Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

red

red

• Lid sinds 26 juni 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 12:10

Hoi,
Vrijdag heb ik na een half jaar eindelijk eens een bundel voor mobiel internet aangeschaft. (van simyo). Na een hele dag pielen en veel gezoek op internet heb ik eindelijk de instellingen goed (denk ik). Telefoon geeft aan dat ik verbinding heb met mobiel internet. g.mail getest en die werkt. Maar als ik wil internetten krijg ik de volgende melding: service wordt niet ondersteunt door profiel. Ik heb me al suf gezocht…….en geeft het op. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor de reactie(s).
groetjes Red

ps: heb htc legend

Bewerkt (26 juni 2011 12:10)
MichelNL

MichelNL

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2011
  • 15:25

Ik heb exact hettzelfde probleem met m'n samsung gio. Ook bij simyo. Heb nog geen oplossing maar laat het weten als ik die heb. Als iemand een oplossing heeft graag.

Bewerkt (1 juli 2011 15:25)
MichelNL

MichelNL

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2011
  • 15:29

Ter info:
'service is not part of the active profile'
Dit is de melding die ik krijg.

Bewerkt (1 juli 2011 15:29)
MichelNL

MichelNL

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2011
  • 15:43

Bij simyo kan internet via sms worden ingesteld. SMS JA naar 1300. Echter is het antwoord dat automatisch instellen voor dit type telefoon niet mogelijk is. De instellingen worden volgens mij door android al ingesteld voor het kpn netwerk. De vraag is of er hier iets fout zit en wat deze instelling dan wel moet zijn.
Simyo net aan de telefoon gehad en ik had niet de indruk dat men wist waar ik het over had. Dit heb je wel eens met helpdesken… oe dan ook, de eerste vraag was wat de APN instelling was. Maar dat kan ik niet zien als ik bel, dus toen viel de verbinding weg.

Bij simyo staat het volgende op de site (dit werkt niet of ik vul het een en ander fout in ??):

Vul handmatig onderstaande instellingen via het menu van je toestel. Waar dit moet worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
- Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in
- Bij Wachtwoord: voer niets in
- Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen)
- Bij Toegangspuntnaam: voer basicinternet in (wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen)
- Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen)
- Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in.
- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren
- Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kun je gebruik maken van Mobiel Internet

Bewerkt (1 juli 2011 15:43)
MichelNL

MichelNL

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2011
  • 16:06

Onderstaande uitgevoerd en internet werkt…

- Verwijder alle bestaande APN's in de verbindingsinstellingen van uw toestel door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
- Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
- Bij Naam, voer “Mobiel Internet” in.
- Bij APN, voer “basicinternet” in.
- Pas verder niets meer aan.
- Kies de menu-toets.
- Kies Opslaan.
- Zet uw toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
- Begin nu met internetten."

Bewerkt (1 juli 2011 16:06)
bas_1975

bas_1975

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 september 2011
  • 00:05

Beste MichelNL

Op mijn samsung Gio had ik het zelfde bij Simyo

Ik heb jouw instructies opgevolgd.

bij het opslaan kreeg ik de melding dat ik het type apn verbinding moest opgeven. Hier heb ik mms + internet aangevinkt.

Direct daarna kon ik internetten.

Bedankt !

Bewerkt (18 september 2011 00:05)
daanie123

daanie123

• Lid sinds 06 oktober 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2011
  • 13:00

Ik had 3 maanden lang hetzelfde probleem.
tot vandaag

Heb gedaan wat je zei MichelNL. en nu werkt het! Ik moest alleen de toegangsnaam veranderen. Naar basicinternet.

Bedankt MichelNL

Bewerkt (6 oktober 2011 13:00)
Simyo_Webcare

Simyo_Webcare

• Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 22:24

Beste lezers,

Wanneer jullie in de toekomst eens problemen hebben met mobiel internet op je Android toestel wijzig dan de APN van “basicinternet” naar “Internet”.

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare

Bewerkt (27 oktober 2011 22:24)
gzeinstra

gzeinstra

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 16:11

Ook ik had problemen om op mijn LG P990 de APN aan te passen. Met name om de standaard van KPN te verwijderen.Met het app-je APN manager, gratis, is dat gelukt en heb ik ook niet meer het probleem dat bij een herstart weer default de verkeerde APN wordt gekozen. Je kunt met deze app heel eenvoudig de APN beheren. Verder gewoon de faq op Simyo raadplegen.

Bewerkt (18 november 2011 16:11)
Evie

Evie

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 01:57

Super dat ik deze post gevonden heb. Ook voor de telefoon van mijn vriend was dit de oplossing. Heb ik een stuk meer aan dan wat er op de simyo website staat…

Bewerkt (24 april 2013 13:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren