Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

• Pocophone F1

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

jelco_meijer

jelco_meijer

• Lid sinds 10 december 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 17 september 2018
  • 14:37

Wie zou me willen uitleggen hoe ik een nieuwe rom op mn htc one m9 zet?

De htc draait momenteel op Android 7. 0
Het toestel is verder standaard en S on

Graag zou ik een zo kaal mogelijke Android versie er op willen zetten. 
Graag hoor ik van jullie 
Bvd!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6042
  • Reputatie 250
  • 19 september 2018
  • 14:56

hoi ik wil je wel een eindje op weg helpen.

ik ga niet meer alles in detail uitleggen er staat genoeg hier op androidworld of elders op internet.

let er altijd op dat je de juiste bestanden neemt voor jou type android en met de nadruk op de code naam van het toestel want er zijn meerdere typen m9.
alle info over het toestel kun je krijgen door het commando fastboot getvar all in te geven in cmd terwijl het toestel in fastboot of downloade mode staat.

een veelgebruikte custom rom is lineageOs maar helaas is er geen officiële lineageOs voor de htc one m9, er is wel een niet officiële lineageOs rom  ……klik  hier om er naar toe te gaan…..instructies zullen er ook wel staan hoe je deze rom op je toestel kunt krijgen.  

allereerst unlock de bootloader bij htc.dev,  log vervolgens in en volg de instructies…..klik hier om naar htc dev te gaan.

let op! bij het unlocken bootloader wordt het toestel gereset naar factory toestand.

dan moet er een custom recovery op komen….ik neem meestal twrp recovery…klik hier om naar de site van  twrp recovery te gaan….instructies staan op de site hoe je deze op je toestel kunt krijgen.

als dat allemaal klaar is kun je een rom op je toestel zetten en deze flashen via de custom recovery.

Bewerkt (19 september 2018 15:06)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6042
  • Reputatie 250
  • 19 september 2018
  • 21:26

wil je het toestel s-off maken om bijvoorbeeld een andere radio/hboot/mid of cid veranderen ga dan naar deze pagina dit is eenmalig $25 dollar en wordt gedaan via het imei nummer en is altijd geldig ook na een verkoop terug naar s-on en weer s-off.

let wel op! wat je doet er bestaat een kans op een brick bij verkeerd gebruik van bestanden na s-off……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren