Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Arjan

Arjan

• Lid sinds 26 februari 2009
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 19:19

Op dit moment heb ik mijn telefoon geroot en er staat een 2.1 rom op. Ik zou graag weer terug willen naar de originele Vodafone 1.6 rom omdat sinds gisteren Vodafone is begonnen met het uitrollen van de officiële 2.2.1 update voor de HTC Magic.
Hoe krijg ik nu de officiële Vodafone 1.6 rom weer op mijn toestel zodat ik de orginele 2.2.1 update kan binnen halen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

PS: Ik heb liever de originele rom van 2.2.1 inplaats van een custom rom.

Bewerkt (15 december 2010 19:19)
Roel

Roel

• Lid sinds 03 september 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 17 december 2010
  • 00:48

Ik heb hetzelfde probleem. Draai nu cyanogen (en dus android 2.1) op mijn htc magic. Mijn Vodafone Magic is dus geroot.

Nu de Vodafone 2.2.1 update aan het uitrollen is voor onze good-old Magic wil ik graag terug naar stock Android 1.6 van Vodafone.

Hoe krijg ik mijn toestel terug naar Vodafone Android 1.6?

Alvast bedankt!

Bewerkt (17 december 2010 00:48)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 18 december 2010
  • 16:19

Zelfde vraag hierMet veel moeite heb ik destijds 2.1 op mijn oude Magic gezet, maar wil nu toch ook graag van Froyo kunnen genieten. Ik weet bij god niet meer hoe ik mijn foon destijds heb geroot enzovoort. Is alleen een factory reset voldoende om terug te gaan naar 1.6 (Vodafone) of is er nog meer nodig?

Graag hulp.

Bewerkt (18 december 2010 16:19)
genie13

genie13

• Lid sinds 12 januari 2010
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 14:45

ik heb sinds zondagavond nu de 2.2.1 update geinstaleerd op deze manier:

LET OP. JE ROOT EN RECOVERY GAAT HIERMEE WEL WEG, IK BEN NOG BEZIG MET DE MANIER OM DIE WEER TERUG TE KRIJGEN

Backup gedaan met Nandroid
Download de update van de HTC Site (dit is de ene met 1.6) [http://www.htc.com/nl/SupportDownload.aspx?p_id=246&cat=2&dl_id=882]
Open het RUU(..).exe bestand (je hoeft geen stappen hiervan te doorlopen, dat werkt toch niet)
Laat de installer laden totdat je bij de eerste stap bent, sluit deze niet af maar sleep het naar de zijkant van je scherm zodat het niet in de weg zit
Ga naar start->uitvoeren (of windowstoets-r) en voer in “%temp%” en druk op enter
Sorteer de bestanden in deze map op “gewijzigd” en open de meest recente map
Open in de map de map met de rare naam
Zoek in de map het bestand rom.nbh en kopieer het naar je klembord
Kopieer dit bestand naar je bureaublad
Sluit de installer (je hebt het bestand waar we voor kwamen)
Hernoem het bestand rom.nbh naar SAPPimg.NBH
Kopieer het bestand naar de root van je SD kaart
Sluit je magic af en zet hem weer aan terwijl je de volume omlaag knop ingedrukt houdt.
Wacht even
Als het goed komt nu de volgende tekst in beeld: “Do you want to start the update?”
Druk op de trackball (<ACTION>) om de update te starten
Wacht weer een tijdje totdat de update gereed is, daarna zal hij vragen om weer op de trackball te drukken om opnieuw op te starten
Dan alle gegevens invoeren
Ga dan naar instellingen/Settings
Over de telefoon Systeemupdates,
Daar staat ie klaar, de tweede komt ong. een halfuur na dat de eerste is geinstalleerd dus heb geduld!

SUCCES!

Ik laat van me horen als ik een manier heb gevonden om te rooten.

Bewerkt (21 december 2010 14:45)
genie13

genie13

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 16:35

Na een middag zoeken heb ik het gevonden:

Eerst doe je dit SuperOneClick v1.5.5 (Root, Unroot, Enable Non-Market App, Get UNLOCK code) - xda-developers

Douwnload de Clockwork Rom Manager en Flash de ClockworkMod Recovery en selecteer de ION/My touch 3g (GSM) en je bent klaar!

Bewerkt (21 december 2010 16:35)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 21 december 2010
  • 18:10

Hey geweldig Genie! Bedankt! Nog ff een vraag, voordat ik jouw stappen doorloop: draait Froyo goed bij jou of merk je (zoals anderen) dat het toestel veel trager geworden is?

Bewerkt (21 december 2010 18:10)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 23 december 2010
  • 04:27

WOW!

Genie, heel vreemd. Ik wilde de stappen uitvoeren die je zo duidelijk hebt uitgelegd. Maar het is heel anders gegaan én met succes. Jouw eerste stappen waren:

Backup gedaan met Nandroid (heb ik gedaan)
Download de update van de HTC Site (dit is de ene met 1.6) [http://www.htc.com/nl/SupportDownloa…t=2&dl_id=882]
Open het RUU(..).exe bestand (je hoeft geen stappen hiervan te doorlopen, dat werkt toch niet) (De link werkte niet maar ik heb op de HTC-site gezocht naar de juiste update en gedownload)
Laat de installer laden totdat je bij de eerste stap bent, sluit deze niet af maar sleep het naar de zijkant van je scherm zodat het niet in de weg zit (vanaf hier ging het bij mij anders)

Ik had mijn Magic gekoppeld aan mijn pc en startte de installer. De telefoon werd herkend en de installer ging volledig lopen tot 100%, dus tot de laatste stap. Daarna startte de foon automatisch een aantal keren opnieuw op en kreeg ik het standaard (oude) HTC-welkomstscherm met de ‘tutorials’. Het was weer 1.6 lol.

Ik heb de tuts braaf gevolgd en moest op een gegeven moment mijn gmail-gegevens invullen. Dat leidde tot niets, want ik had geen verbinding met het Vodafone netwerk. Ik heb de telefoon gereboot en kreeg opnieuw geen verbinding. Achteraf logisch, want ik heb een zakelijk abonnement bij Vodafone. Dus ik heb mijn toegangspunt veranderd onder Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten … en ingegeven office.vodafone.nl en vervolgens aangevinkt.

Na 1 of 2 minuten kreeg ik direct een system update melding en heb die geïnstalleerd.

Daarna startte de foon weer automatisch op, maar nog steeds de aloude 1.6 Vervolgens zocht ik een manier om mijn gmail-account in te geven. Ik heb dat gedaan door te selecteren Instellingen > Accounts & synchronisatie > en daarna het vervolgscherm (weet niet meer hoe het heet, maar daar kon ik mijn gmail-account ingeven).

Na al dat gedoe was ik alweer 20 minuten verder en kwam de tweede system update melding. Die heb ik natuurlijk ook geselecteerd. Een aantal minuten wachten en… Froyo!!! Jazeker: 2.2.1 op mijn foon en he-le-maal GEEN lag!! Mijn toestel is zelfs nu nog sneller dan voorheen en eindelijk heb ik ook geen force closed in de Market meer!

Hehe, misschien komen er nog problemen, maar voorlopig draait mijn oude Magic op Froyo weer als een zonnetje, beter dan ooit!

Genie, jouw handleiding heb ik dus niet hoeven volgen. Maar jouw uitgebreide uitleg gaf me wél het vertrouwen om het te proberen. Enorm bedankt daarvoor!!!

Bewerkt (23 december 2010 04:27)
genie13

genie13

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 29 december 2010
  • 14:35

@Paulo: Sorry voor het late reargeren. Maar ik vind mn foon niet trager of sneller geworden. Alleen heb ik in de landscapemodus soms nog wat probleempjes, dat de klok en batterij ineens links zit i.p.v rechts. maar verder werkt alles naar behoren.

Ik heb wel ondekt dat je na het flashen en als je boot in de recovery (HOME+AAN/UIT knop) ie het wel doet. Maar als je daarna de telefoon weer normaal aan zet en dan niet flasht en je start weer in de recovery op, dat je dan het uitroeptekentje krijgt met het telefoontje. Maar verder werkt alles.

Bewerkt (29 december 2010 14:35)
Heleen

Heleen

• Lid sinds 14 november 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 december 2011
  • 17:51

mag ik vragen hoe je dan weer in recovery komt? ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb net mijn htc magic geroot maar zie geen manier meer om in recovery te komen met de home+aan/uit knop. Ik krijg dan die uitroepteken met die driehoek. Wil graag andere roms erop zetten. Kan jij mij hiermee op weg helpen? Wat kan ik doen?

Bedankt alvast!

Bewerkt (24 april 2013 13:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren