Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 16 november 2009
  • 23:15

Dag allen,

Ik heb nu mijn Magic vanaf voor mijn vakantie (mei). Na de vakantie was de gebruiksduur van mijn Magic teruggelopen tot ongeveer 3 uur per dag. En dat in vrijwel rust en geen extra's in gebruik.
Ik heb een nieuwe accu gekocht. Meteen was het probleem verholpen. Na een tijdje echter begon de gebruiksduur weer langzaam terug te lopen. De telefoon was ook steeds sneller opgeladen. Was het nu de accu of was er iets anders aan de hand.

Ik heb nu een externe lader en weer een nieuwe batterij. Nu blijken de oude accu's na 2 keer in de externe lader te zijn opgeladen mijn Magic tot 3 dagen van stroom te kunnen voorzien. Ga ik een accu dan een tijdje laden in de telefoon blijkt dat de batterij weer langzaam in gebruiksduur terug te lopen.

Ik gebruik dus nu 2 batterijen en een externe lader. Daarmee kan ik per batterij met normaal gebruik (mail, chat, agenda, wat telefoontjes en soms GPS) ongeveer 3 dagen mijn Magic gebruiken.

Het laadsysteem van mijn telefoon is al eens getest in de garantie maar er was niets mis mee volgens de reparatieafdeling…

Ik hou het er dan maar op dat het beter kan…

Bewerkt (22 april 2013 12:14)
Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 17 november 2009
  • 08:25

Wauw, 3 dagen is nogal wat…ik zit op ongeveer 1 dag. Heb dan nog wel iets van 25-30% over, maar niet genoeg om er nog een dag mee te halen.

eew

eew

• Lid sinds 31 oktober 2009
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 17 november 2009
  • 17:32

Dit is vreemd, mijn magic gaat meer stroom verbruiken naarmate hij langer aan staat (zal met prosessen temaken hebben tasks kil ik altijd). Ik zet hem normaal gesproken na een uurtje of 100 even uit, dan is hij ook weer sneller. Ik heb omdat ik niet tevreden was over de batterijduur als ik gps gebruik een externe accu met usb poort gekocht.

Normaal gesproken red ik ruim een dag (gisteravond opgeladen nu 50%). Ik denk dat de truck is om lekker door te laden, het zijn li-ion accu's, dus overchargen maakt niet uit. Leeg laten lopen is slecht voor die dingen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het hoe vaker aan de lader hoe beter.

Batterijinicatoren zijn niet de meest betrouwbare dingen, ik zou me voor kunnen stellen dat je steeds stopt met laden als de batterij net niet vol is. Voor de indicator is dit niveau de nieuwe vol, en als dat een tijdje doorgaat heb je geen batterij meer over. Dit verklaart ook het snelle opladen.

Roel

Roel

• Lid sinds 03 september 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 18 november 2009
  • 08:34

eew;9986
Normaal gesproken red ik ruim een dag (gisteravond opgeladen nu 50%). Ik denk dat de truck is om lekker door te laden, het zijn li-ion accu's, dus overchargen maakt niet uit. Leeg laten lopen is slecht voor die dingen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het hoe vaker aan de lader hoe beter.

Je hebt gelijk het kenmerk van li-ion accu's t.o.v. oudere types:

[FONT=Tahoma, Verdana, Arial][SIZE=2][COLOR=Black]- Li-ion (Lithium-ion)
Dit type accu is veel flexibeler op te laden: eens per 14 dagen helemaal leeg gebruiken is voldoende.
Komt steeds minder vaak voor.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Tegenwoordig is het nieuwste type accu:
[FONT=Tahoma][SIZE=2]- Li-polymeer (Lithium-polymeer)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial][SIZE=2][COLOR=Black]Bestaat uit een soort gel. Hierdoor kan de accu alle soorten vormen hebben.
Bijvoorbeeld een rechthoekig met een hoek eruit.
Is lichter en krachtiger dan Li-ion en is het meest gebruikte type accu.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

Ik weet niet welke types accu in de nieuwste Android toestellen zitten eigenlijk…

PaveInnocent

PaveInnocent

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 18 november 2009
  • 23:43

Niet dat ik je tegen wil spreken he eeuw maar heb je hier enkele bronnen van?
ben gewoon nieuwschierig en zou er meer over willen weten.
volgens wikipedia heb je gelijk over dat je hem vaker kan laden (niet dat het ook beter is)

By the way, trek je het klepje van je mobiel en kijk ff naar de batterij dan weet je wat je hebt.

G1: Li-ion

Wikipedia over Li-Ion:
Hoe voller de batterij hoe sneller het capaciteitsverlies is (factor drie sneller)
Totaal ontladen kan een accuut cappaciteits verlies hebben van 100% (dus alle capaciteit verliezen)

Roel

Roel

• Lid sinds 03 september 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 19 november 2009
  • 09:21

Ik heb mijn bronnen ook van de gebruikelijke wiki's en accu gebruikers forums.
Dus met even wat gegoogle moet het wel lukken.

dusk

dusk

• Lid sinds 19 november 2009
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 november 2009
  • 19:53

De Magic is ook Li-On. BIj mij is normaal gebruik altijd een dag of 1/2 geweest afhankelijk van hoe intensief ik hem gebruikte. Echter heb ik wel sinds Hero erop staat wat meer moeite met de batterij op peil te houden (swap, weer updates enzo)

eew

eew

• Lid sinds 31 oktober 2009
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 19 november 2009
  • 21:50

Een dagje geen netwerk werkt ook wel. Ik had van 9 tot 4 college, en toen ik weer thuis was was zat ik op 80%. Maar dan heb je wel niets meer dan een slecht gaming device en een hele dure klok.

PaveInnocent
Hoe voller de batterij hoe sneller het capaciteitsverlies is
Hoe ik dit moet interpreteren weet ik niet, aangezien hoe vol een batterij is nogal varieert. Wat ik me wel voor zou kunnen stellen is dat hij sneller leegloopt als hij voller is, is volkomen logisch. De ene kant is negatief geladen, de andere kant positief. En alle elektronen moeten van de negatieve kant naar de positieve. Hoe groter het verschil is, hoe sneller dit zou moeten gebeuren (correct me if I'm wrong, ik ben momenteel helemaal niet met dit onderwerp bezig). Dit heeft alleen niets met de capciteit te maken.

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 20 november 2009
  • 21:52

Hoe het komt maakt mij eigenlijk weinig meer uit. Ik heb nu 2 batterijen in gebruik. Ze verschillen iets in gebruiksduur. Ik kill processen die ik niet nodig heb. WiFi staat konstand aan, ook als ik geen WiFi binnen bereik heb.

De ene batterij gaat ongeveer 75uur mee de andere haalt meer dan 80 uur. Ik gebruik een externe lader die automatisch overschakeld op druppelladen. Deze batterij zit in de lader tot ik batterijen wissel. Voor mij werkt dit nu goed. Het laadsysteem in de telefoon laat het snel afweten, na 2 keer in de telefoon laden ben ik terug naar iets meer dan 1 dag…

De lader heb ik van E-Bay voor €4,46 en de batterijen (1350mAh) waren €6,66. Verzending gratis. Cheapgadget op E-Bay.

Doe er je voordeel mee…

Nelleke

Nelleke

• Lid sinds 22 oktober 2009
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 november 2009
  • 20:41

Inderdaad zeer snel leeg! En waar koop je nieuwe accu's en externe lader? Mijn HTC MAGIC komt van Vodafone! Groet Nelleke.

Bewerkt (22 april 2013 12:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren