en Samsung staat er om bekend redelijk simpel te rooten te zijn. Maar met deze HTC is het net zo simpel.
Belangrijk is dat je de juiste bestanden hebt en dat je via HTCDEV website je bootloader even unlocked.
Daarna flash je de TWRP recovery via Fastboot en de root tools via je toestel zelf in recovery.
Al met al nog geen kwartiertje werk.

Na de TWRP recovery (fijne recovery overigens) heb ik een nandroid backup gedraait van de originele rom zodat ik altijd terug kan naar de originele romversie die met het toestel geleverd werd.
En daarna die Viper Venom One rom erop gezet.

Na het rooten en recovery kan je trouwens gewoon je originele rom houden hoor. Je bent niet verplicht om er een custom rom op te zetten.
Wat fijn is, is dat je na het rooten de externe sdcard eindelijk mag bewerken en dat je uiteraard wat htc bloatware van je toestel af kunt gooien.

Samsung Galaxy S8+

marinesjeng

marinesjeng

• Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 10 april 2014
  • 16:18

Als je mijn stappenplan volgt is alles zo gepiept.
Mocht je vragen, op of aanmerkingen hebben…stel en zeg het gerust

F-energy

F-energy

• Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 18 april 2014
  • 14:01

Als ik het goed begrijp wordt de SD kaart alleen gebruikt om de ROM op te zetten? Ik heb namelijk een reserve sd kaart ATM van 2 GB binnenkort 1 van 32. Ik neem aan dat dat geen probleem gaat veroorzaken als ik em nu root met de 2GB reserve kaart??

Bewerkt (18 april 2014 14:02)
marinesjeng

marinesjeng

• Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 21 april 2014
  • 14:15

Nee, dit geeft helemaal geen problemen.
Je kun na het installeren van de rom, de .zip file van je sd-kaart verwijderen.

Bewerkt (21 april 2014 14:16)

F-energy

F-energy

• Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 21 april 2014
  • 14:53

Thnx! Viper one staat er ondertussen al een paar dagen op en vooral “double tap for screen off” is geniaal. Ik heb alleen Xposed nog niet geprobeerd maar had ergens gelezen dat dat alleen voor S-off was, of heb ik dat verkeerd? Daarnaast lukt het niet om de standaard HTC locksreen widget te verwijderen of vervangen door een andere. Iemand een oplossing?

Wat betreft Xposed moet je blijkbaar S-off hebben. Dit is ivm met het schrijven naar de SD kaart, want dat wordt sinds 4.3 of 4.4 ergens standaard geblokkeerd. Op mijn One X was dat nog niet nodig, vandaar ook mijn vraag.

Bewerkt (27 april 2014 17:02)
KiloDiesel

KiloDiesel

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 27 april 2014
  • 16:55

Is het al mogelijk om de Stock Android erop te zetten? Sorry als dit overkomt als een domme vraag. Maar ben overgestapt van de iPhone 5S naar de HTC One M8. Hoor veel positieve verhalen over de Stock versie. Heb zelf altijd iedere iPhone en iPad nog gejailbreaked. Maar als ik dit zo lees is dit wel ff andere koek.. :-S Misschien iemand nog tips of een duidelijk YouTube filmpje die letterlijk alle stappen goed weergeeft? Zo te lezen zijn er voor rooten en er een custom rom op zetten wel meer stappen nodig dan een Jailbreak.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren