Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ASSK

ASSK

• Lid sinds 07 januari 2010
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 19:44

Zoals vele van jullie weten, is android 2.3 Gingerbread ook geland voor onze lieve hero'tjes (als je tenmiste geroot bent:rolleyes/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />.

Ik heb daarom mijn artikel GSM HERO ROOTEN en FROYO INSTALLEREN - Voor ECHTE BEGINNERS aangepast met daarin onderaan ook een Gingerbread ROM. Het is de 2.3 Rom van elelinux (omdat alles compleet in 1 zip file is verpakt). Je hoeft geen speciale stappen te ondernemen, gewoon flashen zoals jullie gewend zijn en voila!

Jammer genoeg kan ik de titel van mijn post niet veranderen, vandaar dat ik het hier even vermeld. Misschien dat iemand van androidworld dit zou kunnen aanpassen..??

Daarnaast dacht ik dat het wel leuk zou zijn, als iedereen in de comments zou kunnen vertellen of je de stap hebt gezet naar 2.3 en welke ‘SET-UP’ je gebruikt. De comment kunnen natuurlijk ook gebruikt worden voor andere vragen.

MIJN SET-UP:
(ook geflasht in deze volgorde met geen reboot ertussen)

Bewerkt (6 februari 2011 19:44)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 21:01

Lees ik het nou goed? Je zet de versie van ele in het artikel maar zelf gebruik je cronos? Ik loop zelf ook nog te twijfelen, momenteel gebruik ik de nightly versie 8 van CM. Helaas is die niet zo stabiel, ik ga zo dus maar weer wat anders proberen. Ik denk dat Elelinux aan de beurt is… Eerst mijzelf ff bijlezen op al de verschillende fora. Ik denk dat er inmiddels alweer een versie 11 uit is.
Mijn probleem met 2.3 blijft dat als ik run-gsm (een gsm-tracking programma om tijdens het hardlopen je route bij te houden) draai de telefoon uitvalt. Ik dacht daar geen problemen meer mee te hebben maar ook met deze rom gebeurde dat wederom…
Tijd voor een nieuwe rom Ik laat mijn setup snel weten.

Bewerkt (6 februari 2011 21:01)
utsie

utsie

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 150
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 21:07

Thx ASSK

Bewerkt (6 februari 2011 21:07)
ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 22:35

Ja ik heb gekozen voor elelinux omdat alles compleet in 1 zip bestand zit. Je hoeft dus niet market apart, kernal apart etc. Je bent dus na 1 flash al klaar, geschikt voor beginners.

Daarnaast was ik al van het begin bij cronos (voordat elelinux uitkwam) en heb dus geen zin in een full wipe.

Beide zijn goed en ik prefereer toch wel elelinux. Ook omdat veel gb animaties het wel doen op elelinux en niet op cronos.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Bewerkt (6 februari 2011 22:35)
utsie

utsie

• Berichten 150
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 07:40

ASSK;97384
Ja ik heb gekozen voor elelinux omdat alles compleet in 1 zip bestand zit. Je hoeft dus niet market apart, kernal apart etc. Je bent dus na 1 flash al klaar, geschikt voor beginners.

Daarnaast was ik al van het begin bij cronos (voordat elelinux uitkwam) en heb dus geen zin in een full wipe.

Beide zijn goed en ik prefereer toch wel elelinux. Ook omdat veel gb animaties het wel doen op elelinux en niet op cronos.

Dus als ik Elinux download en flash dan hoef ik niks anders te flashen?? En nog een vraagje: wat moet ik wipen?

Bewerkt (7 februari 2011 07:40)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 09:46

utsie;97479
Dus als ik Elinux download en flash dan hoef ik niks anders te flashen?? En nog een vraagje: wat moet ik wipen?

Altijd geheel wipen is het advies/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> en als je naar een andere ROM gaat of het versieverschil is te groot, altijd wipen.

Bewerkt (7 februari 2011 09:46)
ASSK

ASSK

• Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 10:18

@utsi

Nee je hoeft niks speciaals erbij te flashen. Elelinux heeft zelfs al de kernal geoverclockt naar 576Mhz standaard.

Gewoon de eerste 4 dingen wipen (data, cache, dalvikcache en ext partition) dit wordt standaard een full wipe genoemd. Je kan het ook lezen in mijn andere tutorial wat je moet wipen.

Bewerkt (7 februari 2011 10:18)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 16:36

Nou, mijn Cronos-ginger 1.1.0 avontuur was niet geslaagd… goede snelle rom hoelew de quadrant score mij tegenviel (316) Mijn gps programma voor tijdens het hardlopen schakelt wederom mijn telefoon uit… Balen.
Ik ga elelinux v4 proberen…

Bewerkt (7 februari 2011 16:36)
utsie

utsie

• Berichten 150
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 19:37

Hoe kan ik mijn cpu veranderen? Er is daar geen standaard app voor nu ik elinux gingerbread heb.
Verder zijn er geen problemen.

Ik heb nu ook tapatalk! Ech een handige app.

Sent from my Hero using Tapatalk

Bewerkt (7 februari 2011 19:37)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 21:10

utsie;97847
Hoe kan ik mijn cpu veranderen? Er is daar geen standaard app voor nu ik elinux gingerbread heb.
Verder zijn er geen problemen.

Ik heb nu ook tapatalk! Ech een handige app.

Sent from my Hero using Tapatalk

De CPU OC'en is mogelijk met SetCPU of overclockwidget. Zelf zou ik adviseren, als je ervaring hebt met het flashen van kernels, een kernel te flashen die andere standaardwaarden heeft, bijvoorbeeld 350mhz down en 650mhz up. Dit kun je ook doen door direct de CPU-waarden in de de kernel aan te passen, maar dat heb ik zelf nog niet gedaan.

Op XDA zijn vele kernels te verkrijgen. Zelf gebruik ik nu RaKern-113 @ 612Mhz.

Bewerkt (7 februari 2011 21:10)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren