Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

1unatic

1unatic

• Lid sinds 06 januari 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2010
  • 22:07

Hallo,

Ik heb een HTC Hero en wil deze unrooten. Ik heb er villainrom 1.5.0 of staan (froydvillain), omdat ik het toestel te reparatie opstuur wil ik de orginele rom erop zetten.

Ik heb al gegoogled naar hoe dit moet. Ik heb de 2.73.405.5 RUU van de htc site gedownload. Nu sluit ik mijn hero met de usb-kabel aan en run de .exe. De ROM upgrade tool opent gewoon, maar als hij mijn toestel wil verifiëren dan geeft deze een foutmelding. (foutmelding 170: usb-verbindingsfout)

Ik las op het villainrom forum dat het aan windows 7 lag (iets met het verbreken van de verbinding). Ik heb het ook op XP geprobeerd maar gaf dezelfde fout.

Androidgebruikers, wat moet ik doen?

Stefan

Bewerkt (7 oktober 2010 22:07)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2010
  • 22:22

Het ligt niet aan windows 7, of welke windows dan ook.
Om die RUU terug te installeren heb je HTCsync nodig….op de htc rom zit ook een app syncroniseren en die babbelt met htc sync.
Nou voel je hem al aankomen waarschijnlijk…je hebt de FV rom erop zitten en die is niet op sense gebaseerd en dus heb je ook die app niet waarmee je htc sync aan de praat krijgt.
Dus die RUU teruginstalleren gaat niet lukken, die heeft gewoon htcsync nodig.

Ik hoop dat je een backup hebt gemaakt (nandroid) van je originele rom toen je een custom rom ging flashen…anders wordt het toch wel heel erg lastig.
Als je geen backup hebt zou je op de XDA site eens kunnen vragen of er iemand is die misschien een originele htc rom heeft (NIET RUU) die je middels je recovery kunt flashen.
Zoek ook meteen even naar een originele htc recovery want alleen de rom terugflashen houdt de reparatuurs niet voor de gek, als ze je toestel in recovery opstarten zien ze ook snel genoeg dat hij geroot is.

Heb je je radio ook geflashed ? Want aan dat versienummer kunnen ze ook zien dat die niet meer origineel is.

Het is een lastig parket waar je inzit dat geef ik toe, maar geeft voor iedereen die met de gedachten speelt eens wat drastisch te gaan veranderen aan z'n toestel wel een signaal af….Maak Backups!

Bewerkt (7 oktober 2010 22:22)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren