Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

martijn1

martijn1

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 12:30

Hallo allemaal,

Ik weet even niet of ik hier op de juiste plek ben, heb al gezocht, maar kan geen oplossing vinden specifiek voor mijn probleem. Hoop dat ik hier een oplossing kan vinden, zit nogal in de stress… :confused:

Het volgende is het geval: mijn Hero heb ik gekocht 9 maanden terug, toen stond er android 1.5 op. Ongeveer 3 weken terug heb ik het handeltje geupgrade naar 2.1 (romupdate gedraaid en daarna 2.1 versie android). Het duurde allemaal even, ben niet zo'n wizzkid en heb me er nooit in verdiept, maar het is toch prima gelukt. Was zo blij als een kind, alles werkte veel sneller en beter dan daarvoor ! In 1.5 liep hij vaak vast, bij 2.1 was dat compleet weg.
Tot ik gisteravond een sms zat te typen.. halverwege reageerde hij niet meer, kreeg ik een popup dat ‘bewerken in berichten’ niet meer reageerd, optie wachten of afsluiten. Gekozen voor de laatste.. Kwam toen terug in mijn standaard beginview, alleen kon ik verder niets meer selecteren, hij reageerde nergens meer op. Paar minuten gewachten, inmiddels een zwart scherm wat niet meer oplichtte, dus de batterij er maar afgehaald, even gewacht en teruggezet. Opstarten leek normaal, alleen na het intoetsen van de Pin code ging het allemaal megatraag en uiteindelijk werd het scherm weer zwart, waardoor er weer niets gedaan kon worden.
na dit een keer of 5 herhaalt te hebben en geen meter op te schieten, wilde ik terug naar de fabrieksinstellingen, had wel geen backup, maar er stond toch weinig interessants op. Met veel haasten dat toch gelukt, via selectie via ‘Privacy’ (je hebt ongeveer een minuut tussen pincode en een zwart scherm). opnieuw opstarten… maar dat hielp niets.
Toen vervolgens de truc HOME+BACK+OPHANGKNOP geprobeerd (volgens de htc site: HTC Hero ( Android 2.1 ) - De telefoon herstarten of de fabrieksinstellingen terugzetten ) en dat helpt ook niets. Je ziet duidelijk dat hij alles terugzet, is lang aan het laden, alleen als je je Pincode ingeeft is het bijna meteen over met de pret. Unlocken van de SIMkaart duurt superlang (ongeveer 10 minuten) en dan kun je dus niets doen, alleen af en toen het scherm aanraken om te voorkomen dat het zwart wordt. Daarna komt de klok keurig in beeld en alle beginicoontjes (fabrieksinstellingen zijn duidelijk van toepassing), daarna is het weer ove rmet de pret.
Zojuist 1x melding gekregen dat HTC Sense niet meer reageert en daarna kun je dus letterlijk niets meer, behalve de batterij eraf trekken.
Heb al een paar keer langer gewacht, ook met zwart scherm (tot max een uur toe), maar daar komt ook niets uit.

het is een heel verhaal, ik weet het, maar weet iemand hier iets op? Wat moet, dat moet, maar wil m uiteraard liever niet opsturen naar HTC, aangezien ik dan 4 weken oid zonder zit….

alvast bedankt!

Bewerkt (23 november 2010 12:30)
martijn1

martijn1

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 17:13

HTC Hero - Ik kan m
ook met deze truc start de telefoon weer op, maar heeft nergens verbinding mee. Op het moment dat je instellingen wil veranderen van mobiel internet, of de tijd van de klok wil aanpassen, loopt de telefoon vast. Gevolg, zwart scherm en klaar..

ter verduidelijking, ik kan niet achterhalen of de telefoon dan uitvalt of vastloopt, je kunt geen kleur meer op het scherm krijgen; ook niet met de aan/uit knop… :cry:

Bewerkt (23 november 2010 17:13)
martijn1

martijn1

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 25 november 2010
  • 12:23

niemand?? :confused::cry:

Bewerkt (25 november 2010 12:23)
Renate1970

Renate1970

• Lid sinds 15 februari 2010
  • Berichten 225
  • Reputatie 0
  • 25 november 2010
  • 14:04

Kijk eens bij de site van HTC voor de orginele update van de Hero, je komt dan wel uit op de versie 1.5 deze kun je gewoon via HTC Sync erop zetten. Je bent dan wel alles kwijt wat je er op gezet hebt. Maar dan weet je wel of het ligt aan je update. Je kunt dan eventueel je update weer opnieuw proberen. Succes overigens hoop niet voor je dat het een hardware matig probleem is.

Bewerkt (25 november 2010 14:04)

Samsung Galaxy S7 Edge

martijn1

martijn1

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 25 november 2010
  • 16:10

hij maakt ook geen verbinding meer met mijn pc (windows 7) of mijn laptop (Vista), dus HTC sync wordt lastig denk ik…
Iemand daar ideeen voor om dit op te lossen ?
(als je de usb erin steekt, gaat hij netjes opladen, maar je kunt niet kiezen om te koppelen met de computer; de computer ziet het toestel ook niet, ook de SD niet.. helemaal niets)

Bewerkt (25 november 2010 16:10)
martijn1

martijn1

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 18:42

hij loopt inmiddels weer als een zonnetje !
Donderdag's opgehaald door de koerier, maandag daarna had ik m al weer terug. Echt meeeer dan prima service van HTC!

Bewerkt (14 december 2010 18:42)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 18:48

Schön. Ben je er nog achter gekomen wat het probleem was?

Bewerkt (14 december 2010 18:48)
martijn1

martijn1

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 16 december 2010
  • 13:01

niet specifiek wat er niet goed was, maar er is blijkbaar iets niet goed gegaan met het updaten… :cry:

Nouja, hij doet het weer prima nu, dus ik ben tevreden

Bewerkt (16 december 2010 13:01)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 16 december 2010
  • 13:58

Waarschijnlijk een parseerfout

Bewerkt (16 december 2010 13:58)
martijn1

martijn1

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 16 december 2010
  • 22:33

ik geloof je meteen (Y)

Bewerkt (16 december 2010 22:33)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren