Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

iljadv

iljadv

• Lid sinds 04 mei 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 16:50

Help!

Mijn Magic maakt geen data verbinding (GPRS/3G) meer behalve via wifi, sinds ik met rooten ben gaan kloten…

Op dit moment:
SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON H
HBOOT-1.33.0009 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-3.22.20.17
MAY 8 2009, 21:02:32

Zoals gezegd heb ik dus gekloot, geen idee hoe of wat. Wat ik wel weet is dat ik nu een Engelse 1,5 Firmware heb. Als ik probeer te unrooten, goldcard of weet ik hoe, via fastboot, blijft hij zeggen “Model ID incorrect” en “update fail”. Nieuwe applicaties die er opeens op zaten zijn o.a. Teeter, Sim Toolkit, PDF Viewer en Quickoffice. Verder alle Google apps. Maar ik ben dus ÁLLES kwijt wat ik had! Niet geback-up't..

Ik wil natuurlijk een vette/mooie/snelle/uitgebreide ROM, maar allerbelangrijkste is dat ik weer een data-verbinding wil hebben!

Wat moet ik doen?? Help me alsjeblieft!
Ik heb hier geen oplossing kunnen vinden, net als op theunlockr en xda-dev's…

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
Edwin

Edwin

• Lid sinds 28 juli 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 17:17

Ik kan je niet helpen, maar waarschijnlijk kan een van onze mede-forummers je wel helpen.

SGS5 - stock

Nexus 7 - stock
Tab 3 7" - stock
Tab 3 7" Lite - stock

Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 17:46

Je kan je 3G verbinding zelf aanmaken: menu -> settings -> wireless & networks -> mobile networks -> access point names -> druk op menu en kies new APN. Vervolgens de gegevens invoeren die op de website van je mobile provider staan. Mocht je Vodafone hebben:

Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type:
Druk op de Menu-toets en kies ‘Save’

Bij androidspinvind je veel ROMs voor de magic 32B / G1. Voor het flashen wel goed doorlezen! Let wel op dat je een ROM voor de magic 32B en NIET voor de 32A flasht. Voor het flashen een full wipe uitvoeren.

(kijk even in de market onder downloads of daar nog iets staat anders alles opnieuw downloaden)

Succes!

iljadv

iljadv

• Lid sinds 04 mei 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2010
  • 11:31

Garduna;19593
Je kan je 3G verbinding zelf aanmaken: menu -> settings -> wireless & networks -> mobile networks -> access point names -> druk op menu en kies new APN. Vervolgens de gegevens invoeren die op de website van je mobile provider staan. Mocht je Vodafone hebben:

Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type:
Druk op de Menu-toets en kies ‘Save’

Bij androidspinvind je veel ROMs voor de magic 32B / G1. Voor het flashen wel goed doorlezen! Let wel op dat je een ROM voor de magic 32B en NIET voor de 32A flasht. Voor het flashen een full wipe uitvoeren.

(kijk even in de market onder downloads of daar nog iets staat anders alles opnieuw downloaden)

Succes!

Dankjewel Garduna! Echt tof, ik had er helemaal niet aan gedacht dat het zo simpel zou zijn..:$ 3G is genezen!

Nu wil ik graag van deze rom af, terug naar de donut die ik had, of een vette downloaden en flashen.. ik ga me dit keer goed inlezen voor ik iets doe, en als ik vast loop, vraag ik hier weer om hulp! Nogmaals bedankt!

iljadv

iljadv

• Lid sinds 04 mei 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2010
  • 11:50

Ik ben gaan kijken op die link van androidspin, en deze sprak mij aan:

AndroidSPIN Release Database

Is dit een goede keuze? Compatible, stabiel, niet te traag, betrouwbaar?

Hoe zet ik 'm erop? Is mijn telefoon al succesvol geroot, hoe moet ik flashen, en full wipe uitvoeren? Kan iemand mij de antwoorden geven, of zeggen waar ik het duidelijk uitgelegd krijg? Ik wil het niet nog een keer proberen en vervolgens in paniek raken!In ieder geval weet ik wel dat ik voor mobiel internet zelf een APN aan kan maken!:p

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2010
  • 12:35

Ik heb die ROM geprobeerd op mijn Magic 32b. Hij ziet er absoluut prachtig uit maar ik kreeg steeds vastlopers binnen de instelmenu's. Snel er weer af dus. Ik draai op dit moment de SuperBad ROM. Ziet er ook erg fraai uit en kan net iets meer dan de Cyanogen 5.0.7 ROM waar hij op gebaseerd is. Nadeel t.o.v. de Cyanogen is dat hij net weer wat trager is en wel net op het randje van: gooi ik hem eraf of kijk ik het nog even aan.

Maar ik zou zeggen: probeer de verschillende ROMs uit. Als je er maar aan denkt om zo af en toe een Nandroid backup te maken als je een ROM hebt gevonden die eigenlijk wel goed bevalt.

Groeten…

Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2010
  • 16:32

Zet je telefoon aan met home + aan/uit button. Nu kom je in de recovery. Eventueel een nadriod back-up maken. Kies daarna de optie “wipe”. Vervolgens alle 5 wipes uitvoeren. Dan ga je terug met de back button en klik je op “partition sdcard”. Als je dit nog niet hebt gedaan klik je op “partition sdcard”, als je dit al wel hebt gedaan kun je ook voor “repair SD:ext” kiezen. Let wel op als je “partition sdcard” uitvoert, dat alles van de sdkaart verwijderd zal worden, dus ff alles op je pc zetten bijvoorbeeld. Bij “repair SD:ext” blijft alles erop staan. Bij de meeste ROMs staat hoe groot je de partities moet maken en of je ext2,ext3 of ext4 moet maken. Hierna zet je je gedownlaode ROM op de sdkaart en kies je in de recovery voor “flash zip from sdcard” en klik je op de ROM die je wil installeren. Wanneer dit klaar is, klik je op “reboot system now”.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd, Succes!

iljadv

iljadv

• Lid sinds 04 mei 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 23:07

Ja, dat klinkt heel duidelijk, dankjewel!

't Stomme is dat ik weer te ongeduldig ben geweest, en niet heb gewacht op deze post van je…. Ik vrees dat ik per ongelijk een recovery image voor een H moederbord heb geflashed. Toen de recovery het net nog deed stond er tenminste ‘Build: RA 1.6.2 H ’ o.i.d. En dat hoort geloof ik niet.
Daarna heb ik een flash zip from sd gedaan. Maar nooit een full wipe door alle vijf te wipen.. Ik deed altijd alleen de bovenste.

Probleem is nu dat hij niet meer boot, alleen fastboot kom ik nog wel in, maar ook de recovery kom ik met geen mogelijkheid meer in! Hij geeft alleen het rode Vodafone scherm.

Ik ben het klooien nu echt zat, en wil eigenlijk vragen of iemand anders het voor mij op wil lossen tegen vergoeding uiterraad..

Laat het alsjeblieft weten als je mijn telefoon denkt te kunnen oplappen! Alvast bedankt..

iljadv

iljadv

• Lid sinds 04 mei 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 23:16

update/correctie:

via fastboot boot C:\recovery-RA-sapphire-v1.6.2H.img toch in recovery gekomen, en full (echt full..) wipe gedaan. toch, de rom geïnstalleerd (update-cm-4.2.15.1-signed.zip), en weer geen boot, alleen rood vodafone scherm. Als je me wilt helpen en tegen vergoeding hem wilt repareren, reageer alsjeblieft…!

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 09:11

Bij het flashen moet je ook vaak geduld hebben, het rode Vodafone-boot-screen blijft soms na de eerste herstart wel eens 10-15 minuten staan, gewoon wachten.
Mocht je een snelle rom willen, op mijn Magic was ik zeer tevreden met SuperD.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren