Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Guul

Guul

• Lid sinds 07 december 2009
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 22 april 2010
  • 16:56

Nu de officiele update maar steeds uitgesteld wordt en ik eigenlijk verwacht dat deze niet meer komt, ben ik van plan toch maar mijn G2 te rooten…
Nu is er natuurlijk een redelijk aanbod van custom roms, maar welke vinden jullie de beste voor de Hero en waarom?
Misschien leuk om hier een soort van overzichtje van te maken…

Bewerkt (22 april 2013 12:21)
alpinadrachten

alpinadrachten

• Lid sinds 30 juli 2009
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 12:24

Hier ben ik nu ook naar op zoek.
De hero rooten naar de 2.1 die in deze link staat Howto: HTC Hero rooten en Android 2.1 installeren | Androidworld
heb ik reeds uitgevoerd.
Ik vind hem erg langzaam nu…..
SNelheid en soepelheid is echt het belangrijkste bij een full touch telefoon.
Dus voor mij geld.
Was is de allersnelste beschikbare rom voor de Hero.

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2010
  • 14:04

De snelste? Waarschijnlijk (maar niet zeker) de VillainROM 5.4. Die kreeg ik nooit aan de praat (hij komt dan nooit voorbij het invoeren van de PINcode van de SIMkaart), dus heb ik Stickman's SenseHERO 2.2 geinstalleerd - en die is ook lekker snel (geoptimaliseerd voor snelheid!).

alpinadrachten

alpinadrachten

• Lid sinds 30 juli 2009
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 14:19

@ Marvin,

Bedankt voor je reactie. Toch hebben redelijk wat mensen de VillainROM 5.4 raar dat je die nooit aan de praat gekregen hebt dan.
Heb dus nu al 3 goede gehoord
1. VillainROM 5.4
2. SenseHERO 2.2
3. BeHero v1.2

Zucht volgens mij zijn er inmiddels al teveel versies.
Ben benieuwd of iemand me kan overtuigen welke ik nu moet proberen…..
Word namelijk wel een beetje moe van het opniew downloaden van alle app e.d. als ik net een nieuwe rom erop heb dus doe het het liefste nog 1x….

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2010
  • 14:31

Maak een titanium backup voordat je over gaat naar een nieuwe ROM. Dan kun je de boel in 1 keer terugzetten na het flashen van een nieuwe ROM en hoef je geen instellingen en apps opnieuw te installeren.

Overigens doe ik veel via AppBrain. Daar heb ik een kopie van de “Apps on phone” lijst staan waarmee ik in geval van nood (als titanium om wat voor reden dan ook een keertje niet zou werken) toch vrij snel alle apps weer terug heb.

Anyway, veel ROMs op een rijtje vindt je hier. Voorlopig ben ik nog erg tevreden met SenseHERO, hij schijnt ook sneller te zijn dan BeHERO (maar da's van horen zeggen, geen eigen ervaring). Villain heeft alleen een Engelse locale, lijkt me niet echt handig op een Nederlandse telefoon.

alpinadrachten

alpinadrachten

• Lid sinds 30 juli 2009
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 14:40

@ Marvin,

bedankt voor je reply
Aan die site heb ik inderdaad heel veel. Das super. Van Titanium backup had ik nog niet gehoord. Zal even uitzoeken hoe dat werkt. De installatie van de nieuwe rom gaat precies zoals de install van de 2.1 legend rom op hero zoals hier op androidworld beschreven?

Bedankt voor je reacties tot nu toe!

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2010
  • 15:09

alpinadrachten;19573
De installatie van de nieuwe rom gaat precies zoals de install van de 2.1 legend rom op hero zoals hier op androidworld beschreven?
Yep.

Titanium backup werkt alleen als je root-access hebt, maar als je nu al de legend ROM draait zal dat al wel voor elkaar zijn toch?

Als je nu nog unrooted draait, dan kun je ook Sprite Backup proberen. Daar is (was?) een beta versie van die je tot 1 juli gratis mag proberen. Dat ding maakt geen backup van je apps maar wel van je messages, bookmarks etc - dan blijft de “schade” in ieder geval beperkt tot het opnieuw moeten installeren van de apps zelf.

alpinadrachten

alpinadrachten

• Lid sinds 30 juli 2009
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 15:13

smsjes en gesprekslogs boeien me niet zo.

agenda + apps daarintegen weer wel.

Heb de bootloader vervangen. Mn telefoon is dan toch volwaardig geroot?
Heb wel iets van superuser permissions in mn menu staan maar als ik dat aanklik doet ik niks… denk dat dat aan de rom versie ligt….?

Bedankt voor je replies. Erg handig

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2010
  • 16:35

De superuser permission app geeft alleen een lijstje met applicaties die op de superuser-whitelist staan. Als er nu nog niets staat, heb je nog geen applicaties gedraaid die het nodig hebben. Als je titanium backup de eerste keer opstart, krijg je een schermpje waarin gevraagd wordt of /system/bin/sh als user “root” met group-permissies “root” (kortweg “root:root”) gestart mag worden. Als je daar toestemming voor geeft, verschijnt die in de lijst van “superuser permissions”.

Anyway, als je de bootloader hebt vervangen en niet meer de originele HTC Android 1.5 image draait heb je superuser acces.

BreeZe

BreeZe

• Lid sinds 10 september 2009
  • Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 21:58

Ik draai nu villain 5.4.4 heerlijke snelle rom.. nergens geen last van gehad! aanrader..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren