Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

earbonemusic

earbonemusic

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 31 december 2009
  • 13:28

eew;9986
Dit is vreemd, mijn magic gaat meer stroom verbruiken naarmate hij langer aan staat (zal met prosessen temaken hebben tasks kil ik altijd). Ik zet hem normaal gesproken na een uurtje of 100 even uit, dan is hij ook weer sneller. Ik heb omdat ik niet tevreden was over de batterijduur als ik gps gebruik een externe accu met usb poort gekocht.

Normaal gesproken red ik ruim een dag (gisteravond opgeladen nu 50%). Ik denk dat de truck is om lekker door te laden, het zijn li-ion accu's, dus overchargen maakt niet uit. Leeg laten lopen is slecht voor die dingen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het hoe vaker aan de lader hoe beter.

Batterijinicatoren zijn niet de meest betrouwbare dingen, ik zou me voor kunnen stellen dat je steeds stopt met laden als de batterij net niet vol is. Voor de indicator is dit niveau de nieuwe vol, en als dat een tijdje doorgaat heb je geen batterij meer over. Dit verklaart ook het snelle opladen.

Ik wil dit eigenlijk ook wel graag weten dus heb ik HTC gemaild. Zij spreken dit dus tegen wat ik vreemd vind.

HTC:
Geachte HTC klant,

Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum. Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u een uitstekende service te verlenen.

U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC

Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende:
“Ik heb een HTC Magic via Vodafone. Ik vraag me af hoe ik het beste met de accu in deze telefoon kan omgaan. Helemaal ontladen? Veelvuldig opladen? Kan de telefoon in de lader blijven wanneer de accu al vol is? Kunt u hier duidelijkheid over geven”

Voor batterijen is het heel gezond om zo nu en dan eens volledig leeg te worden. U kunt gerust de batterij opladen terwijl hij nog niet geheel leeg is. Ik zou hem niet aan de oplader laten als hij al vol is, dit kan voor over verhitting zorgen welke niet goed is voor de levensduur van de batterij.

Ik weer:
Ik weet dat dit inderdaad vroeger (bij de oude accu's) het geval was, maar ik had begrepen dat het met de nieuwe Li-On accu's van tegenwoordig niet goed is om de batterij helemaal te ontladen. Daarbij heb ik gelezen dat overladen niet mogelijk is en dus niet schadelijk.

Van Wikipedia:

Lithium-ion-accu

……

Levensduur

Een nadeel is dat de Li-ionaccu continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu ongeveer 3 tot 5 jaar mee. Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen.

Dit brengt mij in verwarring. Kunt u hier commentaar op geven?

HTC:
Goedemiddag,

Ik heb u advies gegeven waar u om vroeg.
Wij adviseren klanten om zo nu en dan de batterij te ontladen.

Indien dit niet goed zou zijn voor de batterij zou dit niet geadviseerd worden.

Tja, wie moet ik nou geloven. Eén persoon van de HTC-helpdesk of een Wikipedia-community? :confused:

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2010
  • 22:43

Misschien willen ze veel accu's verkopen?

Verder lijk ik te lezen dat de HTC niet stopt met laden als de accu vol is. Dat komt wel overeen met mijn ervaring dat de telefoon heel warm is als hij al een nacht aan de lader heeft gelegen. Dat gebeurt niet als ik de accu's extern laad. En…ze gaan 3x zo lang mee.

Ik durf bijna de stelling aan dat het laadgedeelte van deze telefoon onder de maat is. Ik doe met mijn extern geladen accu's nog steeds rond de 3 dagen!

Bewerkt (22 april 2013 12:17)
earbonemusic

earbonemusic

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2010
  • 17:30

Hoe laad je je accu extern?

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2010
  • 17:12

earbonemusic;13209
Hoe laad je je accu extern?

Kijk even een pagina terug, via Ebay!/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2010
  • 17:48

Tja en nu…is hij stuk…
Mijn magic heb ik gisteren aan de lader gelegd, te lui om een extern geladen accu te pakken. S morgens bij opstaan was de accu vol en de telefoon had een temperatuur van 35gr. Telefoon in de zak. Na 45 min op mijn werk was hij heel warm en leeg ook.
Opladen via USB wilde niet goed. De accu stond op 1% en na 3 uur laden op 39%. Thuisgekomen was de accu alweer leeg.
Thuis een andere accu er in… Leeg in een uur. Alle apps zijn uit…

Mijn magic is dus helemaal door denk ik. Hij wordt ook heel warm.

Bewerkt (22 april 2013 12:19)
Prospero

Prospero

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2010
  • 13:45

earbonemusic;11920
Ik wil dit eigenlijk ook wel graag weten dus heb ik HTC gemaild. Zij spreken dit dus tegen wat ik vreemd vind.
Tja, wie moet ik nou geloven. Eén persoon van de HTC-helpdesk of een Wikipedia-community? :confused:

Dat is niet zo moeilijk. Wikipedia is een volledig onbetrouwbare bron waar iedereen iets op kan zetten. De man aan de helpdesk is er voor aangenomen, werkt bij HTC zelf en is daardoor een betrouwbaardere bron als je tussen deze twee moet kiezen.

Bewerkt (12 oktober 2010 13:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren