Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2010
  • 23:52

Tutorial om je Vodafone Magic 32B te rooten

*Geheel op eigen risico. Ik of Androidworld zijn in geen geval aansprakelijk als er iets met je telefoon gebeurd, beschadigd raakt of kapot gaat*

Deze tutorial is gebasseerd op de wiki van Cyanogen.
Dank aan Cyanogen en Amon_Ra voor hun werk.

Voorbereiding:

-Download en installeer de Android SDK en installeer deze op je C: schijf. Android SDK | Android Developers

-Download HTC sync en installeer dit. MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

- Download de laatste recovery van AMON_RA, je moet de v1.7.0G recovery hebben. Deze is voor de 32B (de H versie is voor de 32A) en bewaar deze op een makkelijke plaats bijvoolbeeld op je C: schijf. RA-sapphire-v1.7.0 - xda-developers

- Download de laatste CyanogenMod ROM: http://cyanogen-updater.googlecode.com/files/update-cm-5.0.8-DS-signed.zip en de Google apps add-on: http://kanged.net/mirror/gapps-ds-ERE36B-signed.zip
-Klik hier voor CM 6.0.0 (FroYo): http://mirror.kanged.net/cm/stable/testing/update-cm-6.0.0-DS-RC2-signed.zip
En hier voor de gapps (Google Apps voor FroYo): http://kanged.net/mirror/download.php?file=gapps-mdpi-FRF91-3-signed.zip

Installatie:
-Verbind je telefoon met je pc.

- Zet je telefoon aan door de back button en de aan/uit button ingedrukt te houden. Nu zie je Androids op een skateboard en in het rood “fastboot USB”.

- Op de pc open je opdracht prompt. (windows XP: start->uitvoeren->typ “cmd”->enter en Vista/windows 7: start->programma’s en bestanden zoeken->typ “cmd”->enter. Nu opent opdracht prompt.

- Nu typ je in opdracht prompt het volgende: (ik ga ervan uit dat de Android SDK op je C: schijf hebt geïnstalleerd)
cd C:\android-sdk-windows\tools (druk op enter)

vervolgens:
fastboot boot C:\recovery-RA-sapphire-v1.x.xG.img (druk op enter)

-Als het goed is reboot je telefoon nu in Amon_RA’s recovery.(Is dit niet het geval en in opdracht prompt krijg je alleen de melding “waiting for device”, ontkoppel dan je telefoon van de pc en start de pc en de telefoon opnieuw op net zo lang totdat je telefoon herkend wordt.)

- Maak nu een nandroid back-up zodat je altijd terug kan naar de huidige staat van je telefoon.

- Met de telefoon aan je pc gekoppeld open je weer opdracht prompt en typ je:
adb devices (druk op enter)
Nu krijg je: &#8220;List of devices attached&#8221; en een regel daaronder HT<code> recovery.

Nu typ je in opdracht prompt:
adb push C:\recovery-RA-sapphire-v1.x.xG.img /sdcard/RA1xxG.img (druk op enter) (heb je de &#8220;recovery-RA-sapphire-v1.x.xG.img&#8221; op een andere plek staan dan op de C: schijf, voer dan deze locatie in)

Vervolgens typ je in opdracht prompt:
adb shell flash_image recovery /sdcard/RA1xxG.img (druk op enter)

Dit flasht de recovery.img permanent op je telefoon, je kan nu in recovery booten door je telefoon aan te zetten door op de home button en de aan/uit button ingedrukt te houden totdat je telefoon opstart.

- Ga nu in recovery (home en aan/uit knop ingedrukt houden) en ga naar &#8220;wipe&#8221;. Klik op &#8220;Wipe data/factory reset en klik op de &#8220;home&#8221; button.

- Ga nu terug met de &#8220;back&#8221; button en kies voor &#8220;flash zip from sdcard&#8221;. Klik nu op &#8220;update-cm-5.0.7-DS-signed.zip&#8221; en klik op de &#8220;home&#8221; button om de installatie te bevestigen.

- Wanneer dit klaar is NIET je telefoon opnieuw opstarten!

- Kies wederom voor &#8220;flash zip from sdcard&#8221; en klik op &#8220;gapps-ds-ERE36B-signed.zip&#8221; en klik op de &#8220;home&#8221; button om de installatie te bevestigen.

- Start nu je telefoon opnieuw op.

-Klaar! (eerste keer opstarten kan wat lang duren)

*Als je de foutmelding krijgt “downloading ‘boot.img’… FAILED (remote: not allow)” probeer dan de goldcard methode. Klik hier voor de tutorial van Ivo Janssen.

Succes!!

Bewerkt (22 april 2013 12:24)
franklin

franklin

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 00:03

Werkt dit ook voor HTC Magics van Vodafone die op 1.6 zitten ipv 1.5? Of hebben deze een perfected SPL?

Garduna

Garduna

• Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 00:09

franklin;22248
Werkt dit ook voor HTC Magics van Vodafone die op 1.6 zitten ipv 1.5? Of hebben deze een perfected SPL?
Ja juist voor 1.6. 1.5 zou je met de “1 click” methode kunnen doen.

franklin

franklin

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 00:12

Ok, dan ga ik dit morgen eens proberen op de Magic van m'n vriendin.Bedankt! Ik was altijd in de veronderstelling dat ik met de SPL moest gaan klooien maar dat hoeft dus blijkbaar niet …?

Garduna

Garduna

• Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 00:26

franklin;22250
Ok, dan ga ik dit morgen eens proberen op de Magic van m'n vriendin./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Bedankt! Ik was altijd in de veronderstelling dat ik met de SPL moest gaan klooien maar dat hoeft dus blijkbaar niet …?
Nee hoeft niet. Danger SPL voor de G1 is de SPL van de magic 32B. Je kan evt. een engineerings SPL installeren.

MOnline

MOnline

• Lid sinds 18 mei 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 00:58

Hallo Garduna,

Als eerst bedankt voor het schrijven van deze tutorial. Ik wil al een tijdje mijn vodafone magic flashen maar tot nu toe ben ik nog een beetje bang geweest hem te bricken (voornamelijk omdat een collega van mij zijn G1 had gebrickt).

Helaas loop ik vast tijdens het rooten / flashen van mijn telefoon. Even wat specs om zeker te zijn dat het allemaal klopt. Ik heb:
- HTC Magic Vodafone NL
- Android 1.6
- Fastboot met de 3 skatende androids
- Fastboot zegt Fastboot USB
- Radio-2.22.19.26I
- HBOOT-1.33.007 (SAPP100000)
- CPLD-10
- Deze is wel een beetje raar: SAPPHIRE UNKNOWN 32B SHIP S-ON G

Ik heb alle bestanden gedownload en telefoon aangesloten op de pc. Wanneer de telefoon draait in Android krijg ik bij: “adb devices” netjes mijn device te zien.

Wanneer ik in fastboot zit krijg ik mijn device niet te zien. Wanneer ik daarna het command om AMON-RA recovery te starten geef krijg ik:
C:\AndroidSDK\android-sdk-windows\tools>fastboot boot C:\recovery-RA-sapphire-v1
.7.0G.img
downloading ‘boot.img’… FAILED (remote: not allow)

Na wat googlen blijkt dat ik geen root heb. Echter aangezien deze post ook is om te rooten vind ik dit een beetje raar. Enig idee waarom ik deze melding krijg (of hoe ik in fastboot ook een device id krijg)

Met vriendelijke groet,

MOnline

Garduna

Garduna

• Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 08:06

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb het aan Amon_Ra gevraagd op Twitter. Hopen dat hij een oplossing heeft!

MOnline

MOnline

• Lid sinds 18 mei 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 09:35

He Garduna,

Ik weet het helaas ook niet dank je in ieder geval voor het neerleggen van mijn probleem bij amon_ra ik hoop dat hij er iets op weet.

Grtz,

MOnline

Garduna

Garduna

• Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 12:23

MOnline;22265
He Garduna,

Ik weet het helaas ook niet dank je in ieder geval voor het neerleggen van mijn probleem bij amon_ra ik hoop dat hij er iets op weet.

Grtz,

MOnline
Hier zijn antwoord: perfect SPL… Maak goldcard en flash NBH/ZIP. Zie XDA

MOnline

MOnline

• Lid sinds 18 mei 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 12:28

Hmm was ik inderdaad al bang voor. Naar welke SPL kan ik het beste flashen vanaf mijn 0007 ? Zag her en der dat men de 2005 spl aanrade voor mensen die de 0006 hadden maar weet niet of die ook op die van mij werkt.

Met vriendelijke groet,

MOnline

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren