Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JurgenDW

JurgenDW

• Lid sinds 01 maart 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 00:30

Gisteren kreeg ik een update voor m'n Hero binnen. Geen idee waar die nodig voor was, maar deze avond wou ik die update installeren, er van uitgaande dat htc geen rommel naar me toe zou sturen.
Het installeren duurde een hele tijd, maar toen ie uiteindelijk klaar was en het toestel (automatisch) opnieuw werd opgestart bleef het ding hangen op het zwarte opstartscherm met “HERO” op.
Ik voelde al snel nattigheid, liet hem nog even draaien (2 uur), maar kon uiteindelijk niets anders doen dan de batterij er uit halen. Een nieuwe poging om op te starten lukte niet, en na een zoektocht op internet en tal van mogelijke oplossingen begin ik te vrezen voor een goede afloop. Niets werkt. Harde reset, rare toetsencombinaties, met (een andere)/zonder SIM kaart, … Noppes.

Kan het dan mijn Hero het begeven heeft? Is er nog een oplossing die ik over het hoofd zou hebben gezien? Zijn er nog mensen die probs hebben met die laatste update? (Raar trouwens dat er over dat laatste op het net/twitter nog zo weinig te vinden is…)

Thanx voor de responses!

Bewerkt (2 maart 2011 00:30)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 09:23

Je zou op XDA develepers kunnen kijken, er is een speciaal topic voor aangemaakt. Het gebeurd volgens mij bij meer mensen, ik zoek wel ff voor je

HTC Hero OTA update 3.36.405.1 - xda-developers

Volgens mij kan je hier de info zoeken die je nodig hebt, waarschijnlijk kan je je oude systeem wel weer terugzetten…

Succes!

Bewerkt (2 maart 2011 09:23)
jhverhaegh

jhverhaegh

• Lid sinds 19 februari 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 11:41

Ik heb mijn htc hero ook geupdated, geen centje pijn! alles doet het prima, maar waar hij nou voor nodig is?

Bewerkt (2 maart 2011 11:41)
JurgenDW

JurgenDW

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 12:56

Nope ik raak er niet uit. Veel meer dan een paar lotgenoten vind ik voorlopig nog niet op bovenvernoemde site. Toch bedankt al voor je respons snah! (hans?)

Nu, de enige mogelijke oplossing volgens mij is dat ik ‘iets’ op m'n sd-kaartje zal moeten zetten (via cardreader en pc), en dat ik dan moet kunnen ‘opstarten’ of ‘herinstalleren’ vanop m'n SD.

Iemand weet van zo'n procedure?

Voor alle duidelijkheid:
- Ik raak bij opstart niet verder dan zwarte opstartscherm
- harde reset en heel de kluts: lukt tot aan zwarte opstartscherm
- pc herkent device niet via usb

Bewerkt (2 maart 2011 12:56)
JurgenDW

JurgenDW

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 13:31

hmm iemand ervaring met een goldcard?

Bewerkt (2 maart 2011 13:31)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 14:29

JurgenDW;111817
hmm iemand ervaring met een goldcard?

Over welke ervaring heb je het dan?

Vele hebben hem moeten gebruiken ivm rooten van branded toestellen
staat een hele duidelijk uitleg hier ergens op het forum.
Volgens mij kan er niks fout gaan of je hem nou wel of niet nodig hebt.
Maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen, moet je even wachten totdat iemand daar uitsluitsel over
kan geven. Maar ik denk dat niemand nu snapt over welke ervaringen je het nu hebt.

Bewerkt (2 maart 2011 14:29)
JurgenDW

JurgenDW

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 16:17

niekie;111842
Over welke ervaring heb je het dan?

Vele hebben hem moeten gebruiken ivm rooten van branded toestellen
staat een hele duidelijk uitleg hier ergens op het forum.
Volgens mij kan er niks fout gaan of je hem nou wel of niet nodig hebt.
Maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen, moet je even wachten totdat iemand daar uitsluitsel over
kan geven. Maar ik denk dat niemand nu snapt over welke ervaringen je het nu hebt.

Hej! Wel ik bedoelde: heeft iemand dat al een keer gemaakt en/of gebruikt. Heb die guidelines ook gevonden en ga er deze avond mee aan de slag … Zal toch een klusje worden denk ik.

Bewerkt (2 maart 2011 16:17)
JurgenDW

JurgenDW

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 16:53

Toch al even geprobeerd a.d.h.v. de instructies die hier op het forum te vinden zijn (http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/4325-nederlandse-uitleg-om-goldcard-te-maken.html).

En bij stap 2 loopt het al fout:

Stop het geformatteerde SD kaartje in je toestel en zet deze aan. Sluit het toestel ook aan op je pc met een Micro USB-kabel.
Ik kan m'n toestel niet aanzetten!! Het blijft hangen op dat startscherm … Met als gevolg dat m'n pc de Hero niet herkent natuurlijk. En dus kan ik de volgende stappen ook niet doen.

Iemand soelaas?

Bewerkt (2 maart 2011 16:53)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 3 maart 2011
  • 00:08

JurgenDW;111897
Toch al even geprobeerd a.d.h.v. de instructies die hier op het forum te vinden zijn (http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/4325-nederlandse-uitleg-om-goldcard-te-maken.html).

En bij stap 2 loopt het al fout:
Ik kan m'n toestel niet aanzetten!! Het blijft hangen op dat startscherm … Met als gevolg dat m'n pc de Hero niet herkent natuurlijk. En dus kan ik de volgende stappen ook niet doen.

Iemand soelaas?
Lukt het niet als je de software eerst via je pc op het kaartje zet? En daarna pas erin doet en de telefoon aanzet?

Bewerkt (3 maart 2011 00:08)
JurgenDW

JurgenDW

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 3 maart 2011
  • 00:45

snah65;112278
Lukt het niet als je de software eerst via je pc op het kaartje zet? En daarna pas erin doet en de telefoon aanzet?

Niet echt nee. Ik heb immers ook die CID nummer van doen. Dat is al een queeste op zich.

Jtaggen zou volgens sommigen de enige oplossing zijn … Maar daar ken ik niks van. Of zou dit misschien iets kunnen zijn: JTAG HTC Hero (A6262)/G3

Iemand trouwens een idee wat de reden zou kunnen zijn dat m'n Hero die update niet aankon? Op Twitter ben ik ondertussen al een paar lotgenoten tegengekomen. Same story en vooralsnog geen oplossing.

En HTC blijft ook verdacht stil. Geen reactie op support-ticket voorlopig …

Bewerkt (3 maart 2011 00:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren