Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

madscience

madscience

• Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2011
  • 21:12

beste leden,

Sinds vorige week ben ik bezig met het installeren van Gingerbread android op mijn HTC Legend. Ik heb verschillende handleidingen gebruikt en kom er gewoon niet uit. Elke keer kom ik stukje verder maar loop niet gewoon vast. Ik heb mij HTC legend simlock vrij gekocht in de winkel. Het is mij met heel veel moeite gelukt om versie 1.31 te installeren.

Ik heb verschillende handleidingen geraadpleegd op sites als XDA, Modaco en grotendeels Theunlockr.com handleidingen. Ik loop vast op het punt waar je twee scipts moet draaien. Ik krijg een code 42 in het eerste script en in het tweede script wordt mijn telefoon niet gevonden. Ik snap er niets van. Hier en daar wordt gezegd dat het aan de goldcard zou liggen. Wat ook een vaag iets is, zo'n goldcard. Ik heb meerdere goldcards gemaakt met verschillende micro sd kaarten en stuitte op raar zaken. De CID die ik had begonnen met letters wanneer is ze omkeerde. En als het CID via zo'n reverse site liet omdraaien klopte dit soms niet. En!!! Ze spraken telkens bij verschillende handleiding over het omdraaien van de eerste twee cijfers voor nullen. Maar de CID die ik had begonnen met letters. Ik heb wel meerdere combinatie geprobeerd bij het maken van zo'n goldcard. gewoon de eerst twee letter dus vervangen voor nullen en zelf een keer de eerste beste cijfers etc. Ga zo maar door. Zo'n goldcard had ik al nodig om versie 1.31 te installeren. Op een site kwam ik een workaround tegen en het dus nu wel versie 1.31 geinstalleerd. Maar wat nu?!

Kan iemand mij helpen door te vertellen wat ik moet doen of kan proberen?!

Bij onderstaande stappen loop ik vast…

6. Once you see the menu on the phone come back up, navigate to BOOTLOADER and push power, then navigate to RECOVERY using the volume buttons to navigate and the power button to select and the phone should boot to the ! screen.

7. Now on the computer double click the “step2-windows.bat” file and wait for it to finish. (UPDATE 12.13.10 – You MUST have HTC Sync version 2.0.33 not a newer version for step2 to work. Please uninstall HTC Sync and download and install this version instead, unplug then plug your phone back in, then rerun step2-windows.bat).

Bewerkt (29 oktober 2011 21:12)
HansvdT

HansvdT

• Lid sinds 16 maart 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2011
  • 19:07

Hoi,

Wat voor foutmelding krijg je bij punt 6 want ik had hier geen problemen.
Heb je bv wel de goldcard gemaakt met een cardreader?

Meer info en linkjes naar de betreffende sites is toch wel handiger.

Groet,

Hans
( @HanSieT twitter )

Bewerkt (31 oktober 2011 19:07)
Burrn

Burrn

• Lid sinds 20 augustus 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2011
  • 20:10

Ìnderdaad waar loop je vast bij 6, want dat is het moment dat je de recovery moet draaien vanaf je PC. Als het goed is zie je een telefoontje met een rode uitroepteken staan op je telefoon.

Probeer anders deze handleiding, die is Nederlands: Rooten & Custom ROM's - Google Android Smartphones - GoT

Bewerkt (31 oktober 2011 20:10)
madscience

madscience

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 21:19

Sorry ik zag niet dat ik een reactie had van jullie. Zet gelijk email berichtgeving aan als dat kan.

Ik krijg een error 42 fout. Zie deze post. Ik heb hier namelijk ook gereageerd.

Root: stopped at step1.. help! - Page 3 - xda-developers

Met deze tekst….

Did you got it working now?

I hope that you please help me… I am currently trying to root my HTC legend. I have read you post Root: stopped at step1.. help! - xda-developers

I have the same situation. I have a no brand htc legend. I have installed 1.31 android. And now trying to do step 1. But I get the same message 42.

How did you made youre goldcard? I have try a scandisk, kingston and nokia micro sd.

And different guides how to make. The last one was with the GOLDCARDTOOL.

but with all the card I get a strange reverse. The reverse is not done as it must be. Did you had that to? When I use auto reverse's on different websites. So I did it manual and did try the one of the different websites. But with no result and still the 42 error. I also try it on Windows XP. But I don't know what you mean by installing an other driver for ADB? Can you explain please?

I hope you can help! I don't know it anymore. I am getting crazy.

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb ook contact gezocht met hem maar hij wist niet meer hoe het zat omdat het al twee jaar geleden was…. Heel jammer!

Bewerkt (8 november 2011 21:19)
madscience

madscience

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 21:31

Ik heb mijn coldcard met cardreader gemaakt en via de telefoon ook. Ik heb momenteel drie verschillende soorten micro sim kaarten liggen. Een van scandisk, nokia en kingston.

Bewerkt (8 november 2011 21:31)
HansvdT

HansvdT

• Lid sinds 16 maart 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 29 november 2011
  • 13:32

Je moet wel de oudere versie gebruiken van de HTC sync en goed opletten of de drivers zijn geinstalleerd.

Er staat ook

3. You must have HTC Sync version 2.0.33, not a newer version. Uninstall HTC Sync and install this version instead.

Bewerkt (24 april 2013 13:46)
madscience

madscience

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 29 november 2011
  • 17:14

Ook dit heb ik geprobeerd en heel goed op gelet. Ik heb zelfs oudere versies geinstalleerd. 2.0.28 dacht ik. Helaas mocht dat ook niet helpen. Nog iemand ideeen?

Bewerkt (24 april 2013 13:46)
kreator

kreator

• Lid sinds 04 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 16:41

reactie een jaar later zie ik nu (-;
ik ben ook bezig geweest om mijn legend te rooten. het lukt me niet omdat ik het domweg niet snap waarschijnlijk.
inmiddels ben ik zover dat het niet lang meer duurt voor dat de legend in die grote grijze bak achter het huis verdwijnt.
dus na afgekoeld te zijn gaat hij de kast in en stopt deze jonge met zoeken. of iemand van jullie (de lezers) moet een simpele oplossing weten.
ps. via htcdev.com kom ik ver maar krijg niet de tekst in de cmd om te plakken in die site.

mischien kan iemand mij helpen. ik ben nog van de dos generatie :cry:

———- Update van bericht ———-

reactie een jaar later zie ik nu (-;
ik ben ook bezig geweest om mijn legend te rooten. het lukt me niet omdat ik het domweg niet snap waarschijnlijk.
inmiddels ben ik zover dat het niet lang meer duurt voor dat de legend in die grote grijze bak achter het huis verdwijnt.
dus na afgekoeld te zijn gaat hij de kast in en stopt deze jonge met zoeken. of iemand van jullie (de lezers) moet een simpele oplossing weten.
ps. via htcdev.com kom ik ver maar krijg niet de tekst in de cmd om te plakken in die site.

mischien kan iemand mij helpen. ik ben nog van de dos generatie :cry:

ik zie dat er root staat bij mijn status maar das dus niet waar

Bewerkt (24 april 2013 15:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren