Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:00

Geachte dames en heren,

HTC levert goede producten, zeker de Legend en de Desire laten de concurrentie achter zich.De vlucht die het bedrijf HTC nam, begon allemaal bij het eerste Android-toestel dat geschikt was voor de massa, de HTC Hero.
Tevreden gebruikers en een goed product, dat waren de geluiden van de HTC Hero! De Hero is zelfs als beste toestel van 2010 verkozen op Androidworld.nl.

De soap
HTC wil graag de semi-early adaptors belonen met een update naar Android 2.1. Dit is zeer bewonderenswaardiger van HTC en de tevredenheid van de Hero-gebruikers nam alleen maar toe.

De eerste update werd verwacht in februari. Vier weken na de lancering van de Nexus one, het eerste toestel met Android 2.1. Het leek erop dat HTC de Hero-gebruikers echt ging belonen. Niets bleek minder waar dan dat, helaas.
De update werd uitgesteld, en wel naar 6 april. Nederland zou niet bij deze eerste groep zitten, maargoed, we zouden in elk geval zeker zijn van de start van de uitrol (OTA of niet).
Ook deze datum bleek niet gehaald te kunnen worden. Niet alleen werd er niets over bericht, de klantenservice stuurt ons van het kastje naar de muur(ik heb drie keer contact gehad met HTC en men kon “geen mededelingen doen”). Dan wordt het 16 april, ruim een week later. Dit lijkt geen probleem, we wachtte reeds acht weken dus die ene kan er ook nog wel bij.
Maar nee, ook deze datum bleek te ambitieus. De update werd wederom uitgesteld, en wel naar eind april. In de HTC-systemen bleek, uit correspondentie met de klantenservice, 30 april te staan.
De datum van 30 april is nog niet eens bereikt of we krijgen al berichten dat het wordt uitgesteld tot JUNI!

Toen brak bij mij m'n klomp! Het wordt tijd om een blok te vormen, massa te creëren, een stemgeluid te krijgen! Beloftes zijn er om nagekomen te worden. Dat niet alleen, er zijn mensen die tot de aanschaf van de Hero zijn overgegaan met het vooruitzicht snel een update te ontvangen.

Wat is het doel van “The Alliance of HTC Hero Users”?
Het doel is simpel. Vanaf 1 mei elke week een update over de voortgang van het ontwikkelen van de Stock ROM voor de HTC Hero en een gegronde/beargumenteerde uitleg over de gang van zaken tot nog toe. Randvoorwaarde is open- en eerlijkheid. Waarbij ik een sterk vermoeden heb dat men de verkoop van de HTC Hero wil maximeren.

Momenteel ben ik aan het onderzoeken in hoeverre de update rechtens afdwingbaar is. Gezien de berichtgeving van HTC kan deze als “toezegging” worden gezien en daarom als onderdeel van de overeenkomst met Hero-gebruikers die het toestel na februari hebben aangeschaft.

Wat is de bedoeling van deze discussie?
Reageer op deze discussie als je het met mij eens bent en de actie steunt. Meldt dit punt aan andere Hero-gebruikers en laat hen reageren.

Met deze discussie onder de arm hoop ik een breekijzer te vormen voor open- en eerlijkheid!

P.s.: als men links heeft met de berichtgeving over de HTC Hero, post maar hieronder!

Bewerkt (22 april 2013 12:21)
rouwe111

rouwe111

• Lid sinds 01 november 2009
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:24

Ik steun je hier van harte mee. Ik ben het helemaal zat en zit er over na te denken om mijn Hero in te ruilen tegen een Motorola Milestone. De Hero is notabena smartphone van het jaar geweest en weet ik veel wat nog meer en dan behandelen ze ons op deze manier!! Sorry, maar ik kan er niet meer tegen!

Merkes

Merkes

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:28

Graag sluit ik me bij je aan. Wat ik niet kan begrijpen is dat custom ROM makers wel een Legend of Eris ROM met 2.1 over kunnen zetten op Hero, maar dat HTC dat niet voor elkaar krijgt!!!

dendirk

dendirk

• Lid sinds 13 oktober 2009
  • Berichten 502
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:29

Ik heb mijn Hero net verkocht maar ik steun je van harte

rouwe111

rouwe111

• Lid sinds 01 november 2009
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:32

Je frustratie is gegrond. Maar we het plannen van acties als deze wordt niet door androidworld gesteund.

sainja

sainja

• Lid sinds 14 april 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:36

New Response From Geachte,

Spijtig te vernemen dat u zich zo voelt.Echter zijn deze data nooit door ons vernoemd. De officiele informatie vanuit HTC is:

“Some of the phones in our Android line up including your Hero are due to receive an upgrade, and it is scheduled to be released starting at the end of April. Your phone should be upgraded Over-The-Air. You can expect a pop-up message on your phone when connected to the internet once it is ready. When the upgrade is ready, we will notify you via our website and on various social media networks including Twitter and Face book.”

Hopend u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tomas V.

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 19:36

rouwe111;18457
Kunnen we niet met een hele groep een actie opzetten om de Twitter van HTC (@HTC) onder te spammen ? Zoveel mogelijk berichten plaatsen, dat ze er zelf gek van worden.

Ik denk dat we met een stukje diplomatie meer kunnen bereiken, maar ik ben net zo gefrustreerd als jij bent, laat dat duidelijk zijn.

johnvdschaaf

johnvdschaaf

• Lid sinds 19 mei 2009
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 20:38

Ik heb ook leuk voer gevonden:

Twitpic - Share photos on Twitter

Twitpic - Share photos on Twitter

Was naar een beurs geweest deze week en kwam dit tegen in de boekjes.. Ik ben ook spuugzat dat het zo lang duurt, maar had gevraagd of ze iets meer wisten.. maar dat was al duidelijk: die dames kwamen alleen maar om te promoten, meer niet!

Ik vermoed dat het gewoon een dikke marketingstunt is en dat wij als Hero-gebruikers geprikkeld worden om over te stappen naar de Legend of Desire.. Eerlijk is eerlijk het zijn leuke toestellen, maar om daarvoor mijn Hero af te danken? Nou nee!Als ik een toestel koop ga ik er van uit dat ik hem 2 jaar kan gebruiken met alle support van de producent van dien. Nokia geeft zelfs nog na 3 jaar updates uit van haar toestellen..

Edit: sorry dat de plaatjes gedraaid staan.. ;-)

macamba

macamba

• Lid sinds 15 april 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 21 april 2010
  • 21:17

Mee eens, ik koop in ieder geval uit principe dus geen HTC meer want het is gewoon een klotestreek, ze hadden dit al lang af kunnen hebben.
En het gaat me niet om het “hebben” maar gewoon omdat je op 1.5 dus heel wat applicaties niet kunt draaien, dan voel ik me gewoon achter gesteld als Hero bezitter.
Ik kocht juist een android om er allerlei apps op te kunnen installeren en dat is ons nu deels ontnomen.
Dat ze dan maar een kale versie zonder sense uitbrengen, maar natuurlijk is dit gewoon een strategie en hebben ze echt geen maanden nodig om die update te maken als ze voor de legend en desire wel al 2.1 met sense hebben.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 21 april 2010
  • 21:20

Als het een technische oorzaak heeft zal HTC Benelux niet meer weten dan wij (da's ook maar een groepje dozenschuivers immers). Gezien de ervaringen met de reversed engineered ROMs denk ik dat er in ieder geval gedeeltelijk een R&D oorzaak achter de vertragingen zit. Met de mogelijke aankondigingen van Froyo in het achterhoofd denk ik dat het ook een rescheduling van engineering resources als oorzaak heeft. Een marketing oorzaak lijkt mij minder waarschijnlijk omdat dat al veel eerder gepland had kunnen worden. Daarom denk ik dat je niet bij HTC Benelux aan moet kloppen maar bij HQ.

Anyway, ik denk niet dat je met Twitter bombardementen of iets dergelijks moet gaan beginnen, dat levert hooguit een hoop frustratie op. De publieke opinie bespelen kan wel en als je dat van plan bent dan heb je mijn stem. Op zich heeft HTC altijd alleen beweerd dat 2.1 in H1/2010 zou komen maar het maakt geen goede sier als bedrijf om je kaken stijf op elkaar te houden in zo'n situatie. Een formeel statement met een verwachte levertijd lijkt mij een haalbare kaart. Dus: go go go! :-D

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren