Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

maxieboy40

maxieboy40

• Lid sinds 29 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 29 september 2013
  • 13:38

Hallo lezers,

Ik zou graag een andere rom op mijn htc willen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar met HTCDEV.COM om de s-off te krijgen en kom dus niet verder.
Kan iemand mij hier mee helpen? Heel graag!

HBOOT: 2.02.xxxxxxxxxxxxx

met vriendelijke groet,
max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 30 september 2013
  • 21:31

met htc dev kun je alleen je bootloader unlocken om daarna een custom recovery en eventueel root te verkrijgen of een custom rom.
s-off doe je met Revolutionary.
kijk anders even hier daar staat alles wat je nodig hebt om te rooten/s-off en nog veel meer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2118187
pas wel op met het s-off maken van je toestel,als je niet weet wat je doet kun je je telefoon brikken.

hier een step-by-step guide om je bootloader te unlocken van je incredible s http://www.youtube.com/watch?v=L8TZ_RKd3aE
zorg wel dat je de unlock_code.bin file die per email krijgt van htc dev bij de fastboot files plaats van je computer.
moet toch lukken dacht ik zo.

Bewerkt (30 september 2013 22:20)
maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2013
  • 18:23

gizmobinky
met htc dev kun je alleen je bootloader unlocken om daarna een custom recovery en eventueel root te verkrijgen of een custom rom.
kijk anders even hier daar staat alles wat je nodig hebt om te rooten/s-off en nog veel meer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2118187
pas wel op met het s-off maken van je toestel,als je niet weet wat je doet kun je je telefoon brikken.

hier een step-by-step guide om je bootloader te unlocken van je incredible s http://www.youtube.com/watch?v=L8TZ_RKd3aE
zorg wel dat je de unlock_code.bin file die per email krijgt van htc dev bij de fastboot files plaats van je computer.

ik heb nu die lock eraf gekregen als je hem aan en uit doet en dan volume(down) en power knop indrukt. in dat menu.
is er nu gewoon de mogelijkheid om een custom rom er op te zetten met RUU?

mvg max

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2013
  • 18:25

met htc dev kun je alleen je bootloader unlocken

gelukt! kan ik nu een custom rom van XDA-developers eropzetten met RUU? of wat?

mvg,
max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 1 oktober 2013
  • 21:33

maxieboy40
met htc dev kun je alleen je bootloader unlocken

gelukt! kan ik nu een custom rom van XDA-developers eropzetten met RUU? of wat?

mvg,
max
oke nu je de bootloader geunlockt hebt moet je er nog een custom recovery erop zetten om van daaruit een rom te flashen.
de zelfde link als hierboven en dan nummer 4. Flash a recovery, download hier de recovery image voor jou incredible s hier dhttp://www.clockworkmod.com/rommanager of de link onderaan en kopieer of plaats de recovery img bij je fastboot files.
boot je phone in de bootloader , highlight fastboot sluit je phone aan op de computer, ga naar de folder waar je de fastboot files hebt, houd shift ingedrukt rechts klik muis en selecteer opdrachtvenster hier openen, om te controleren of je phone gezien wordt type nu fastboot devices in en als het goed is zie je een serie nr.
type nu fastboot flash recovery, hier achter moet je naam van de recovery die je gedownload hebt invoeren, in jou geval zo iets als dit recovery-clockwork-5.0.2.0-vivo {doe het wel exact anders gebeurt er niets}laat hem zijn ding doen en als het goed is heb je nu een custom recovery erop staan, om te controleren of je in recovery kunt komen, boot je phone in de booloader en selecteer recovery en als het goed is ben je nu in recovery en kun een custom rom flashen, maak wel een backup in recovery van je orginele rom mocht er iets fout gaan.
in het eerste gedeelte van dit filmpje wordt alles uitgelegt over een recovery op het laatst laat hij zien hoe je een backupmaakt en een rom flasht http://www.youtube.com/watch?v=AqgjjCZU2UE&list=PLypG_6rfK-GKqaIVBuTK2zW4lU2Tlz4uO
voor een custom rom zoek eerst een geschikte rom wat jij mooi vind, ik heb wel gezien dat je voor sommige rom's s-off moet hebben en andere weer niet.
hier een lijst van alle custom rom's radio's mods en nog veel meer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1136463

Bewerkt (1 oktober 2013 22:04)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 1 oktober 2013
  • 22:00

maxieboy40
gizmobinky

ik heb nu die lock eraf gekregen als je hem aan en uit doet en dan volume(down) en power knop indrukt. in dat menu.
is er nu gewoon de mogelijkheid om een custom rom er op te zetten met RUU?

mvg max
dat menu is je bootloader zoals met fastboot kun je opdrachten ingeven vanuit adb {Android Debug Bridge}je hebt daar meer opties zoal recovery en daar moet eerst een custom recovery op komen.

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2013
  • 15:39

Mijn HTC ziet de rom's niet. hoe kan dat?

mvg, max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2013
  • 17:26

maxieboy40

mvg, max
hoe bedoel je ziet de rom niet? iets meer info graag van wat je aan het doen bent.
heb je inmiddels wel een custom recovery erop{clockworkmod} al die erop staat kun je een custom rom flashen met een zip file, dus niet met een ruu.
een ruu {ROM Update Utility} die gebruik je om je htc weer naar een orginele versie te flashen.

Bewerkt (3 oktober 2013 17:31)
maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2013
  • 22:26

gizmobinky
maxieboy40

mvg, max
hoe bedoel je ziet de rom niet? iets meer info graag van wat je aan het doen bent.
heb je inmiddels wel een custom recovery erop{clockworkmod} al die erop staat kun je een custom rom flashen met een zip file, dus niet met een ruu.
een ruu {ROM Update Utility} die gebruik je om je htc weer naar een orginele versie te flashen.

De clockwork mod zit erop. Tenminste ik zie de naam van recovery in bootloader is clockwork mod. Dus neem ik aan dat ie werkt. Maar als ik alles heb gedelete etc. En install zip from sdcard wil doen. Ziet hij het (winrar zip) bestand niet. Hoe kan ik dit oplossen is een s-off nodig? Nee toch?

Mvg,
Max

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2013
  • 23:33

maxieboy40
gizmobinky
maxieboy40

mvg, max

De clockwork mod zit erop. Tenminste ik zie de naam van recovery in bootloader is clockwork mod. Dus neem ik aan dat ie werkt. Maar als ik alles heb gedelete etc. En install zip from sdcard wil doen. Ziet hij het (winrar zip) bestand niet. Hoe kan ik dit oplossen is een s-off nodig? Nee toch?

Mvg,
Max
voor dat je verder gaat, boot even in je bootloader en selecteer recovery en druk op je power knop als het goed is zit je nu in het recovery menu ziet er ongeveer zo uit zie bijlage
en vanuit dat menu kun je custom rom's instaleren.
kom je niet in recovery dan staat hij nog gewoon op stock en is het flashen van recovery mislukt met adb.
kijk altijd wat de developer van de rom voorstelt voordat je een rom flasht, bijv welke bootloader hboot recovery img etc…
het is wel zo dat als je telefoon s-off is heb je hier minder mee te maken.
waar heb je het zip/rom bestand vandaan de naam van de rom of nog beter plak hier even een link van de website waar je hem gedownload hebt.

Bijlage:

Bewerkt (3 oktober 2013 23:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren