Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6149
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 25 maart 2014
  • 13:40

(In dit topic worden algemene zaken en ervaringen besproken van de HTC One M8, voor andere vragen en eventuele problemen dient men een nieuw topic aan te maken, mits er nog geen topic over loopt)

Voor uitgebreide specificaties zie onze toestellen-database

De behuizing van de HTC One M8 is gemaakt van aluminium, de zijkanten zijn in tegenstelling tot zijn voorganger de HTC One niet met plastic geïnjecteerd wat het toestel een mooi geheel maakt. Alleen de bovenkant is voorzien van een stukje plastic vanwege het infrarood-signaal en om de WiFi- en Bluetoothsignalen niet te storen. Het 5 inch-scherm heeft een resolutie van 1920 x 1080 pixels en verder heeft het toestel een Snapdragon 801-processor van Qualcomm die geklokt is op 2,5HZ. Het werkgeheugen bedraagt 2GB en het interne geheugen is 16 of 32GB dat uitbreidbaar is dankzij het microSD-kaartslot. De HTC One M8 heeft aan de achterzijde twee camera's, 4.1 megapixel (UltraPixel waarmee de sensor tot drie keer meer licht kan opvangen) en 2 megapixel (voor onder andere Bokeh waarmee je bijvoorbeeld de achtergrond onscherp kunt maken). Aan de voorzijde zit een 5 megapixelcamera.

Beschikbaarheid
De HTC One M8 zal vanaf 4 april in de Nederlandse winkels liggen en is dan verkrijgbaar in twee van de drie uitvoeringen: Glacier Silver en Gunmetal Grey. De derde uitvoering in goud, Amber Gold, zal een maand later in de Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn. De One (M8) heeft een adviesprijs van €699, ongeacht de kleur.

Gratis met abonnement | € 692 | Belsimpel
Gratis bij abonnement | € 699 | PDAshop
Gratis bij abonnement | € 699 | Studentmobiel
Gratis bij abonnement | € 699 | Typhone
► Vanaf € 19 bij abonnement | Hi

Enkele artikelen op Androidworld over de HTC One M8
Samsung Galaxy S5 vs. HTC One M8
Hands-on HTC One (M8) gelekt: full HD-scherm en dubbele camera's aan achterzijde
Video toont HTC Sense 6.0 in volle glorie
Nieuwe foto's, video en de 18 wallpapers van HTC M8 verschijnen online
Het verhaal van de HTC M8 en de hands-on: ouders ontslagen, ‘leven voorbij’
Alles over de HTC One M8

Handige forumtopics
How to: Root / Recovery / Custom ROM
Howto S-Off
Howto: zet Harmon Kardon-experience op jouw HTC One M8
Howto: verwijderen van rode tekst bij opstarten custom rom (T-mobile)
Howto: verwijderen van “Tampered”-tekst in bootloader

Bewerkt (6 mei 2014 12:02) | Howto "Tampered" verwijderen toegevoegd
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 4 april 2014
  • 22:48

vanmorgen opgehaald, heerlijk toestel.
Camera valt me alleszins mee, geluid is subliem en merkbaar sneller dan z'n voorganger!

Hebben jullie de nieuwe One al en hoe bevalt ie?

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 7 april 2014
  • 11:03

Afgelopen zaterdag de nieuwe HTC One M8 gehaald.
Na toch wat jaren op de Samsung S modellen gezeten te hebben was dit wel even een welkome verassing.
Mooi toestel en door de alu behuizing ook gewoon lekker in de hand liggend.
2GB werkgeheugen…jee…das ook een fijne stap voorwaarts :-)

Gisteren het toestel geroot en voorzien van een custom recovery. Fijn dat het met HTC ook simpel gaat.

Wat ik nog niet zo doorheb is de noviteit dat je met de dubbele camera achterop het toestel achteraf scherp kan stellen op verschillende onderwerpen. Ik heb meer het idee dat het achteraf wazigmaken is in plaats van scherpstellen.
Maar ik ben nog druk aan het uitvinden.

In ieder geval heeft HTC met dit toestel een ontzettend goed en fijn toestel in de markt gezet.
…echt een aanrader!

Samsung Galaxy S8+

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 7 april 2014
  • 11:51

berichten samengevoegd

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

MostWanted1982

MostWanted1982

• Lid sinds 12 februari 2011
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 8 april 2014
  • 22:57

Heerlijk toestel. Ben vooral blij met de lange accuduur.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 12:18

MostWanted1982
Heerlijk toestel. Ben vooral blij met de lange accuduur.

Lange accuduur ben ik nog niet zo achter. Zit er zoveel mee te “spelen” dat geen enkele accuduur toereikend is :-)
Maar binnenkort zal ik dat ook eens gaan bekijken…

Samsung Galaxy S8+

daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 18:14

Ik kijk vooruit om binnenkort een M8 te kopen, ik wacht tot ik een fysieke winkel in de buurt (van het Belgische West-vlaanderen) vind, volgens het release event krijg je een jaartje garantie op je scherm ookal heb je die dan zelf laten vallen.
Lijkt me net even praktischer als je dan de winkel in de buurt hebt.

In de tussentijd; hoe doet de beeld kwaliteit het outdoors? Ik weet dat we al lang onze hand niet meer voor het scherm hoeven te houden om het van zonlicht af te schermen. (We hebben beide handen immers nodig op een 5 inch toestel :p) maar het ene toestel weerkaatst toch wel ffe wat meer zonlicht dan het andere.

2de puntje; AVS, wanneer je de hele dag op je toestel zit te spelen en dus gebruik maakt van die krachtige processor, wat geeft dat kwa warmte?
Ik kan me voorstellen dat dat aluminium moeilijker de warmte los laat dan het goedkope Samsung plastic.

Batterij duur schijnt 2 dagen te zijn bij normaal gebruik maar we zijn inmiddels allemaal gewoon om ons toestel elke avond wanneer we ons bed op zoeken aan het net te hangen, niet dan?

MostWanted1982

MostWanted1982

• Lid sinds 12 februari 2011
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 18:19

daikenas08
Ik kijk vooruit om binnenkort een M8 te kopen, ik wacht tot ik een fysieke winkel in de buurt (van het Belgische West-vlaanderen) vind, volgens het release event krijg je een jaartje garantie op je scherm ookal heb je die dan zelf laten vallen.
Lijkt me net even praktischer als je dan de winkel in de buurt hebt.

In de tussentijd; hoe doet de beeld kwaliteit het outdoors? Ik weet dat we al lang onze hand niet meer voor het scherm hoeven te houden om het van zonlicht af te schermen. (We hebben beide handen immers nodig op een 5 inch toestel :p) maar het ene toestel weerkaatst toch wel ffe wat meer zonlicht dan het andere.

2de puntje; AVS, wanneer je de hele dag op je toestel zit te spelen en dus gebruik maakt van die krachtige processor, wat geeft dat kwa warmte?
Ik kan me voorstellen dat dat aluminium moeilijker de warmte los laat dan het goedkope Samsung plastic.

Batterij duur schijnt 2 dagen te zijn bij normaal gebruik maar we zijn inmiddels allemaal gewoon om ons toestel elke avond wanneer we ons bed op zoeken aan het net te hangen, niet dan?

Het scherm is goed zichtbaar in het zonlicht. Hoef niet mn hand boven het scherm te houden ofzo

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 19:14

Het valt mee met de warmte. Alu geleid de warmte nou eenmaal beter weg dan plastic… Dat wil niet zeggen dat het toestel niet warm wordt, want na een paar uur flink klooien ermee merk je het wel aan de achterkant… Onderop wordt hij het warmst zeg maar.

Samsung Galaxy S8+

mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 00:06

Sinds Maandag trots bezitter van de m8. Love it !! Bye bye galaxy

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren