Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

eddievw

eddievw

• Lid sinds 23 december 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 december 2010
  • 21:28

Vervolg van vandaag 16:53
Ik heb op het forum van Vodafone Engeland gevonden hoe het probleem met de batterij en de traagheid verholpen moet zijn.
Er is maar 1 mogelijkheid, de telefoon terugzetten naar factory defaults. Ik heb dit reeds gedaan en ga nu eerst een paar dagen testen en zal mijn bevindingen hier melden.

Voor degene die het alvast willen proberen of het helpt hieronder de beschrijving:
LET OP: je moet wel alle applicaties opnieuw installeren (ik weet dat dit erg lastig kan zijn).

1. Backup je data van de SD-Card. Alleen je data zoals afbeeldingen, muziek en persoonlijke documenten en ge-downloade bestanden.
Verwijder alles van de SD-kaart Inclusief applicatie of systeem bestanden en de temp bestanden (dus echt leeg).

2. Doe nu een factorij reset. Je kunt dit bereiken door de telefoon uit te schakelen, en daarna opnieuw op te starten terwijl je thuis en de aan/uit knop ingedrukt houdt. Wacht totdat er het scherm een waarschuwing geeft met een driehoek op het scherm. Druk nu nog 1 keer op de thuis en aan/uit knop. Als het goed is krijg je nu een menu met meerdere mogelijkheden, selecteer hier “wipe data/ factory reset”. Als de reset klaar is selecteer dan reeboot systeem.

3. Nadat de telefoon op is opgestart kun je je persoonlijke bestanden weer op je SD-kaart terug plaatsen. (De opbouw van de Gallerij kan even duren voordat alle bestanden weer zijn ingelezen)

Ik heb de telefoon weer helemaal up-to-date en tot nu toe draait hij lekker, ook de widgets gaan vloeiend over het scherm.

Succes….

Groet, Eddie

**

Bewerkt (26 december 2010 21:28)
earbonemusic

earbonemusic

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 28 december 2010
  • 08:46

Nou bij mij draait-ie van begin af aan als een zonnetje. Ik had eerst Cyanogenmod 6 en dit is een verademing. Alles werkt perfect en hij is een stuk stabieler en sneller.

Bewerkt (28 december 2010 08:46)
Don_Pablo

Don_Pablo

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2011
  • 22:33

Hier ook problemen na 2.2.1-update op mijn HTC Magic: qua looks en functionaliteiten perfecte vooruitgang, maar helaas loopt de telefoon sinds de update vaker vast en sommige app's doen het niet meer. Verder duurt ook het opladen van de accu veel langer. Overigens is de batterijduur niet heel veel achteruit gegaan. Ik ben wel een actieve gebruiker: werk er de hele dag mee en moest eigenlijk zowel met de vorige software (1.6?) als met 2.2.1 elke nacht opladen. Buiten de bovengenoemde punten werkt het overigens al een paar dagen redelijk goed.

Sinds vandaag heb ik er echter een vaag probleem erbij; namelijk dat de telefoon de hele tijd automatisch naar het scherm met laatst (gebelde, ingekomen en gemiste) oproepen gaat en dan ook nog de meest recente oproep gaat bellen. Natuurlijk drukte ik op de BACK-toets en de ophangtoets op terug te keren, maar vervolgens probeert de telefoon het gelijk weer opnieuw. En dat dus de hele tijd; om gek van te worden. Hij gaat continue naar het scherm met laatste oproepen. Ik heb de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna zelfs een hard reset, maar beide zonder resultaat: de telefoon blijft naar het scherm met laatste oproepen gaan en de laatste oproep bellen. Ook de helpdesk (1200 bij Vodafone) gebeld maar die zijn vrij i.v.m. 1-1-2011. Uiteindelijk heb ik de telefoon maar uitgezet. Morgen nogmaals met de helpdesk bellen. Hopelijk levert dat wat op.

Gr.Paul

Bewerkt (1 januari 2011 22:33)
earbonemusic

earbonemusic

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2011
  • 11:35

Don Pablo;75597
Hier ook problemen na 2.2.1-update op mijn HTC Magic: qua looks en functionaliteiten perfecte vooruitgang, maar helaas loopt de telefoon sinds de update vaker vast en sommige app's doen het niet meer. Verder duurt ook het opladen van de accu veel langer. Overigens is de batterijduur niet heel veel achteruit gegaan. Ik ben wel een actieve gebruiker: werk er de hele dag mee en moest eigenlijk zowel met de vorige software (1.6?) als met 2.2.1 elke nacht opladen. Buiten de bovengenoemde punten werkt het overigens al een paar dagen redelijk goed.

Sinds vandaag heb ik er echter een vaag probleem erbij; namelijk dat de telefoon de hele tijd automatisch naar het scherm met laatst (gebelde, ingekomen en gemiste) oproepen gaat en dan ook nog de meest recente oproep gaat bellen. Natuurlijk drukte ik op de BACK-toets en de ophangtoets op terug te keren, maar vervolgens probeert de telefoon het gelijk weer opnieuw. En dat dus de hele tijd; om gek van te worden. Hij gaat continue naar het scherm met laatste oproepen. Ik heb de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna zelfs een hard reset, maar beide zonder resultaat: de telefoon blijft naar het scherm met laatste oproepen gaan en de laatste oproep bellen. Ook de helpdesk (1200 bij Vodafone) gebeld maar die zijn vrij i.v.m. 1-1-2011. Uiteindelijk heb ik de telefoon maar uitgezet. Morgen nogmaals met de helpdesk bellen. Hopelijk levert dat wat op.

Gr.Paul

Dat de accu er veel langer over doet om op te laden merk ik ook. Op zich geen probleem. Ik heb het idee dat-ie ook minder snel leeg is.

Dat belgedrag lijkt er op alsof er constant op de ‘harde’ beltoets wordt gedrukt. Of die is blijven hangen dus.

Bewerkt (5 januari 2011 11:35)
Richaar

Richaar

• Lid sinds 22 december 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2011
  • 13:49

@ eddie,

Ik heb in het menu/onstellingen/over de telefoon gechecked, er staat dat het systeem is bijgewerkt. Wanneer ik vervolgens in het zelfde menu kijk naar de firmwareversie dan staat deze nog op 1.6
Ik baal enorm, want mijn telefoon is echt traag met de 1.6 versie en heb al weken uitgekeken naar deze update. Heeft iemand nog enige tips hoe ik de update zelf kan starten/oproepen zonder mn telefoon helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?

groet
Richard

Bewerkt (6 januari 2011 13:49)
jodvries

jodvries

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2011
  • 16:04

Hoi Eddie,

Dank je voor deze tip. Heb dit gisteren gedaan en mijn HTC Magic is weer zo goed als nieuw! Ik kon niet eens meer bellen, laat staan tekst typen in diverse applicaties. Het switchen naar HOME werkte niet meer en was bijna in staat om mijn Magic het raam uit te gooien. Dus nogmaals dank voor deze tip. Nu alle apps weer terugzetten, maar dat is wel een leuk klusje ;-)

Grt
Yo

Bewerkt (9 januari 2011 16:04)
eddievw

eddievw

• Lid sinds 23 december 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 22:44

Zo we zijn een paar weken onderweg, en het blijkt dat de Magic best weer redelijk meegaat. Helaas moet ik toch melden dat er applicaties zijn die erg hard aan de batterij zuigen (zoals Sense Clock).
Verder ben ik best tevreden hoe de telefoon nu draait, maar let op zet geen widgets op de telefoon die veel energie vreten. Daar kan onze Magic niet tegen. Ik heb bij collega's gezien dat er widgets zijn die op een Desire of Galaxy S super draaien en bij een aanslag doen op de batterij.

@Richard, de upgrade moet je echt via Vodafone krijgen anders werkt het niet. Kijk eens op HTC Android Devices @ xda-developers of daar nog iets te vinden is om te upgraden.

Groet, Eddie

Bewerkt (18 januari 2011 22:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren