Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Morgarion

Morgarion

• Lid sinds 04 november 2009
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 4 november 2009
  • 16:03

Heey allemaal!

Ik had wat algemene vraagjes over rooten

1. Raak je al je instellingen en bestanden op je telefoon (in mijn geval Hero) kwijt?

2. Als je je telefoon daarna weer aansluit aan je pc d.m.v. een usb kabel/bluetooth kan je er dan niet meer normaal door navigeren met windows verkenner?

3. Hoe groot is de kans op een brick?

4. Ik zou hem alleen willen rooten zodat ik m'n telefoon tethering kan laten gebruiken… is dat allemaal de moeite wel waard?

5. Wat zijn nou alle voordelen van rooten?

Alvast bedankt

Bewerkt (22 april 2013 12:14)
DennisB

DennisB

• Lid sinds 12 augustus 2009
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 16 november 2009
  • 13:03

Morgarion;9524
Heey allemaal!

Ik had wat algemene vraagjes over rooten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

1. Raak je al je instellingen en bestanden op je telefoon (in mijn geval Hero) kwijt?

2. Als je je telefoon daarna weer aansluit aan je pc d.m.v. een usb kabel/bluetooth kan je er dan niet meer normaal door navigeren met windows verkenner?

4. Ik zou hem alleen willen rooten zodat ik m'n telefoon tethering kan laten gebruiken… is dat allemaal de moeite wel waard?

Alvast bedankt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Hee Morgarion,

Ik zal je vragen beantwoorden:

Instellingen aan de telefoon raak je kwijt. De bestanden kan je backuppen en terug zetten na het rooten van de telefoon.

Na het rooten kan je je telefoon nog gewoon aan de pc hangen en er doorheen “verkennen”. Windows blijft je telefoon herkennen als een “USB-Stick”

Als je de beschrijvingen stap voor stap doorloopt en goed leest zie ik geen mogelijkheid tot bricken van de telefoon. Zorg er wel voor dat je alles in de buurt hebt. Benodigde bestanden alvast dowloaden. Lees de root beschrijving van te voren goed door en probeer te begrijpen wat er staat.

Tethering is goed te gebruiken met root. Ik heb gisteren middag mijn telefoon geroot en na de root actie 15 minuten later de mogelijkheid om te “theteren” De moeite waard is iets wat je zelf moet besluiten.

Snelheid, flexibiliteit, hoog gadget gehalte & misschien de belangrijkste: “In control zijn van je eigen hardware”

BreeZe

BreeZe

• Lid sinds 10 september 2009
  • Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 16 november 2009
  • 14:25

ik zit hier toch ook aan te denken..

maar hoe zit het met garantie?

Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 16 november 2009
  • 14:38

Fabrikanten zijn niet erg happig op ‘aangepaste’ toestellen. Softwarematig is veel zelf op te lossen op je Android toestel, echter hardware matig niet. Nu zul je net zien dat de buitenkant van je toestel beschadigd als hem geroot hebt. Tot zover de ‘nette praat’.

Mijn mening: Rooten, doen!!!

Uhmmmm…. Android?

DennisB

DennisB

• Lid sinds 12 augustus 2009
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 16 november 2009
  • 15:02

BreeZe;9929
ik zit hier toch ook aan te denken..

maar hoe zit het met garantie?

Ik heb tot nu toe eigenlijk geen problemen gehoord met de garantie van geroote telefoons.

Volgens de voorwaarden verlies je je garantie bij het rooten van de telefoon, alleen kan je genoeg vinden op de verschillende fora van mensen die problemen hadden met een geroote telefoon en die toch door Tmobile zijn opgelost. Natuurlijk wel terug gekregen met de officiele Tmobile rom.

Tevens moet je niet vergeten dat je je telefoon altijd weer terug kan zetten naar een unrooted versie. Dus mocht je problemen hebben kan je, mits hij niet hardwarematig stuk is of gebricked is, terugzetten

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren