Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

ASSK

ASSK

• Lid sinds 07 januari 2010
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 12:11

Ten eerst ben ik niet aansprakelijk voor gebrickte phones (kapotte GSM Hero's), maar ik heb nog geen problemen gehoord van iemand.

Ik heb deze tutorial niet zelf bedacht, deze is afkomstig van XDA: Complete Newbie Guide to Root & Install a Custom Rom - xda-developers Van: btdag. Alle credits gaan dus ook naar hem. Het enige wat ik hier doe, is het stap voor stap in het Nederlands uitleggen wat er gedaan moet worden. Hierbij probeer ik ook wat extra informatie te geven.

NEEM ALTIJD DE TIJD EN LEES DIT ARTIKEL MEERDERE MALEN DOOR VOORDAT JE BEGINT MET HET PROCES!

Voorbereiding:

• Zorg ervoor dat je batterij volledig is opgeladen (wanneer je telefoon uitvalt bij één van de onderstaande proces, kan je Hero ten dode zijn opgeschreven)
  • Zorg ervoor dat je via de computer bestanden kan overbrengen op de SD-kaart van je Hero
  • Je Hero draait op de officele android 2.1 van HTC (In de comments is ook te lezen dat het bijna altijd werkt voor de T-mobile G2/Hero)
Inleiding:
We gaan nu drie stappen ondernemen namelijk: het rooten, een nieuwe recovery installeren en een custom rom installeren. Je kan er ook voor kiezen om je telefoon alleen te rooten, hiermee krijg je beheerders rechten op je telefoon. Je mag dan van alles installeren. Zo kun je bijvoorbeeld de app Wireless Thether installeren. Wil je alleen maar root toegang, dan volg je alleen stap 1 ROOTEN. Voor iedereen die ook een custom rom wil installeren zoals een Froyo rom, moet de hele tutorial volgen.

Benodigde Downloads:

Download alles naar je bureaublad van je computer.
  • Download Universal Androot
  • Download AmonRA Recovery v1.7.0.1.img Nadat dit op je bureaublad staat, wijzig je de naam AmonRA Recovery v1.7.0.1.img IN: recovery.img
  • Download een custom ROM. Onderaan dit artikel vermeld ik waar dat kan. Laat de gedownloade rom als zip op je bureaublad.
Sluit daarna je Hero aan op je computer en sleep al deze 3 bestanden naar de sdcard van je Hero. ZORG ERVOOR DAT JE ZE NIET IN EEN MAP PLAATS. Wanneer dit klaar is, ontkoppel je je Hero van je pc.

STAP 1 - ROOTEN

1. Zorg ervoor dat je via je Hero bij je bestanden van je SD-card kan. Hiervoor kun je ASTRO File Manager of ES File Explorer of iets anders uit de Android Market download.

2. Open ASTRO en zoek het bestand Universal Androot. Druk daarna op dit bestand, en installeer het op je telefoon. (Universal Androot klikken -> App manager openen -> Installeren -> Onbekende bronnen aanvinken -> Terug -> Universal Androot klikken -> App Manager openen -> installeren.

3. Wanneer het klaar is met installeren, klik je op gereed. Ga nu naar je applicaties. Hier tussen staat een nieuwe applicatie, namelijk Universal Androot. Open deze applicatie.

4. Je moet nu een keuze maken in het balkje. Omdat je op android 2.1 zit, kies je Superuser for Android 2.0 - 2.1(zit je op een lagere versie, kies dan 1.5 - 1.6)
Klik daarna op ROOT :-)
Wacht tot ie zegt Woot! Your device is rooted.
Verlaat nu de applicatie.

Je hebt nu ROOT Toegang (beheerders rechten). Was dit je enige doel dan ben je nu klaar, anders ga door met de volgende stappen.

STAP 2 - Een nieuwe recovery image installeren
Dit is een programma die voor je androidsoftware gaat draaien. Hier kun je dus nieuwe ROM's installeren of Back up's maken.

1. Download en installeer Android Terminal Emulator van de Android Market (werkt deze niet voor jou, download dan Better Terminal)

2. Open Android Terminal Emulator, als je keyboard niet automatisch naar voren komt, druk dan je menu knop even in.

3. Typ in Android Terminal Emulator het volgende:
su (druk op ENTER en wacht even, je krijgt dan de vraag of je beheerders rechten (superuser premission (su) wil geven aan dit programma druk op ja/allow every time).
flash_image recovery /sdcard/recovery.img(Druk op ENTER.Typ dit precies zo. Ook met de spatie's, Je installeert nu de recovery.img die je in het begin op je SD-kaart had gezet).

4. Wacht een paar seconden tot er geen woorden meer verschijnen in Android Terminal Emulator (vaak verschijnt er HELEMAAL NIETS, dat is geen probleem), verlaat dan de applicatie. Je hebt nu een recovery.img geinstalleerd op je Hero.

STAP 3 - EEN CUSTOM ROM INSTALLEREN
Belangrijk: doe dit direct na stap 2. Als je namelijk een een paar uur wacht of een dag, dan verdwijnt de recovery.img. Hoe dit precies komt weet ik ook niet, maar het schijnt dat de officele HERO rom deze verwijderd. Krijg je wanneer je de onderstaande stappen doet een rooie gevaren driehoek, dan is stap 2 niet gelukt of automatisch verwijderd. In dat geval moet je stap 2 weer over doen.

1. Zorg ervoor dat je de custom rom op je SD-Kaart had gezet (onder dit artikel zet ik waar je ze vandaan kan halen, met extra informatie).

2. Nadat je je recovery.img heb geinstalleerd, doe je je Hero helemaal uit.

3. Start dan je Hero weer op door op Home (het huisje) en de Powerknop tegelijkertijd in te drukken. Laat niet los voordat je in de recovery.img bent gekomen. Een scherm met groene tekst.

4. Je gaat nu als eerste een BACK-UP maken van je officele Hero rom. Zo kun je altijd terug naar deze rom als er iets mis gaat.
Selecteer met je trackball:
Backup/restore -> druk met je trackball op Nand Backup -> accepteer met je HOME knop -> wacht tot ie klaar is, er staat dan done.

5. Druk op de terugknop en selecteer met je trackball ‘'Wipe’' uit het hoofdmenu. druk dan met je trackball:
Wipe data/factory reset > Home
Wipe cache > Home
Wipe Dalvik-cache > Home
Wipe SD:ext partition > Home
(Je wist nu alles van je telefoon. Je gaat namelijk naar de fabrieksinstellingen. Je smsjes, apps en accounts moet je later weer invoeren/installeren).
Druk daarna op je terug knop.

6. Selecteer uit het hoofdmenu -> Flash zip from SD card
Je ziet dan al je zip bestanden. Selecteer het zipbestand waar jou custom rom in zit die je hebt gedownload. Druk daarop en druk op HOME knop om te bevestigen.

7. Het kan een tijdje duren, vaak onder de tien minuten, voordat de custom rom is geinstalleerd. Zorg er dus voor dat je batterij vol zit. Wanneer hij klaar is selecteer je Reboot en je bent terecht gekomen in je nieuwe rom. Dit duurt vaak wel 30minuten.

WAAR KAN JE ROMS VINDEN:
Roms zijn vindbaar op XDA forums. Je moet wel even wennen aan het forum maar het is vrij makkelijk. Ga naar xda-developers -> selecteer bovenin Forums -> Scrol naar beneden tot je een plaatje ziet van een GSM HERO -> secteer daar Hero, G2 Touch Android Development -> je bent nu in het gedeelte waar roms worden neergezet door developers.

Om het wat makkelijker te maken zet ik hier links naar 2 bekende Froyo roms voor de Hero:
FroydVillian 1.7.0 Forum: Team Villain Presents… FroydVillain 1.7.0 (Based on CM6.1 Final) - xda-developers

Froyo 2.2 elelinuxForum: FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Edition_Final (updated 2010-12-13) - xda-developers

Gingerbread 2.3 elelinux Forum: Elelinux-7.0.0-RC0-Hero-v0.4 (2011-02-05) - xda-developers

De plaats waar alle GSM HERO ROM's staan opgenoemd, inclusief benchmarks en download links. Alle credits naar iPasta. Forum: All Roms for HTC Hero GSM listed by date + Benchmark (with graphics now!!!) - xda-developers

Bewerkt (28 september 2010 12:11)
ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 12:12

TIPS:

• Als je naar het forum gaat van de custom roms, dan lees je bepaalde opties, zoals thema's en tweaks. Bijvoorbeel om de ADW Launcher te vervangen met LauncherPro of om de twitter app te verwijderen enz. Als je dit wilt dan moet je deze flashen op je Hero. Dat doe je vrij simpel. Je download het zipbestand -> zet deze op je SDcard -> Start je telefoon weer in je recovery.img door HOME en POWER knop ingedrukt te houden -> selecteer Flash zip from SD -> bevestig met HOME en je aanpassing is gedaan -> reboot.
  • Ook als je een andere custom rom wil installeren, dan volg je de zelfde stappen als in STAP 3 - EEN CUSTOM ROM INSTALLEREN. Let hierbij wel op dat het verstandig is om weer alles te wipen. Soms is dit niet nodig, maar dat wordt dan aangegeven in het begin van het forum.
  • Om een backup terug te zetten, zoals je die hebt gemaakt bij STAP 3 nummer 4. Ga weer in je recovery.img doormiddel van HOME en POWER -> selecteer Backup/Restore -> Druk Nand Restore en bevestig met HOME.
  • Contacten, agende items en gekocht app uit de androidmarket worden automatisch opgeslagen via de google backup en worden ook automatisch terug gezet bij de nieuwe rom.
  • Zorg ervoor dat je bij je nieuwe rom altijd onbekende bronnen accepteerd. Instellingen -> Toepassingen -> aanvinken Onbekende bronnen. Dit voorkomt vaak crashes.
  • De recovery.img zal nu ook niet zomaar verdwijnen zoals ik eerder bij STAP 3 vermeldde, omdat je een custom ROM draait.
Om wat bekender te worden met de recovery.img heb ik hieronder nog een filmpje geplaats, dan zie je ook daadwerkelijk waar ik over praat:
YouTube - How to get Android 2.2 (Froyo) on HTC Hero
Onthou wel dat je dit fimpje gebruikt om wat wijzer te worden en om bekender te worden met flashen. Je kan gewoon deze methode hierboven gebruiken om te rooten en een custom rom te installeren.

Hopelijk hak je nu de knoop door om verder in het leven te gaan met Froyo/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> ik kan wel zeggen het gaat echt een verslaving worden om te flashen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Veel plezier.

Bewerkt (28 september 2010 12:12)
Renate1970

Renate1970

• Lid sinds 15 februari 2010
  • Berichten 225
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 14:09

O wat gaaf dit werkt dus echt perfect hoor. Hier loopt nu de installatie van de VillainRom 1.5dit mag best in How To als artikel. Ik had zelfs de update van HTC zelf erop staan.

Bewerkt (28 september 2010 14:09)

Samsung Galaxy S7 Edge

ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 14:31

Renate1970;43110
O wat gaaf dit werkt dus echt perfect hoor. Hier loopt nu de installatie van de VillainRom 1.5/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> dit mag best in How To als artikel. Ik had zelfs de update van HTC zelf erop staan.

Leuk dat je nu froyo hebt en dat ook met weinig moeite.

Bewerkt (28 september 2010 14:31)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 15:56

Werkt die androot enkel op hero? Zou die werken op de spica?

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Bewerkt (28 september 2010 15:56)
ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 16:05

Xeno;43129
Werkt die androot enkel op hero? Zou die werken op de spica?

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Universal Androot werkt niet OFFICEEL op de Spica. Dat staat tenminste op deze site: Universal Androot App Offers One-Click Root On A Multitude Of Devices (G1, Nexus One, Droid, Droid X, Hero, X10, Streak, And More) | Android News, Reviews, Applications, Games, Phones, Devices, Tips, Mods, Videos, Podcasts - Android Police

Je kunt het natuurlijk proberen, maar op eigen risico.

Bewerkt (28 september 2010 16:05)
remmie80

remmie80

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 17:47

Ik heb hem geroot, ik ga vanavond froydvillian erop zetten, Wat moet je allemaal backuppen voor je dit doet? En wat moet allemaal van tevoren gewiped worden?

Bewerkt (30 september 2010 17:47)
ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 18:51

Contacten, agenda komen automatisch terug op de nieuwe rom, mits je dit wel automatisch synchroniseerd met Google. Gekochte apps kun je gewoon weer installeren via de market. Wat je moet wipen staat in STAP 3.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Bewerkt (30 september 2010 18:51)
remmie80

remmie80

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2010
  • 11:06

ASSK;43735
Contacten, agenda komen automatisch terug op de nieuwe rom, mits je dit wel automatisch synchroniseerd met Google. Gekochte apps kun je gewoon weer installeren via de market. Wat je moet wipen staat in STAP 3.

Bedankt! Ik heb nu froydvillian erop staan ging heel makkelijk en hij draait veel beter dan 2.1, je hoeft eigenlijk alleen je contacten en apps met titanium backup te backuppen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (1 oktober 2010 11:06)
ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2010
  • 19:50

remmie80;43850
Bedankt! Ik heb nu froydvillian erop staan ging heel makkelijk en hij draait veel beter dan 2.1, je hoeft eigenlijk alleen je contacten en apps met titanium backup te backuppen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Goed om te Horen !!

Bewerkt (1 oktober 2010 19:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren