Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lo2

Lo2

• Lid sinds 13 april 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 april 2010
  • 20:42

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een HTC Magic, en ik zou hier graag Sense op willen hebben. Aangezien ik een ontzettende ‘noob’ ben en weinig technische kennis over dit proces heb kan ik elke hulp gebruiken die ik kan krijgen.:eek:

Dus:

Kan iemand mij een goede fool-proof en veilige manier vertellen hoe ik sense op mijn magic kan krijgen?

Wat informatie over mijn Magic:
sapphire pvt 32B chip S-ON G
HBOOT-1.33.0004 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-2.22.19.261

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en alvast bedankt!

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
Merkes

Merkes

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 13 april 2010
  • 23:16

Lo2 welkom op het forum. HTC Magic is niet standaard voorzien van HTC Sense, dus om die erop te krijgen zul je eerst je telefoon moeten ROOTEN en dan voorzien van een nieuwe ROM. Grootste gedeelte zul je zelf moeten uitzoeken aangezien ik niet zelf een HTC Magic heb. Ik kan je echter wel paar links geven waar je meer informatie kan vinden.

TheUnlockr (HTC Magic How To's | The Unlockr) is een website waar je (video)tutorials kunt vinden voor o.a. HTC Magic. Daar kun je verschillende tutorials vinden over ROOTEN en installeren van custom ROMs op je HTC Magic.

xda-developers (HTC Sapphire: myTouch 3G, Magic - xda-developers) is een forum waar veel custom ROMs voor telefoons vandaan komen. Daar zul je moeten zoeken naar een ROM met Sense. Een van de ROMs met Snese voor 32B Magic is eViL SenSe en nano SenSe (| eViL SenSe v2.0.1 & nano SenSe v2.0.2 - xda-developers)

Mijn advies is verdiep je eerst goed in customizen van je telefoon. Zorg dat je begrijpt wat ROOTEN van je telefoon inhoudt en welke gevolgen het heeft voor je telefoon. Zoek op verschillende forums naar informatie en lees het. Ga dan pas aan de slag met je telefoon.

Als laatste tip, maak altijd voordat je iets doet een NANDROID backup van je telefoon. Zo weet je zeker dat je altijd terug kunt naar je vorige configuratie.

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
Lo2

Lo2

• Lid sinds 13 april 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 16:56

Bedankt voor de tips!

helaas zijn de bestanden die in de theunlockr tutorials staan van megaupload verwijderd, heeft iemand het sappimg.nbh bestand voor me?
Wat is de meest snelle en stabiele sense ROM? De evil sense of de nano sense?

Bewerkt (22 april 2013 12:21)
Zedonite

Zedonite

• Lid sinds 12 juli 2009
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 21:18

Je kan eventueel ook deze wiki volgen: XDADeveloperWiki - HTC_Sapphire_Hacking

Je SPL is al goed dus je kan bij stap 2 beginnen en na het rooten eventueel een recovery image flashen, zie:
RA-sapphire-v1.6.2 - xda-developers
Hierbij heb je de ‘G’ versie nodig en kan je bijv. de fastboot methode gebruiken, omdat je al een engineering SPL hebt.

Zover ik weet zijn er alleen Android 1.5 (oud) en Android 2.1 (traag) versies voor de 32B, maar je kan het natuurlijk proberen (Maak iig een backup van je originele rom)

Bewerkt (22 april 2013 12:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren