Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Gijs

Gijs

• Lid sinds 30 april 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2010
  • 20:48

Ik heb een paar vraagjes over ‘rooten’:

- Wat houdt het precies in? Bij de Iphone/touch kan je na het jailbreaken gratis apps downloaden, en het geeft je meer vrijheid, maar Android is toch al ‘vrij’?

- Wat voor risico's zijn er aan verbonden? Kan je toestel stukgaan door het rooten, en zo ja, hoe groot is die kans?

Ik wil eigenlijk weten of het zich wel waard is. Ik weet dat je nadat je geroot hebt andere ROMs op je toestel kan zetten, maar daar ben ik niet op uit. Ik vind het normale Android OS prima.

Alvast bedankt

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2010
  • 22:05

'rooten' geeft je nog meer vrijheden en is zéér interessant als je wil gaan ontwikkelen voor android.

Er zijn tal van geavanceerde applicaties die enkel draaien op een geroot toestel. zoals ondermeer de market enabler waardoor je kan simuleren dat een andere provider hebt (van een ander land) die wél betaald apps toelaat, moest dit het geval nog niet zijn. (Belgen zullen dit momenteel moeten doen)
Er zijn er ook die zeggen dat het performance boosts geeft en minder batterij gaat verbruiken, maar daar waag ik mij niet aanwat je wel kan doen is je cpu overclocken/underclocken door bepaalde apps.

Ook kan je na het rooten superuser permissions krijgen (ofzoiets) maar de uitleg daarover laat ik aan de techies over

Er zijn risico's verbonden aan rooten, hoewel de kans zéér klein is. Als je een toestel hebt die al een tijdje op de markt is. Je moet altijd controleren of je al dan niet over de compatibele firmware beschikt voor je een root uitvoert. Hoe langer je toestel (en bijhorende firmware) al op de markt is hoe minder risico's. En normaliter kan je deze altijd terug ‘flashen’ naar de originele versies zodat de fabrikant niks kan zien en je garantie geldig blijft.
ik zal géén aansprakelijkheid aanvaarden voor mijn bovenstaande uitspraken, de correctheid hiervan en hun mogelijke gevolgen ;-)

Of het het waard is, dat moet je voor je jezelf uitmaken. Wat wil je ermee doen? Heb je nu al toegang tot betaalde apps? Welk toestel heb je? …

Gijs

Gijs

• Lid sinds 30 april 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2010
  • 17:26

Nou, ik heb nog geen toestel, maar ik vroeg me gewoon af wat het nou precies inhoudt. Ik denk dat het voor de ‘gewone’ gebruiker dus niet zo veel zin heeft? Het nut van jailbreaken bij de Iphone is dat je meer vrijheid krijgt (en gratis apps), maar aangezien Android al vrij is leek me dat stug.

Dankjewel!

R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2010
  • 17:44

voor de reguliere user is dit niet echt noodzakelijk, tenzij je (zoals ik) géén toegang hebt tot de betalende applicaties vanuit je eigen provider.

graag gedaan

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2010
  • 11:08

Ja, ik zocht deze discussie al. Even over het overclocken van je toestel. Ik heb een Hero 588mhz processor en vraag me af tot hoever die overclocked kan worden. Moet ik denken aan 700mhz of misschien zelfs 1ghz. Dit is waarschijnlijk afhankelijk van de koeling? en vermogen van de accu?

Ik heb mijn hero nog niet geroot maar, zit er zeker over te denken als 'ie wat ouder word.

Bewerkt (22 april 2013 12:17)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren